ویروس کرونا؛ امکان انتقال بیماری از طریق صحبت کردن

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی درباره امکان انتقال ویروس کرونا از طریق صحبت کردن توضیحاتی را ارائه داد.

جمال میرزایی فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتقال ویروس کرونا از طریق نفس کشیدن و صحبت کردن، بیان کرد: هر اقدامی که باعث شود ذرات تنفسی در فضا پخش شوند، می‌تواند باعث انتشار ویروس شود.

او افزود: ذرات تنفسی پخش شده در هوا می‌تواند سرفه و عطسه باشد که خیلی بیشتر باعث انتشار ویروس کرونا می‌شوند و هم می‌تواند صحبت کردن بلند باشد که هنگام حرف زدن ذرات ویروس از دهان خارج شوند؛ بنابراین ذرات تنفسی از طریق نفس عمیق هم خارج شده و باعث انتشار ویروس کرونا خواهند شد، هر چند انتقال از این طریق به شدت سرفه و عطسه نخواهد بود.

همه افراد باید هنگام حضور در اجتماع از ماسک استفاده کنند

میرزایی، اظهار کرد: توصیه متخصصان برای استفاده از ماسک به ۲ علت است؛ افرادی که بدون بروز هیچ علائمی به ویروس کرونا مبتلا هستند و از بیماری خودشان مطلع نیستند، به همین علت خیلی از این امر نگران نیستند و با تردد در خیابان‌ها باعث انتشار ویروس در جامعه می‌شوند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: شانس ابتلای افراد سالم با قرار گرفتن در محیط و در کنار افراد ناقل به ویروس افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود هر دو گروه افراد سالم و بیمار از ماسک استفاده کنند، یعنی توصیه استفاده از ماسک باید به صورت همگانی باشد.

ویروس کرونا؛ آیا آلودگی از طریق صحبت کردن هم منتقل می‌شود؟

رعایت اصول بهداشتی شانس ابتلا به کرونا را کاهش می دهد

میرزایی درباره اینکه ویروس کرونا از طریق مدفوع هم منتقل می‌شود، گفت: ویروس داخل مدفوع حتی چند هفته پس از شیوع علائم مشاهده شده است، هر چند تاکنون راه انتقال گوارشی ویروس کرونا به عنوان راه اصلی محسوب نمی‌شود، اما باید اصولی را هنگام استفاده از سرویس بهداشتی رعایت کنیم تا باعث انتقال و انتشار ویروس کرونا نشویم.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری ابتلا به کرونا، اظهار کرد: افراد باید حتما هنگام استفاده از سرویس بهداشتی دستان خود را با آب و صابون بشویند تا شانس ابتلا به ویروس کرونا را تا حداقل کاهش دهند و همچنان همان اصول بهداشتی مانند عدم حضور در اماکن عمومی مگر در موارد ضروری، رعایت نکات بهداشتی بعد از ورود به منزل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی که در گذشته توصیه می‌شدند باید رعایت شود؛ چرا که تمامی این موارد تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از انتقال کرونا ویروس به افرد دارند.


بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا؛ افراد بهبود یافته چند روز باید در خانه بمانند؟

انجام چه کار‌هایی برای از بین بردن ویروس کرونا مهم هستند؟

ویروس کرونا؛ چرا ساخت واکسن بیش از یک سال زمان می‌برد؟

آیا مایع دستشویی می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟

ویروس کرونا؛ ۹ قانون ساده برای پیشگیری از کرونا در محیط کار


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آدم بدون ماسك = خطر فوري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
، مثل افزایش 50 درصدی حقوق پرستاران !!!!!!! خدا به داد پرستاران برسد با این معاونت !!! که باید حامی پرستاران باشد!!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۳۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خطر بیشتر اونایی را تهدید میکنه که جز حرف زدن چیزی بلد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنده مکرّر گرفتاری‌های مختلفی داشتم مخصوصاً در فشارها و ناراحتی‌های خارجی با این ذکر نتیجة قطعی گرفته‌ام. ذکر «یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی» را یادداشت کنید و در مواقع گرفتاری متوسّل و متوجه به حضرت بقیـةالله ـ روحی له الفدا ـ بشوید، ان‌شاءالله نتیجه قطعی خواهید گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس با این بازگشایی دوباره مدارس قطعا فاجعه به بار خواهد آمد! خدا به فریاد ما برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما که همون روزهای اول پیشنهاد چند روز ، روزه سکوت را داده بودیم ، ولی در میان هیاهوی آن روزها گم شد، شاید هم به تمسخر گرفته شد، واقعا واقعا کاربرد بعضی حروف و کلمات خصوصا با صدای بلند فرقی با سرفه کردن ندارد، طرف در میان جمع عبوری بدون ماسک و با فریاد کسی را در آنسوی خیابان صدا میکند ، دستفروشهایی که جنس و قیمت را فریاد میزنند، خبرنگارانی که با صدای بلند با مردم مصاحبه میکنند ، اینها همه نمونه هایی از احتمال پرتاب ویروس بوده و تفاوتی با نتیجه سرفه کردن ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
واسه همینه که مدارس از ۲۷ تم داره باز میشه، تازه بعضی از مدیرها حضور رو الزامی کردن حتی اگه دانش آموز نباشه معلم باید بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید عذر میخوام معلمها بابت حقوقی که میگیرند باید یه کاری هم بکنند فرقشون با بقیه کارمندها چیه
Iran (Islamic Republic of)
تحت ديپلم
۱۳:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اظهارات اين فوق تخصص توضيح واضحات بوده و أنچه كفته اند بر كسى پوشيده نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه عجب قبلاماهی توسرمون میزدیم که آقاهمه بایدماسک بزنن منی که هئچ تخصصی نداشتم وفقط باتوجه به دیدن چینی هامی گفتم همه مسولین میگفتندفقط افرادبیمارماسک بزنندوکلاتورسانه هامون تاکیدبرنزدن ماسک توسط افرادسالم بودچون ماسک کم بودمتاسفانه میخاستندمارابه کشتن بدن حالاکه ماسک تامینه همه میگن ملاک بزنیدمن که ازاولشم میدونستم فقط بخاطرکمبودماسک میگن نیازنیست بزنیدوالاخودشون میدونستندکه نیازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردها خیای کمتر از خانم ها زیر بار میرن که ماسک بزنند لطفا بگین زدن ماسک در سطح شهرها اجباری بشه تا اون دسته از افرادی که ماسک استفاده نمیکنند هم مجبور به استفاده بشن اینجوری درصد مبتلایان هم کمتر میشه قبلا فروشگاههای بزرگ دم درشون نمیزاشتن کسی بره بدون ماسک ولی حالا من دیدم که کاری نداشتن باید حتما نظارتها بیشتر بشه تا بیماری کمتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه تمام جرايد و سايتا و تلويزيون و راديو صب تا شب راجب به فوايد ماسك و هواكش صحبت كنن بازم كمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
حرف زدن با آدم بدون ماسك = خطر مرگ
آخرین اخبار