با عاملان تخریب محیط زیست و متخلفان برداشت شن و ماسه در رودخانه‌های گیلان با قاطعیت برخورد می‌شود

رئیس گارد یگان حفاظت محیط زیست گیلان ، از برخورد بدون اغماض و قاطع با عاملان تخریب محیط زیست و متخلفان برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان اکبری پور، رئیس گارد یگان حفاظت محیط زیست گیلان، از برخورد قاطعانه با تخریب‌کنندگان محیط زیست و متخلفان برداشت شن و ماسه در رودخانه‌های استان خبر داد و گفت:با تلاش شبانه روزی ماموران یگان‌حفات محیط زیست گیلان برای پیشگیری از تخریب بستر رودخانه‌های با ارزش استان، در چهار ماه اول سال جاری ۲۸ مورد از برداشت کنندگان متخلف شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها حین ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر شدند.

وی، با اشاره به اینکه این عاملان تخریب محیط زیست برای سیر مراحل قانونی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: ادوات برداشت شن و ماسه غیر مجاز و ماشین‌آلات این متخلفان نیز توقیف شده است.

رئیس گارد یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت:با توجه به اهمیت موضوع با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هفته جاری گشت‌های ویژه تخصصی با حضور کارشناسان خبره ادارات مرتبط از جمله اداره آب‌منطقه‌ای، منابع‌طبیعی، صنعت‌معدن‌و‌تجارت و نیروی انتظامی با حمایت ویژه شورای حفظ حقوق بیت‌المال انجام خواهدشد و با هرگونه تخلف پیمانکارانی که اقدام به برداشت بیش از مجوز نمایند برخورد قانونی خواهد شد.

اکبری پور تصریح کرد: مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه اقدام‌های تخریب محیط زیست و حیات وحش موضوع را بلافاصله به پاسگاه‌ها و ادارات محیط زیست محل اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

برخورد قاطع با عاملان برداشت شن و ماسه غیر مجاز از رودخانه های گیلان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.