ساخت دستگاه تهویه تنفسی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

شرکت خوروسازی فورد به تولید و عرضه یک نوع دستگاه تهویه هوا برای پیشگیری از ابتلای کادر درمان بیمارستان‌ها به ویروس کرونا پرداخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از cnet، شرکت خودروسازی فورد وسیله ای برای محافظت از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در برابر ویروس کرونا طراحی و ساخته که به طور انبوه وارد بازار می‌شود.

این محصول که PAPR نام دارد، یک دستگاه تنفسی تهویه هوا با طراحی خاص است. ظاهر این دستگاه، مانند لباس فضانوردان است با این تفاوت که به جای محافظت از سرنشین خود در برابر خلا، دما و پرتو‌های خطرناک، از او در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند.

این دستگاه، با ایجاد فشار مثبت، هوای وارد شده را تصفیه کرده و از ورود آلوده کننده‌های خارجی جلوگیری می‌کند. این هوای فیلتر شده، می‌تواند برای پیشگیری از ابتلای کادر درمان به ویروس کرونا موثر واقع شده و در بیمارستان‌ها استفاده شود.

دستگاه PAPR فورد توسط موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا تایید شده و به طور محدود در بیمارستان‌ها برای مقابله با ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت دستگاه تهویه تنفسی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا/ ویروس کرونا؛ ساخت دستگاه تهویه هوایی که شبیه لباس فضانوردان است!فورد تنها شرکت خودروسازی نیست که در بحران شیوع کرونا، به ساخت وسایلی برای مقابله با این بحران پرداخته است. در پی گسترش این ویروس و ایجاد یک بحران جهانی، بسیاری از شرکت‌های معروف و ثروتمند در دنیا شروع به ساخت وسایل محافظتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا کرده و محصولات خود را در سطح جهانی عرضه کرده اند.

پیشگیری از ابتلای کادر درمان به ویروس کرونا برای کنترل این ویروس و پایان بحران جهانی، اهمیت زیادی دارد. این موضوع همه شرکت های فناورانه را در سطح جهانی به فعالیت واداشته و آن ها را به ساخت محصلات و لوازم محافظتی در برابر ویروس تشویق می‌کند.


بیشتر بخوانید: 

زیست‌حسگری که ویروس کرونا را شناسایی می‌کند

توسعه فناوری ماسک نانو با قابلیت استفاده مجدد

ثبت پتنت استفاده از نانوذرات برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا

حمایت از پژوهش‌های کرونا در سطح ملی و بین‌المللی

افزایش میزان محافظت ماسک در برابر کرونا با نانوپوشش آبگریز


انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار