پرورش بیش از ۲ هزار نفر شتر در شهرستان بشرویه

مدیر جهاد کشاورزی گفت : در حال حاضر مردم شهرستان بشرویه ۲ هزار و ۴۰۰ نفر شتر را پرورش می دهند.

پرورش بیش از  ۲ هزار نفر شتر در شهرستان بشرویه سرچاهی مدیر جهاد كشاورزی بشرویه  در گفت و گو با خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: با ارائه تسهیلات و اجرای طرح های رونق بخشی در چند سال اخیر پرورش شتر در شهرستان بشرویه رونق پیدا کرده است .

او با بیا اینکه  ارائه تسهیلات، ایجاد مناطق عشایری و آبرسانی به شترداران از جمله خدمات جهاد کشاورزی به پرورش دهندگان شتر است افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان هم در زمینه سمپاشی و نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای اقدامات شایانی در سطح شهرستان انجام داده و گام موثری در ارزش افزوده محصو لات شتر دارد.

سرچاهی ادامه داد:  کم توقع بودن شتر، هزینه‌های پایین نگهداری، ایجاد تعادل بین دام و مرتع، ارزش افزوده بالا و ارگانیک بودن محصولات آن از مزایای پرورش شتر است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه بیان کرد: نبود قیمت گذاری مناسب فرآورده‌های شتر، وجود دلالان و فقدان آگاهی مردم در خصوص خواص گوشت و شیر شتر از جمله مشکلات پرورش دهندگان شتر است.

او  افزود: هزینه خوراک پرورش شتر بسیار کمتر از گاو است و شتر‌ها در صورتی که مرتع یا زمین شوره زار با پوشش علف‌های شور و خار داشته باشند، هزینه خوراک آنان کاهش یافته و این برای دامدار مقرون به صرفه‌تر است.

سرچاهی اظهار کرد: شتر علاوه بر فواید فراوان و سازگاری بسیار با اقلیم‌های گرم و خشک، سرمایه‌ای در دل کویر به شمار می‌رود که خشکسالی‌های اخیر لزوم توجه به پرورش آن را بیش از پیش کرده است.

او با بیان اینکه پرورش شتر یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در حوزه دامداری و دامپروری است که نیازمند نگاه اقتصادی ویژه‌ای است افزود: توجه ویژه به این حوزه تاثیر مثبت زیادی در شکوفایی اقتصاد دامپروری در بشرویه خواهد داشت.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار