پلمب۶ دستگاه آسانسور غیر استاندارد هتل‌های بانه

به دستور مقام قضایی، ۶ دستگاه آسانسور مربوط به هتل‌های بانه که با استاندارد‌های تعریف شده، مطابقت نداشتند، پلمب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد رضایی مسوول نمایندگی اداره استاندارد بانه به بازرسی‌های انجام شده از آسانسور‌های نصب شده در اماکن عمومی بانه گفت: بعد از تذکر‌های مکرر به هتلداران شهرستان مبنی بر استاندارد سازی آسانسور‌های نصب شده و عدم همکاری در این زمینه، ۶ دستگاه آسانسور غیر استاندارد به دستور مقام قضایی پلمب شد.

او ادامه داد: گشت‌های مشترک دادستانی، فرمانداری، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرکت بازرسی و اداره استاندارد برای بررسی وضعیت آسانسور‌های نصب شده در اماکن تجاری، اداری، هتل و دیگر اماکن شهر تشکل شده و آسانسور‌های غیر مجاز شناسایی و پلمب می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه استاندارد سازی آسانسور‌ها اجباری است، افزود: با توجه به مصوبه جلسه شورای فنی استاندارد شهرستان و دستور دادستان، استاندارد سازی آسانسور‌ها در دستور کار قرار گرفته و با همکاری شرکت بازرسی عملیات اصلاحی آسانسور‌های غیر استاندارد در حال انجام است.

او اضافه کرد: تعداد آسانسور‌های استاندارد شده بسیار محدود است و با توجه به اجباری بودن استاندارد آسانسور‌ها باید استاندارد سازی تمام وسایل امکان عمومی مانند ادارات دولتی، مسکن مهر و پاساژ‌ها انجام شود.

مسوول نمایندگی اداره استاندارد بانه به عدم همکاری شهرداری در زمینه استاندارد سازی آسانسور‌ها اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه اداره استاندارد مجوز ورود به منازل مسکونی و شخصی برای بررسی وضعیت آسانسور‌ها را ندارد شهرداری موظف است قبل از صدور پایان کار موارد را به اداره استاندارد معرفی و مالک را موظف به استاندارد سازی آسانسور کند.

اوتاکید کرد: از سال ۹۷ تاکنون شهرداری بانه تنها ۲ مورد آسانسور منازل مسکونی را به اداره استاندارد معرفی کرده که باید در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد، ولی علیرغم انجام مکاتبات اداری و جلسات مشترک، شهرداری تاکنون در این زمینه همکاری لازم را نداشته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.