پرداخت ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح هاب شتر

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکنون ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره، برای پرورش دام به متقاضیان در خراسان جنوبی پرداخت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسینی نماینده شرکت مجری این طرح گفت: این تسهیلات با همکاری تسهیلگران بنیاد برکت به ۷۰۰ متقاضی دریافت دام در قالب طرح هاب شتر پرداخت شده است.

او  افزود: متقاضیان با این تسهیلات ۳۵۰ نفر شتر و ۱۱ هزار و ۴۰۰ راس دام تهیه کردند.

حسینی با بیان اینکه پرورش دهندگان دام با توجه به نیاز بازار به گوشت، مشکلی برای فروش آن ندارند گفت:، اما درخصوص خرید شیر شتر به دلیل شیوع کرونا با کاهش روبرو هستیم که البته خرید تضمینی این محصول با همکاری استانداری از برنامه‌های ماست.

 نماینده شرکت مجری گفت: قرار است در قالب این طرح تا سال ۱۴۰۰، پرداخت تسهیلات برای خرید ۸ هزار نفر شتر و ۲۵ هزار راس دام سبک پرداخت شود تا کمکی به ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در مناطق روستایی کند.

او  از آماده بهره برداری بودن ایستگاه نگهداری و پایش دام حیدرآباد به عنوان بزرگترین مرکز پایش و نگهداری تخصصی شتر در کشور و همچنین میدان عرضه دام نهبندان و حاجی آباد خبر داد و گفت: این گام به عنوان اولین قدم در طرح هاب منطقه‌ای شتر با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مهر ماه ۹۸ آغاز شده است.

حسینی رفع دغدغه متقاضیان برای تامین علوفه را از دیگر برنامه‌های طرح هاب شتر اعلام کرد و گفت: در این خصوص طرح کشت خارشتر در عرصه‌های مرتعی استان در حال اجراست که تاکنون ۴۰۰ هکتار توسط این شرکت در حیدرآباد و ۲۰۰ هکتار هم با توزیع بذر غنی شده توسط متقاضیان دریافت تسهیلات زیرکشت رفته است.

طرح هاب منطقه‌ای شتر از سال گذشته با هدف تمرکز بر تامین شتر پربازده شیری با پایش دقیق سلامتی دام و هویت گذاری شتر طی تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری در استان خراسان جنوبی عملیاتی شد.
در این طرح زنجیره کاملی از احداث مزارع پرورش شتر تا ایجاد واحد‌های تولیدی گوشت، شیر، شیرخشک، روغن، صابون و حتی ریسندگی پشم شتر دیده شده که در صورت تحقق کامل، می‌تواند خراسان جنوبی را به قطب پرورش شتر و تولید محصولات فرآوری شده تبدیل کند.

انتهای / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.