برنامه مثبت گزارش ورزشی/ وقتی تیم یوونتوس در فوتبال اروپا آقایی می‌کرد

برنامه مثبت گزارش ورزشی امروز (یکشنبه) روی آنتن شبکه ۳ رفت و به بررسی تیم فوتبال یوونتوس اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه مثبت گزارش ورزشی از ساعت ۱۷ امروز (یکشنبه) از شبکه ۳ سیما پخش شد.

موضوع برنامه امروز بررسی مسابقات مهم فوتبال در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ بود. قرار است در برنامه‌های این هفته برنامه مثبت گزارش ورزشی عملکرد تیم فوتبال یوونتوس هم بررسی شود.

نظر سنجی برنامه امروز، به انتخاب محبوب‌ترین شماره ۱۰ تاریخ تیم فوتبال یوونتوس اختصاص داشت. الکساندر دل پیرو، کارلوس توز، پائولو دیبالا، روبرتو باجو و میشل پلاتینی گزینه‌های این نظر سنجی بودند.

اولین سوژه برنامه، بررسی از سرگیری رقابت‌های فوتبال اروپا بعد از توقف به دلیل شیوع ویروس کرونا بود. لیگ‌های فرانسه، هلند و بلژیک پایان یافته اند. در ایتالیا مسئولان در تلاش برای از سرگیری مسابقات هستند، ولی با مثبت اعلام شدن تست کرونا بازیکنان تیم‌های فوتبال آث میلان، تورینو و فیورنتینا ادامه این لیگ را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

مسئولان لیگ جزیره (لیگ برتر انگلیس) در تلاش برای از سرگیری رقابت‌های این لیگ هستند. در کشور آلمان با حمایت آنگلا مرکل (صدر اعضم کشور آلمان) قرار است رقابت‌های بوندسلیگا (لیگ برتر فوتبال آلمان) از شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شود. شنیده حاکی از شروع لیگ قهرمانان اروپا در ماه آگوست است. البته این تصمیم با اعتراض تیم‌های پاری سن ژرمن و لیون همراه شده است.

برنامه مثبت گزارش ورزشی/ وقتی تیم یوونتوس در فوتبال اروپا آقایی می‌کرد

اولین کلیپ برنامه به بررسی عملکرد روبرتو باجو اختصاص داشت. این بازیکن در ۶۴۳ بازی که برای تیم‌های مختلف به میدان رفته است، موفق به ثبت ۲۹۱ گل شده است. او هفتمین بازیکن از برترین گلزنان تاریخ رقابت‌های سری آ است.

در ادامه برنامه کلیپی از کلودیو مارکیسیو پخش شد. او در این کلیپ شرایط خودش را در روز‌های بازنشستگی توضیح داد. مارکیسیو سپس به کمپ تیم یوونتوس رفت و به تمرینات بازیکنان پایه بیانکونری‌ها سرکشی کرد. در یکی از راهرو‌های این کمپ پیراهن این بازیکن را بر دیوار نصب کرده بودند. او روی پیراهنش نوشته بود امیدوارم پیراهن و داستان من، رویاهایت را بسازد.

بخش بعدی برنامه به قسمت اول روایت جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا اختصاص داشت. این جام جهانی در کشوری برگزار شده بود که مردمان آن اطلاعات زیادی از فوتبال نداشتند، ولی میانگین حضور تماشاگر در این دوره از رقابت‌ها ۶۰ هزار نفر بود. از این جام جهانی داوری‌ها با سخت گیری بیشتری دنبال می‌شد.

از ویژگی‌های این جام جهانی حضور ستارگانی مثل روماریو، گابریل باتیسوتا و یورگن کلینزمن در تیم‌های ملی کشورشان بود. کشور‌های نیجریه و عربستان برای اولین بار جام جهانی را تجربه می‌کردند.

از رکورد‌هایی که در این جام جهانی شکسته شد، تعداد گلزنی در یک بازی بود که با ۵ گل به اولگ سالنکو روس اختصاص یافت. روژه میلا کامرونی هم با ۴۲ سال سن توانست مسن‌ترین گلزن ادوار جام جهانی باشد. از شگفتی‌های این رقابت‌ها صعود رومانی به مرحله یک چهارم نهایی با برتری مقابل تیم ملی فوتبال آرژانتین بود.

برنامه مثبت گزارش ورزشی/ وقتی تیم یوونتوس در فوتبال اروپا آقایی می‌کرد

سوژه بعدی برنامه مثبت گزارش ورزشی نمایش ۵ عکس خاطره انگیز از جام جهانی ۱۹۹۴ بود. اولین عکس اختصاص به اولین گل تاریخ تیم ملی نیجریه در جام جهانی اختصاص داشت. عکس دوم به دیگو مارادانو پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگش مربوط بود. عکس بعدی تصویر ساندرو پل داور سرشناس مجارستانی بود که علاوه بر قضاوت در این مسابقات، شهرآورد تهران و بازی تیم ملی کشورمان در مقابل تیم ملی فوتبال استرالیا را سوت زده است.

بخش بعدی برنامه به پخش دابسمش‌های ارسالی مخاطبان برنامه اختصاص داشت.

در بخش بعدی، ۲ دیدار خاطره انگیز تیم فوتبال یوونتوس در فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا با گزارش عباس قانع پخش شد. تیم فوتبال یوونتوس ۹ بار به دیدار نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا کرده است، اما تنها ۲ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است.

دیدار اولی که پخش شد مربوط به بازی تیم یوونتوس در مقابل تیم فوتبال آژاکس در فینال لیگ قهرمانان سال ۱۹۹۶ بود. تیم آژاکس با قهرمانی خود در دوره قبلی این مسابقات به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به این مسابقه گذاشته بود و بیانکونری‌ها هم قهرمان ۲ فصل اخیر لیگ برتر فوتبال و جام حذفی ایتالیا بودند.

این دیدار در وقت‌های قانونی با تساوی ۱ بر ۱ به پایان رسید، اما یوونتوسی‌ها با برتری ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی، توانستند عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند.

دیدار بعدی که پخش شد، به فینال لیگ قهرمانان سال ۱۹۹۸ اختصاص داشت. ۲ تیم فوتبال یوونتوس و رئال مادرید در ورزشگاه آمستردام آرنا کشور هلند به مصاف هم رفته بودند. این دیدار نهایتا با برتری ۱ بر صفر کهکشانی‌ها به پایان رسید.

برنامه مثبت گزارش ورزشی/ وقتی تیم یوونتوس در فوتبال اروپا آقایی می‌کرد

آخرین آیتمی که در برنامه امروز پخش شد، روایت فینال لیگ قهرمانان اروپا سال ۱۹۹۷ با روایت لارس ریکن بازیکن سابق تیم فوتبال دورتموند بود. در فینال آن سال تیم‌های یوونتوس و دورتموند در ورزشگاه المپیک مونیخ به مصاف هم رفته بودند. این دیدار نهایتا با نتیجه ۳ بر ۱ به سود زنبور‌ها به پایان رسید. نکته جالب این بازی گل لارس ریکن ۵ ثانیه پس از ورودش به زمین بود.

در پایان برنامه امروز آراء نظر سنجی اعلام شد. الکساندر دل پیرو با کسب ۶۴ درصد آراء در رتبه اول قرار دارد. دیبالا، باجو، میشل پلاتینی و کارلوس توز به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفته اند. این نظر سنجی تا پایان برنامه فردا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار