منطقه حمرین؛ یکی از مناطق نفوذ داعش به عراق

یکی از فرماندهان سازمان بدر اعلام کرد منطقه «حمرین» در مرز سوریه و عراق از مناطقی است که بیشترین نفوذ داعش به این کشور (عراق) از مسیر آن انجام می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، محمد البیاتی، فرمانده سازمان بدر عراق مناطقی که بیشتر مورد نفوذ تروریست‌های داعش در مرز سوریه و عراق قرار می‌گیرند را اعلام کرد.

وی گفت: مناطقی که از چنگ تروریست‌های داعش آزاد شده‌اند در سال گذشته و امسال هیچ یک از گروهک‌های تروریستی داعش در آن‌ها فعالیت نداشته است و این آمریکاست که تلاش می‌کند گروه‌های تروریستی را به عراق بازگرداند.

این فرمانده بدر اعلام کرد منطقه «حمرین» در شمال عراق و در مرز با سوریه از مناطق خطرناکی است که بیشترین نفوذ داعش به کشور از این طرق انجام شده است.

منطقه حمرین که کوهستانی است و در امتداد مرز عراق و سوریه است از دیرباز محل نفوذ تروریست‌ها بوده و این عناصر با حفر تونل‌های عمیق به استان‌های کردنشین در شمال عراق نفوذ کرده و با حمایت آمریکا و از مسیر‌های بیابانی و دورافتاده در این کشور جا به جا می‌شوند.

البیاتی تاکید کرد شماری از گروه‌های تروریستی از کوه‌های حمرین و با حمایت آمریکا برای ایجاد تنش و ناامنی در مناطق آزاد شده به کشور وارد شده و برخی از این عناصر تابعیت خارجی و برخی تابعیت عربی دارند.

وی افزود: آمریکا با این اقدام می‌خواهد ورق را به نفع تروریست‌های داعش برگرداند.

این درحالی است که نیرو‌های الحشدالشعبی در روز‌های اخیر مانع نفوذ تروریست‌ها شده و با چندین حمله در استان‌های صلاح الدین، دیاله، بابل، نینوا و الانبار مقابله کردند.

آمریکا که پس از تصویب طرح خروج نیرو‌های بیگانه از عراق ظاهرا برخی پایگاه‌های خود در این کشور را تخلیه کرده است با بازچینی نیروهایش و تحریک هسته‌های خاموش داعش در برخی استان‌ها به دنبال به دست آوردن امتیازی برای فشار بر دولت بغداد و امضای توافق جدید برای ماندن در عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار