در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعلام تحریم هواپیمایی ماهان هیچ ارزشی ندارد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هرگونه صحبت مبنی بر تحریم‌های سنگین‌تر هواپیمایی ماهان هیچ ارزشی برای ما ندارد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ایرلاین‌های خارجی براساس منافع خودشان تصمیم می‌گیرند از آسمان ایران عبور کنند، گفت: پرواز از آسمان ایران برای بسیاری از پرواز‌های هوایی شرکت‌های هواپیمایی خارجی به صرفه‌تر و نزدیک‌تر است و با توجه به مزیت‌هایی که آسمان ایران دارد، این مسیر گزینه اصلی این ایرلاین‌ها است.

او ادامه داد: در طول دو ماه گذشته میزان پرواز‌های عبوری از آسمان ایران بسیار کاهش یافته است  و با توجه به مزیت‌های اقتصادی که آسمان ایران دارد، بنابراین باید این شرکت‌ها خود تصمیم به عبور از آسمان را بگیرند.

سامانی با اشاره به کاهش چشمگیر پرواز‌های عبوری از آسمان ایران افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور به طور قطع ایرلاین‎ها خود تصمیم خواهند گرفت که پرواز را از آسمان ایران انجام دهند یا خیر؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ماهان همواره در تحریم‌های جهانی به ویژه تحریم‌های آمریکا قرار داشته است، تصریح کرد: کشور ایران راهکار برخورد با تحریم‌ها را می‌داند بنابراین هرگونه صحبت مبنی بر افزایش تحریم‌های ماهان، هیچ ارزشی برای ما ندارد.

سامانی تاکید کرد: هم اکنون تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایران در تحریم‌های آمریکا قرار دارد، اما تاکنون این شرکت‌ها توانسته‌اند با استفاده از توانمندی خود و تکیه به توان داخلی در تمامی بخش‌های مختلف هوایی سربلند بیرون بیایند.

او با بیان اینکه تمامی محدودیت‌های پروازی به شهرهای گردشگری برداشته شده است، گفت: به علت شیوع ویروس کرونا محدودیت پروازی برای برخی از شهرها از جمله کیش و قشم گذاشته شده بود که هم اکنون تمامی این محدودیت‌ها برداشته شده است و مسافران می توانند از ۲۵ اردیبهشت ماه به این شهرها پرواز داشته باشند.

سامانی با تاکید بر اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی در بخش های مختلف هوایی رعایت می شود، افزود: طبق الزامی که ارائه شده باید تمامی شرکت‌های هواپیمایی به مسافران ماسک ارائه دهند و تمامی شرکت‌های هواپیمایی هم باید بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده را آماده کنند و در اختیار مسافران قرار دهند.

او اظهار کرد: پیش از الزام برای استفاده از ماسک، شرکت های هواپیمایی از ماسک و سایر مواد ضدعفونی استفاده می‌کردند. از سوی دیگر در تمامی پروازها و بخش‌های مختلف اداری فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل رعایت می‌شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پایان تاکید کرد: آژانس‎های مسافرتی در هنگام صدور بلیت به علت کمبود مسافر تمامی  فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت می‌کند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار