درگیری نیروهای وابسته به عربستان و امارات بر سر نفوذ در یمن

درگیری شدید بین شبه نظامیان تحت حمایت امارات و عربستان در استان‌های شبوه و ابین در یمن شدت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون العالم گزارش داد، درگیری‌های شدید بین شبه نظامیان شورای انتقالی تحت حمایت امارات و شبه نظامیان تحت حمایت عربستان در استان‌های شبوه و ابین در یمن شدت گرفت. خبر‌ها حاکی از پیشروی نیرو‌های عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) به سمت شهر زنجبار مرکز استان ابین است؛ اما شورای انتقالی این موضوع را تکذیب کرد و گفت درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

با توجه به درگیری بین عربستان و امارات بر سر نفوذ در یمن، درگیری بین شبه نظامیان وابسته به امارات و شبه نظامیان دولت منصور هادی شدت گرفته است.

منابع نظامی گفتند شبه نظامیان حزب اصلاح وابسته به عربستان بامداد امروز موفق به ورود به مرکز استان ابین در جنوب کشور شدند.

به گفته این منابع، این شبه نظامیان موفق به تسلط بر منطقه شیخ سالم در اطراف شهر زنجبار شدند اما نیرو‌های شورای انتقالی ضمن تکذیب ورود نیرو‌های منصور هادی به مرکز استان ابین، افزودند درگیری همچنان در منطقه الشقره ادامه دارد و نیرو‌های شورای انتقالی در معرض آنچه حمله تروریستی حزب اصلاح نامیدند، قرار گرفتند.

شورای انتقالی با اشاره به تداوم درگیری ها، افزود نیرو‌های این شورا با حملات حزب اصلاح مقابله و خسارت‌ها و تلفات سنگینی به آن‌ها وارد کردند.

برخی منابع محلی گفتند دو طرف همچنان در استان ابین در حال بسیج نیرو هستند و پس از شکست همه تلاش‌ها برای مهار کردن درگیری‌ها در پی اعلام حکومت خودگردان شورای انتقالی، ترس بر ساکنان این استان مسلط شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار