معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان خبر داد؛

توزیع بیش از ۳۰ هزار سبد معیشتی در استان سمنان

سرهنگ پاسدار علی خالقیان گفت: در مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه بیش از ۳۰ هزار سبد معیشتی در استان سمنان توزیع می‌شود.

سرهنگ پاسدار علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه در مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه استان سمنان بیش از ۳۰ هزار سبد معیشتی در بین افراد آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود این بسته‌ها تا عید فطر به ۵۰ هزار سبد معیشتی برسد.

او با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا افراد آسیب‌دیده در سطح استان سمنان به‌طور کامل شناسایی شدند افزود: همچنین برنامه گلریزان آزادسازی زندانیان غیرعمد نیز در دستور کار قرار دارد و با کمک مردم و خیرین تا امروز قریب به ۱۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی جمع آوری شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: مردم با شیوع ویروس کرونا به صورت خود جوش و با همکاری گروه‌های جهادی و  دستگاه‌های اجرایی یک پویش و زمایش دیدنی را برای شکست این ویروس ایجاد کردند.

سرهنگ پاسدار جعفر دیابی معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه این معاونت با شیوع ویروس کرونا وارد میدان و عرصه دفاع شد گفت: مهمترین عرصه‌ای که وارد شدیم در قالب طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود بود.

او افزود: بعد از یک دوره یک ماهه بیش از ۹۸ درصد جمعیت استان سمنان غربالگری شده و با آنها تماس گرفته شد و بعد از آن نیز در مرحله دوم افرادی که شناسایی شدند و نیاز به کمک داشتند به آن‌ها کمک‌های مربوطه انجام تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: گرو‌های جهادی ما برای پیشگیری از ویروس کرونا با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی جزء تیم‌های رصد و پایش قرار گرفتند و کار بیماریابی را نیز انجام دادند.

سرهنگ دیابی گفت: در مراحل دیگر مبارزه با ویروس کرونا نیز بخشی از همکاران ما در قالب گروه‌های مختلفی با حضور در محلات اسلامی و شناسایی افراد نیازمند و بیماران سعی در شکست ویروس کرونا داشتند.

او با بیان اینکه در حال حاضر نیز در قالب گروه‌های جهادی به تهیه اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده اقدام نموده ایم تصریح کرد: این اقلام به دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و به تیم‌های رفع آلودگی اهدا شد.

معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: بیش از ۱۵۶ گروه جهادی در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بیش از ۲۰۰ گروه جهادی نیز در خصوص تیم رفع آلودگی کمک کردند و در مدت ۲۰ روز نقاط آلوده را پاکسازی کردند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.