رفع تصرف اراضی ملی در اقلید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اقلید گفت: بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کرامت الله چتر سیماب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید بیان کرد: در اجرای اهداف سازمانی مبنی بر پیشگیری از تخریب اراضی ملی، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و بخش سده بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی و مراتع پلاک‌های بیدستان و بو گندان را که  افراد سود جو و فرصت طلب تصرف و به باغ تبدیل کرده بودند را رفع تصرف کردند.

او، تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی پس از هماهنگی با مقامات قضایی با حضور در محل مورد نظر اقدام به قلع و قمع و ریشه کن نمودن نهال‌های غرس شده و جمع آوری آن از سطح اراضی ملی کردند که بدین ترتیب اراضی منابع ملی تخریبی از تصرف افراد متخلف خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

چتر سیماب ادامه داد: متخلفان برای تصرف اراضی و کاشت درخت اقدام به گوده زنی کرده بودند که این امر باعث تخریب و ریشه کنی تعداد زیادی از گیاهان مرتعی شد و در این خصوص نیز پرونده تخلفی طبق مادتین ۵۵ و ۴۳ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برای آن‌ها تشکیل و  به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اقلید افزود: عملیات فوق در پی دریافت گزارش‌های مردمی و قرقبانان افتخاری انجام شد که در این رابطه خواستار همکاری بیشتر مردم و طبیعت دوستان در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شد.

او، از مردم درخواست  کرد در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی، مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار