شناسایی واحدهای نیازمند سرمایه توسط دستگاههای متولی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاههای متولی ظرف یک هفته واحدهای تولیدی و خدماتی نیازمند به سرمایه درگردش را شناسایی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار در جلسه‌ی گفتگوی بخش خصوصی و دولت با بیان این که واحد‌های تولیدی که محصولات آن‌ها ارزش صادرات دارند، حمایت می‌شوند، گفت: این واحد‌ها تمام قد مورد حمایت مالی دولت قرار می گیرند.
 
حسین کلانتری افزود: رایزنی برای بازار مصرف خارج از کشور و تلاش برای تقویت تولید با تزریق منابع مالی از جمله سرمایه در گردش و افزایش خطوط تولید از جمله‌ حمایت‌های دولت از این واحد‌ها است.
 
او با اشاره به نامگذاری سال و تاکید بر حمایت از واحد‌های تولیدی در زمینه‌های مختلف گفت: احیاء واحد‌های راکد(واحد‌هایی که طرح‌های تکمیلی آن‌ها معطل منابع مالی است) می تواند به جهش تولید کمک کند.
 
کلانتری افزود: به این منظور دستگاه‌های متولی باید ظرف مدت یک هفته، واحد‌های تولیدی و خدماتی که به تامین سرمایه در گردش نیاز دارند را شناسایی و برای بهره مندی از منابع موجود معرفی کنند.
 
او همچنین در فرصتی ده روزه از این ادرات خواست واحد‌هایی که به تکمیل و توسعه نیاز دارند شناسایی و معرفی شوند.
 
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش مجموعه‌ی مدیریتی، کادر درمانی و مردم برای مقابله با کرونا اشاره و آن را ستودنی توصیف کرد.
 
استاندار کهگیلویه وبویر احمد با بیان اینکه خطر ابتلا به کرونا همچنان ادامه دارد از مردم خواست برای جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
 
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی و و نماینده‌ی بخش خصوصی هم موضوع کرونا و زیان ناشی از آن برای این بخش را یاد آور شد و خواستار تخصیص سهمی از درآمد تولید ناخالص ملی برای جبران این زیان شد.
 
جبار کیانی افزود: نوع نگاه به بخش خصوصی در تضاد با منافع این بخش نیست که این مهم برای حضور پررنگ‌ تر این بخش در سال جهش تولید ضروری است.
 
او به ظرفیت‌های استان برای تامین منابع بانکی اشاره کرد و بیان کرد: باید با برنامه ریزی های اقتصادی، ظرفیت‌ها را شناخت بخش خصوصی و دوات به عنوان شرکای اقتصادی زمینه‌ی برون رفت استان از نارسایی‌های مالی و اقتصادی را فراهم کرد.
 
پروانه نیک مرام در این نشست مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم گفت: برای تحقق شعار سال برنامه‌های متنوعی از جمله اِعمال مشوق‌های مالیاتی و بیمه ای، رونق طرح‌های کارورزی، مهارت آموزی و توسعه مشاغل خانگی در دستور کار قرار دارد.
 
نیک مرام افزود: در بخش تسهیلات روستایی ۳۰۲ میلیارد تومان اختصاص داده شد که ۹۵ درصد سهم استان پرداخت شده است.
 
حسین پور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم با بیان اینکه تلاش‌ها برای رفع موانع تولید ادامه دارد گفت: پارسال موانع تولید بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات برطرف شد.
 
حسین پور افزود: از محل تبصره ۱۸ برنامه‌ی تولید و اشتغال ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی مشکل دار اعطاء شد.
 
او گفت: ۱۸ واحد هم با تامین سرمایه در گردش ظرفیت تولیدی خود را افزایش دادند که این فرآیند در سال جهش تولید ادامه دارد.
 
تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به ظرفیت‌های کشاورزی استان اشاره کرد و گفت:  ایجاد شهرک‌های کشاورزی، تامین و انتقال آب به زمین‌های کشاورزی و توسعه‌ی باغات در اراضی شیبدار از برنامه‌های جهاد کشاورزی در سال جهش تولید است.
 
در این نشست اعضا درباره چگونگی برنامه‌های پیش رو گفت و گو کردند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.