آمریکا در صدد احداث پایگاه نظامی جدید در شرق سوریه

دید‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی در حال تاسیس پایگاه نظامی جدید در استان دیرالزور هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری «دیدبان حقوق بشر سوریه» که وابسته به معارضان است، اعلام کرد آمریکا به دنبال توسعه پایگاه «میدان نفتی العمر» و در عین حال تاسیس پایگاه جدیدی در منطقه «الجزرات» در غرب استان دیرالزور در شرق سوریه است.

در همین ارتباط، منابع سوری پیشتر گزارش کردند که ۳۰۰ کامیون آمریکایی حامل تجهیزات نظامی به همراه هواپیما‌هایی باری به چند پایگاه نظامی این کشور در سوریه تجهیزات نظامی منتقل کرده‌اند.

این مرکز همچنین اعلام کرد که در روز‌های گذشته تجیزات نظامی بسیار زیادی وارد منطقه شد و از مجموع بیش از ۳۰۰ کامیونی که وارد شرق سوریه شد، ده‌ها کامیون تجهیزات و تسلیحات نظامی وارد منطقه الجزرات شد.

طبق این گزارش، نیرو‌های آمریکایی همچنین در حال توسعه، پایگاه نفتی «العمر» در شرق دیر الزور هستند بطوری که بخش اعظمی از تجهیزات نظامی و لوجستیک ارسال شده وارد این منطقه شده است.

از سویی دیگر، دیدبان گزارش کرده بود که طی روز‌های گذشته گروهی از سربازان آمریکایی و نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی وارد سوریه شدند. نیرو‌های ائتلاف بیشتر در بخش‌های شرقی سوریه متمرکز هستند.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرده بود هدف آمریکا از اعزام این کاروان نظامی تقویت پایگاه نظامی خود در این منطقه است.

در ماه اکتبر (مهر) سال ۲۰۱۹ و به دنبال تهاجم نظامی ترکیه به مرز‌های سوریه، آمریکا برخلاف ادعا‌های رئیس جمهور خود درباره خروج نظامیانش از سوریه، به منظور تصاحب نفت منطقه شرقی سوریه، نیرو‌های نظامی خود را به استان دیرالزور منتقل کرد و همچنان چندین پایگاه نظامی خود را در میادین نفت و گاز این کشور حفظ کرده است و حتی به چپاول ثروت این کشور اذعان کرده است، مسئله‌ای که از سوی سوریه بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته و دولت دمشق آن را نقض حاکمیت ارضی خود می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار