همدانی‌ها بیش از ۱۶۶ مرتبه با آتش نشانی تماس گرفتند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: پارسال ۱۶۶ هزار و ۵۱۹ مرتبه با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته‌اند که نسبت به سال ۹۷ شاهد کاهش ۲ درصدی تماس‌ها بوده‌ایم.

همدانی‌ها بیش از ۱۶۶ مرتبه با آتش نشانی تماس گرفتندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا بیاناتی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: از تماس‌های ثبت شده در مرکز کنترل فرماندهی این سازمان ۱۳۶ هزار و ۴۹۷ تماس مزاحمت بود که این رقم نسبت به سال ۹۷ متأسفانه ۱۶ درصد رشد داشته است.

بیاناتی بیان داشت: از تعداد عملیات انجام شده در سال گذشته تعداد یک هزار و ۹۴۵ مورد کنترل، مهار و اطفا آتش سوزی‌های مختلف بوده که در مقایسه با آمار سال ۹۷ دارای رشد یک درصدی است که این افزایش حداکثری در اماکن مسکونی، مراکز تجاری و پوشش‌های گیاهی بوده است

او اضافه کرد: با توجه به بارش‌های مناسب سال‌های اخیر و با گرم شدن هوا رشد گیاهان خودرو در مراتع و سطح شهر و باغات افزایش چشمگیری یافته و در اثر بی احتیاطی شهروندان آتش سوزی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی همدان افزود: پارسال تعداد یک هزار و ۶۰۱ مورد عملیات امداد و نجات انجام پذیرفته که نسبت به سال ۹۷ شاهد کاهش ۵ درصدی این نوع فعالیت‌ها هستیم.

او گفت: عمده عملیات سال ۹۷ محبوس شدن افراد در آسانسور‌ها بوده که این امر در اکثر موارد به دلیل نوسانات یا قطعی برق اتفاق افتاده و خوشبختانه در سال ۹۸ با کاهش قطع برق مواجه بوده‌ایم.

بیاناتی ادامه داد: یکی از موضوعات و وظایف مهم و حساس این سازمان نظارت بر ایمنی اماکن و ساختمان‌ها در مقابل حریق و حوادث در تمام مراحل ساخت و ساز و بهره برداری است لذا به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر سازمان، در حوزه پیشگیری و ایمنی نظارت و کنترل جدی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.