انجام ۱۱ عملیات امداد و نجات با تلاش آتش نشانان همدانی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام ۱۱ عملیات امداد و نجات با تلاش آتش نشانان این شهر خبر داد.

انجام ۱۱ عملیات امداد و نجات با تلاش آتش نشانان همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  محمدرضا بیاناتی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: طبق اعلام مرکز کنترل و فرماندهی عملیات سازمان، ۲ عملیات اطفای حریق و ۹ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات شهر همدان در۲۴ ساعت گذشته بوده است.

او گفت: شهروندان همدانی دیروز ۴۴۶ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۱۱ مورد منجر به عملیات شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه ۱۶ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است گفت: یکی از اموری که بصورت جدی مورد توجه سازمان است ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث است به نحوی که مردم بتوانند هم از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل استرس مدیریت کنند و هم بتوانند تا هنگام رسیدن نیرو‌های امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.

بیاناتی افزود: از تماس‌های برقرار شده با سامانه‌ی ۱۲۵ همدان  ۴۸ تماس اشتباه و متأسفانه ۳۷۱ مورد از تماس‌ها هم ایجاد مزاحمت بوده است.

او گفت: عملیات‌های انجام شده در این مدت ۲ مورد آتش سوزی شامل حریق زیرزمین در جعفرطیار و حریق درختان در باغ ایرانی بوده و همچنین ۹ مورد عملیات امداد و نجات شامل ۲ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور در بلوار مدنی و شهرک بهشتی، ۲ مورد نجات افراد محبوس شده در منزل در شهرک اندیشه و میدان باباطاهر، ۲ مورد نجات حیوانات در میدان شریعتی و میدان بعثت، ۲ مورد مهار حیوانات در مزدقینه و ۱۸ متری ذوالفقار و امداد و نجات در حادثه اقدام به خودکشی در پردیس بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان عنوان کرد: تعداد ۶ نفر نجات یافته طی این عملیات‌ها گزارش شده است.

این مقام مسئول در پایان به شهروندان توصیه کرد شماره ۱۲۵ را به خاطر بسپارید و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی با این سامانه تماس بگیرید تا فرشتگان نجات آتش نشانی همدان به یاری شما بشتابند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.