معاون سازمان صمت استان سمنان خبر داد؛

رسیدگی به گزارش‌های تخلف صنفی در استان سمنان

مهدی یحیایی گفت: ۹۴ درصد از گزارش‌های تخلفات صنفی در استان سمنان رسیدگی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طی سال گذشته سه هزار ۷۰۸ مورد گزارش تخلف و شکایت مردمی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال‌شد که ۹۴ درصد از این گزارش‌ها معادل سه هزار و ۴۸۵ مورد توسط بازرسان و ناظران این سازمان موردبررسی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه ۵۶ درصد از این شکایت‌ها معادل دو هزار و ۷۶ مورد به‌عنوان تخلف محرز شده است، افزود: تعداد یک هزار و ۴۰۹ گزارش پس از بررسی‌های نهایی غیر متخلف شناخته‌شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه پرونده متخلفان برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است، تصریح کرد: ۲۲۰ مورد از این شکایات نیز در دست بررسی قرار دارد.

یحیایی تصریح کرد: از مجموع شکایت‌های دریافتی دو هزار و ۶۶۹ گزارش به‌صورت تلفنی، ۷۴ گزارش حضوری و ۹۶۵ گزارش نیز به‌صورت کتبی به این نهاد ارسال‌شده است.

او با تأکید بر اینکه عموم مردم می‌توانند گزارش‌ها و شکایت خود را از طریق سامانه تلفن گویای ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با شماره ۱۲۴ به این سازمان اعلام کنند، افزود: گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و فروش کالای قاچاق ازجمله عمده‌ترین تخلفاتی بود که در این راستا گزارش‌شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه در حال حاضر ۱۹۵ ناظر افتخاری در استان با این سازمان همکاری دارند، تصریح کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۶۶۸ مورد گزارش تخلف از سوی ناظران افتخاری به ستاد خبری سازمان اعلام‌شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار