مصوبات سفر استاندار پیگیری می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگا ههای اجرایی مکلف به اجرایی شدن مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست مشورتی با بخشداران؛ شهرداران؛ دهیاران و شورا‌های اسلامی شهری و روستایی شهرستان طبس گفت:نزدیک به ۴۰ درصد مصوبات سفرهای استاندار مربوط به روستا ها است و مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند موضوعات مطروحه در مصوبات سفر‌ها را پیگیری و اجرایی کنند.

او با بیان اینکه در مدت حضورش به عنوان معاون استاندار برای نهمین بار به شهرستان طبس سفر می کند، افزود: حدود ۴۰ درصد روستا‌های این شهرستان را از نزدیک دیده‌ و و با شرایط آن آشنا است.

 میرجعفریان  حضور مقامات ارشد کشوری در خراسان جنوبی را حاصل شناخت استاندار از وضعیت کامل شهرستان‌های استان دانست و عنوان کرد: عمده تنش‌های آبی روستایی با اعتبار و تفاهم‌نامه سفر معاون رئیس جمهور به طور پایدار در استان حل خواهد شد و از طرفی انعقاد تفاهم نامه ایجاد هزار هکتار گلخانه در تمام نقاط استان خراسان جنوبی با اشتغال ۸ هزار نفر نیز از برکات همین سفر‌ها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همایش کشوری روستا و عشایر که برای اولین بار در خارج از تهران و در خراسان جنوبی  برگزار شد، بیان کرد:به لطف سفر مقام‌های کشوری علاوه برانعقاد تفاهم‌نامه‌های پایدار و محکم، ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تنها در سفر دکتر جهانگیری برای استان منعقد شد.

او  همچنین با اشار به به اختصاص دام مولد برای روستائیان تصریح کرد:پایان عملیات احداث ۹۲ مرکز درمانی معطل مانده استان خراسان جنوبی نیز رقم خورده و ۵۸ مدرسه کانکسی و همچنین  سیستم گرمایش قدیمی و غیراستاندارد در مدارس بزودی حذف می‌شود.

 میرجعفریان گفت: احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین موضوعی است که می‌تواند تا حدی به بحران زمین و مسکن پایان دهد و خانه‌های فرسوده و ناامن را حذف کند.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود:برای کار‌های انجام شده در شرایط ناجوانمردانه‌ای که دشمن برای ایران خلق کرده است؛ هیچ منتی نباید بر سر مردم باشد و این‌ها وظیفه خادمان مردم و مسئولان است.

شنیدن کی بود مانند دیدن 

صابریان رئیس شورای پیکوه با اشاره به مشکلات مردم این روستا در حوزه ی راه از مسئولین خواست تا مشکلات روستایی را از نزدیک ببینند و عنوان کرد: با وجود پیگیری آسفالت روستا اما همچنان خبری نیست.

 طاهری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر طبس در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: بر اساس آمار ها شهرستان طبس افتخار استان در حوزه گردشگری است اما در مدت چند ماه، یک باره میزان چند صد میلیون تومان،  از بابت کاهش برگشت ارزش افزوده متضرر شده است.

خواجوی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی نیز در ادامه اظهار کرد:دهیاران پای کار هستند و واحد‌های مسکن محرومین به جا‌های خوب رسیده  اما در در موضوع پسماند دهیاران باید ورود جدی تری کنند.

خدامرادی دهیار نایبند با اشاره  به اینکه امکانات در نایبند در حد نرمال نیست، تصریح کرد:  مسئولین رفت و آمدشان را به روستا‌ها بیشتر کنند و فکری به حال مهاجرت جوانان نایبندی از روستا و مسئله آنتن دهی همراه داشته باشند.

حسن پور دهیار رحیم آباد بخش دستگردان نیز در ادامه خواستار اختصاص اعتبارات به بخش درآمد زایی دهیاری ها شد.

معصوم زاده عضو شورای شهر دیهوک نیز خواستار رسیدگی به فضای آموزشی دیهوک شد و گفت:دبستان قدس دیهوک با عمر بالای سی سال با ۱۴۶ دانش آموز هنوز به صورت مختلط برگزار می شود.

قربانی رییس شورای بخش دستگردان بیان کرد:یکی از مهمتربن درخواست‌های مردم از ما گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰خانوار است که ما در این بخش روستا‌های زیادی داریم.

همچنین عصمتی دهیار چاه مسافر نیز در این جلسه به مهاجرت نود خانوار از اهالی روستای چاه مسافر به دلیل مشکلات اشاره کرد.

تسریع درگازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰خانوار ،تسریع در آسفالت راه روستایی،چاره اندیشی برای رفع ناپایداری آب ،ساماندهی آبرسانی سیار روستا‌ها،راه اندازی ایستگاه آتش‌نشانی در روستا‌های ده محمد و تپه طاق،تسریع در راه اندازی وبهره برداری از پروژه ملی اینترنت پرسرعت روستا‌هاو پوشش شبکه‌های دیجیتال در منطقه چاه مسافر از درخواست‌هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.