در سال ۹۸ صورت گرفت؛

افزایش صادرات محصولات چاپی خراسان رضوی

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: محصولات چاپی صادر شده درسال ۹۸ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۷ از نظر ارزش و حجم، بیش از ۹۰۰ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین تحفه‌گر معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به صادرات ۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال محصولات و محصولات چاپی و بسته بندی از خراسان رضوی،گفت: این استان بیش از ۴۰۰ واحد چاپی فعال با تولیدات و محصولات متنوع و جدیدترین دستگاه‌های صنعت چاپ را در اختیار دارد که این واحد‌ها پارسال انواع کارتن خالی چاپ، جعبه مقوایی چاپی (جعبه شیرینی)، سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب، پاکت آبمیوه و پاکت مقوایی، انواع کفی کارتن و کیسه خالی سیمان صادر کردند.
 
او افزود: از ابتدای فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال نیز محصولات چاپی شامل انواع سلفون، لفاف پاکت، لیبل، برچسب و پاکت آبمیوه به ارزش ۲۳۸ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال از خراسان رضوی صادر شد.

بیشتر بخوانید: خط تولید و بسته‌بندی چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی کامل‌ترین خط در شرق کشور

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: محصولات چاپی یادشده به کشور‌های آسیای میانه از جمله افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و نیز عراق و برخی از کشور‌های اروپایی صادر شد.

تحفه‌گر بیان کرد: امیدواریم که با توجه به نام‌گذاری امسال به نام سال ''جهش تولید'' و استقبال طرف‌های تجاری در کشور‌های همسایه بتوان در سال ۹۹ به بازار‌های جدید دست یافت و ضمن افزایش صادرات، ظرفیت واحد‌های غیر فعال چاپی خراسان رضوی را فعالتر از گذشته کرد.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار