تعیین تکلیف دو طرح آبی عشایری در کهگیلویه وبویراحمد

مشکل آب عشایر منطقه توگبری کهگیلویه و پشتکوه باشت در جلسه کارگروه ساماندهی عشایر تعیین تکلیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آزادی مدیرکل امور عشایر این استان در جلسه کارگروه ساماندهی عشایر از دستگاههای اجرایی خواست برای تعیین تکلیف برخی طرح‌های عشایر مربوط به سال‌های گذشته که به دلیل وجود مشکلات راکد مانده، با امور عشایر همکاری کنند.

آزادی با بیان اینکه طرح تامین آب و پمپاژ پشتکوه باشت از جمله طرح‌هایی است که پایان سال ۹۸ به اتمام رسیده، اما شرکت تعاونی آب‌بران، آن را تحویل نگرفته افزود: در صورت تأیید، این طرح به شرکت تعاونی عشایری تحویل داده می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان با بیان اینکه اجرای طرح تامین آب شرب منطقه توگبری تا نخستین روستا اجرا شده گفت: شرکت آب و فاضلاب برای رفع بلاتکلیفی این طرح همکاری کند.

او بیان کرد:  ۱۰ هزار و ۵۳۱ خانوار‌ استان (۷۲ هزار نفر) عشایر هستند.

آزادی گفت: تعداد کل دام‌های مولد عشایر این استان ۹۳۵ هزار و ۹۶۴ راس دام سبک و حدود ۱۰ هزار و ۱۰۰ راس گاو شیری است.

مدیرکل امور عشایر استان افزود: از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهم عشایر استان در سال ۹۸، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه در رابطه با مشکل طرح تامین آب و پمپاژ پشتکوه باشت گفت: با تفویض اختیار به فرمانداری باشت، کمیته‌ای تشکیل و این مشکل برطرف شود.

عزیز فیلی از مسئولان اداره امور عشایر خواست نواقص طرح منطقه توگبری را تا ۳ ماه آینده رفع و با هماهنگی فرمانداری چرام به شرکت آب و فاضلاب استان تحویل دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.