۹۷۰ هکتار از اراضی ملی سروآباد به کشاورزی تبدیل شد

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد از تغییر کاربری ۹۷۰ هکتار از اراضی ملی به اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رحیمی مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: تا پایان فروردین ماه امسال تعداد ۱۳ پلاک در کمیسیون رفع تداخلات استان نهایی و منجر به تغییر کاربری ۹۷۰ هکتار از اراضی ملی به کشاورزی شده است.

او با بیان اینکه تعداد ۱۰ پلاک دیگر در مرحله ارسال به کمیسیون رفع تداخلات استان است، افزود: اجرای این طرح باعث رفع اختلافات بین کشاورزان و باغداران با منابع طبیعی شده و از ایجاد پرونده‌های قضایی جلوگیری و در نهایت حق به حقدار می‌رسد.

مدیرجهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: فاز اجرایی طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی از سال ۱۳۸۴ عملیاتی شده و در اکثر روستا‌های شهرستان در حال انجام است، بطوریکه تاکنون بیش از ۱۱ پلاک به مساحت ۸۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.

رحیمی از اجرای نقشه برداری اراضی در روستا‌های منطقه اورامان خبر داد و گفت: نقشه برداری اراضی منطقه اورامان و روستا‌های سطح شهرستان سروآباد در حال اجرا است.

او اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های مهندسین مشاور ژئوپی و نو اندیشان ژیار در حال عملیات میدانی نقشه برداری از روستا‌های منطقه اورامان و روستا‌های محور ژریژه و ژاورود بخش مرکزی است که با اتمام این عملیات بالغ بر ٨۵ درصد از اراضی شهرستان نقشه برداری خواهند شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.