ویروس کرونا؛ افراد بهبود یافته چند روز باید در خانه بمانند؟

به طور معمول افراد باید تا ۱۴ روز بعد از مثبت بودن نتیجه آزمایششان در مورد ویروس کرونا قرنطینه خانگی داشته باشند.

مسعود ضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که فرد بهبود یافته از کرونا تا چه زمانی می‌تواند ناقل باشد، گفت: ویروس کرونا بر حسب شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است.

او افزود: به طور معمول افراد باید تا ۱۴ روز بعد از مثبت بودن نتیجه آزمایششان در مورد ویروس کرونا قرنطینه خانگی داشته باشند؛ چرا که بیماری از طریق ذرات تنفسی تا ۱۴ روز و از طریق مدفوع تا ۲۱ روز قابل انتقال است.

ضیایی تصریح کرد: در صورتی که فرد با وجود علائم خفیف نیاز به بستری کردن نداشت و به سرعت بهبود یابد، معمولا یک هفته تا ۱۰ روز بعد از بهبود علائم می‌تواند به محل کار رود، اما اگر شخصی با علائم بستری شد باید حداقل ۱۴ روز در خانه بماند.

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر علائم تنفسی، سرفه و تنگی نفس در فردی ادامه دارد، می‌تواند تا ۲۱ روز این فرد انتقال دهنده بیماری باشد و باید در این مدت استراحت و قرنطینه در خانه را داشته باشد.

ضیایی اظهار کرد: توصیه می‌شود افرادی که مدت زمان قرنطینگی آن‌ها تمام می‌شود، حتما به مدت یک هفته تا ۱۰ روز از ماسک استفاده کنند به خصوص زمانی که به دیدار بزرگان خانواده یا کسانی که ریز فاکتور دارند، می‌روند حتما آن را جدی بگیرند تا باعث انتقال بیماری نشوند.

تنها زمانی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را می‌توان به عنوان افراد بهبود یافته معرفی کرد که حداقل به مدت سه روز تب، مشکلات تنفسی اعم از سرفه، تنگی نفس عطسه و هیچ گونه علائمی از از این قبیل در ریه‌های خود نداشته باشند.

ویروس کرونا؛ افراد بهبود یافته به مدت چند روز باید در خانه بمانند؟

متخصصان نتوانسته اند تا کنون به نتیجه اثبات شده در مورد اینکه آیا ویروس کرونا می‌تواند افراد بهبود یافته را مجدد مبتلا سازد یا خیر؟ برسند. با این حال بهترین گزینه این است که به مدت ۲ هفته در حالت قرنطینگی بمانید و از خانه خارج نشوید تا بیماری به صورت کامل از بدن شما خارج شود. متاسفانه بسیاری از افراد بعد از بهبود یافتگی به سرعت از خانه خارج شده و در محل کار حاضر می‌شوند، اما باید دانست که این کار تنها باعث طولانی‌تر شده زنجیره انتقال ویروس خواهد شد و می‌تواند افراد بی گناه دیگر را به کرونا مبتلا سازد.

بیشتر بخوانید: ماسک های دست دوز را با این روش تولید کنید/ میوه‌ای که به تنهایی یک آنتی‌هیستامین کامل است/ ویروس کرونا؛ چگونه پوست دست را از خشک شدن نجات دهیم؟

بیشتر بخوانید: لغو بازگشت دانشجویان مقیم سایر کشور‌ها به ایران/ بیش از ۶۳ شهید سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا

بیشتر بخوانید: شکست انحصار آمریکا با تولید فاکتور هشت نوترکیب/ صرفه جویی یک میلیارد دلاری با ساخت داروی «سافاکتو AF»

بیشتر بخوانید: کاهش ۱۵۰۰ میلیاردی درآمد بیمارستان‌ها در بحران کرونا/ فعالیت ۱۱۷ آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در کشور

بیشتر بخوانید: تولید انبوه تست‌های سرولوژیک تشخیص کرونا از هفته آینده/ ساخت ماهانه ۹۰۰ دستگاه ونتیلاتور برای تنفس بیماران کرونایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
با سلام من ۲۱روزه تو قرنطینه هستم هیچ علائمی ندارم بجز کمی سرفه و کمی تنگی نفس ایا من بهبود یافته ام
Afghanistan
samiullah
۰۵:۵۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
لطفا مرا رهنمايي كنيد
٢١ روز من شده كه در تجريد خانگی قرار وارم علایم چیزی ندارم صرف کمی سینه ام کمی بلغم داره احساس سوختگی در نفس میکنم وبس
ایا من صحت یاب شدیم
تشکر منتظر جواب شما هستم
آخرین اخبار