ایجاد بیش از ۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایلامی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در سال گذشته بیش از چهار هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد در استان ایلام ایجاد شده است.

 قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: در سال گذشته بیش از چهار هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد در استان ایلام ایجاد شده است که برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی۳ هزار و ۸۰۲ طرح اشتغال زایی از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور و اعتبارات اشتغال پایدار عشایر و روستائیان با همکاری بانک‌های عامل اجراء شده است.

او بیان کرد: در این زمینه ۱۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

موسی نژاد همچنین با اشاره به اینکه مناطق محروم و روستایی برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی کمیته امداد در اولویت قرار دارند اظهار کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۷۷ طرح در مناطق محروم و روستایی و یک هزار و ۲۲۵ طرح نیز در سایر مناطق اجرا شده اند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام با عنوان اینکه مددجویان مرد حدود دو برابر بیشتر از مددجویان زن متقاضی طرح‌های اشتغال زایی بوده اند بیان کرد: از تعداد طرح‌های اجراء شده  ۲ هزار و ۵۰۰ طرح توسط مددجویان مرد و یک هزار و ۳۰۰ طرح نیز توسط مددجویان زن اجراء شده است.

او مطرح کرد: علاوه بر طرح‌های اشتغال زایی عنوان شده در این مدت، به منظور تقویت و گسترش فرهنگ کار و تلاش در جامعه مددجویی ۶۰ طرح کارانگیزی، ۹۹ طرح توان افزایی اجرا و ۲۴۶ مورد کاریابی برای افراد بیکار دارای مهارت پیگیری و از طریق بنگاه‌های اقتصادی فعال بکار گیری شده اند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.