احضار برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه به دادگاه

٢٠ برداشت کننده غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌های فومن به دادگاه احضار شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد رضا روشنی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن امروز گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست موفق شدند از کار غیرقانونی ۲۰ متخلف محیط زیست در برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌های فومن جلوگیری و این افراد را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

او افزود: متخلفان از نیمه دوم اسفند ماه پارسال تا پانزدهم اردیبهشت مقادیر قابل توجهی شن و ماسه از بستر فعال رودخانه‌ها برداشت کردند که باید در دادگاه پاسخگو باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن گفت: هر گونه تخریب محیط زیست و برداشت شن و ماسه از بستر فعال رودخانه‌ها بدون اخذ مجوز از دستگاه‌های متولی، ممنوع است و بر اساس بند ۲، ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی جرم است.

محمد رضا روشنی، با اشاره به لزوم حفظ گونه‌های ارزشمند آبزی، گیاهی و حتی جانوری و جلوگیری از تغییر و دگرگونی سیستم اکولوژیکی رودخانه‌ها که موجب به راه افتادن سیلاب و در رودخانه‌های شهرستان فومن و خسارت می‌شود، از مردم و دوستداران محیط زیست فومن خواست با حفظ و نگهداری از طبیعت بی نظیر این شهرستان، هر گونه تخلفات زیست محیطی را به اداره حفاظت محیط زیست فومن اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.