پرداخت تسهیلات برای ۳۱ طرح کشاورزی در استان

۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۱ طرح کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، الیاس تاج الدینی مدیرکل جهاد کشاورزی این استان گفت: به منظور جهش تولید در استان ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۳۱ طرح پرداخت شد.

الیاس تاج الدینی افزود: برای توسعه اقتصادی استان و جهش تولید، طرح‌های مختلفی در حوزه کشاورزی برای اعطای تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است.

او بیان کرد: با هدف جهش تولید در بخش کشاورزی استان اجرای گلخانه‌ها و توسعه باغ‌ها و کاشت گیاهان دیم افزایش می‌یاید که به این منظور ۱۶ طرح تصویب شده است.

تاج الدینی افزود: اعطای تسهیلات کم بهره در ایجاد طرح‌های مهم اشتغالزا و توسعه اقتصادی در استان بسیار مهم است و همواره باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

او بیان کرد: ۶۸ طرح با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان از طرح‌های توسعه‌ای استان هستند.

تاج الدینی با بیان اینکه طرح‌های مهمی در حوزه کشاورزی در استان در حال اجراست که در جهش تولید نقش مهمی ایفا خواهند کرد، گفت: طرح‌های آبرسانی به مزارع و باغ‌ها و طرح‌های مکانیزه شدن آبرسانی از جمله این طرح‌ها است که می‌تواند با کاهش مصرف آب قابلیت استفاده از آب در وسعت بیشتری از اراضی را مهیا کند.

او افزود: با مکانیزه شدن آبرسانی در اراضی و باغات می‌توان تا ۵۰ درصد آب مصرفی را در دیگر اراضی استفاده و زمین‌های دیم را به آبی تبدیل کرد که این امر می‌تواند جهشی در تولید محصولات کشاورزی در استان ایجاد کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.