کرونا تصادفات را کاهش داد

ماموریت‌های تصادفی اورژانس مازندران فروردین ماه امسال در مقایسه با پارسال به نصف کاهش یافت.

دکتر یحیی صالح طبری رئیس مرکز فوریت های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: آمار ماموریت‌های تصادفی استان که در فروردین امسال از سوی اورژانس۱۱۵ انجام شد، در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

او توجه مردم به هشدار‌ها در خصوص خارج نشدن از منزل ، رعایت فاصله اجتماعی و کم شدن مسافرت‌ها جهت جلوگیری از انتقال بیماری کووید۱۹ را از دلایل کاهش معنادار ماموریت‌های تصادفی در استان مازندران کرد.

دکتر صالح طبری ادامه داد: در حالیکه ماموریت های تصادفی اورژانس کاهش یافته است آمار ماموریت‌های غیر تصادفی در فروردین امسال ۱۳ درصد نسبت به فروردین سال ۹۸ افزایش داشت که بیشترین  ماموریت‌ها  هم مربوط به انتقال  بیماران سندروم حاد تنفسی به مراکز درمانی بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: امدادگران اورژانس هرگونه علائم مشکوک به کرونا مانند تب، سرفه خشک، گرفتگی عضلات و تنگی نفس را به عنوان بیمار مشکوک به کرونا تلقی کرده و آمبولانس ویژه به محل اعزام می‌کنند.

او با بیان اینکه در هر شهرستان یکدستگاه آمبولانس ویژه حمل بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته است، افزود: متاسفانه برخی افراد تصور می‌کنند در تماس با اورژانس اگر برخی علائم کرونا را علام کنند پرسنل اورژانس از آن‌ها تست کرونا هم می‌گیرند در حالی که تست کرونا تنها در مراکز درمانی انجام می‌شود.
 


انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.