ادامه عملیات خرید گندم از کشاورزان خوزستانی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از ادامه خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با اشاره به فعالیت شبانه روزی مراکز خرید گندم در سطح استان گفت: تا زمانی که حتی یک کشاورز پشت درب‌های مراکز منتظر تحویل محموله خود است، هیچکدام از مراکز حق تعطیلی ندارند و باید تکریم کشاورزان را در فصل برداشت به بهترین شکل ممکن به انجام رسانند.

او با اشاره به اینکه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی در آستانه ۸۰۰ هزار تنی قرار گرفته، افزود: ایام خرید گندم در استان نسبت به سایر استان‌ها در کشور بسیار کوتاه‌تر است، چراکه با وجود پراکندگی شهر‌های استان، ولی مزارع وسیع کشت گندم نیز در هرکدام وجود دارد که باعث شده تعداد کمباین‌های زیادی به سمت استان سرازیر شوند و در زمان فصل برداشت مدت زمان کمتری به آن اختصاص یابد.

امیری زاده اظهار داشت: خوزستان با وجود اینکه یکی از استان‌های است که بیشترین مقدار تولید گندم در کشور به خود اختصاص داده، ولی در عین حال کوتاه‌ترین زمان برداشت و خرید تضمینی گندم را هم در میان سایر استان‌های دیگر طی می‌کند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه تا کنون مبلغ ۱۵ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال به حساب کشاورزان خوزستانی پرداخت شده است، تصریح کرد: از این میزان پرداخت وجه به کشاورزان ۱۳ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال برای محصول گندم و میزان یک هزار و ۹۸۲ میلیون ریال برای تحویل محمولات کشاورزان کلزا کار خوزستانی بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده توسط همکاران ما در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انعقاد قرار داد با بانک‌ها برای تامین منابع تسهیلاتی خرید تضمینی گندم انجام شده که در صورت نهایی شدن بزودی پرداخت وجه کشاورزان بروز خواهد شد.

خدارحم امیری زاده بیان داشت: دولت با تامین منابع و پرداخت سریع وجه کشاورزان در ابتدای سال کار بزرگ و دشواری را پیش رو دارد که هر سال با تلاش و کوشش فراوان سعی نموده حاصل دسترنج کشاورزان را با قیمتی مناسب و پرداخت سریع خریداری نماید تا اینگونه علاوه بر افزایش ذخایر کالای اساسی در کشور سهم قابل توجهی از آن را توسط نیروی کار ایرانی با هدف رشد و اشتغال پایدار جوانان این مرز و بوم دنبال نماید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.