مصطفی الکاظمی: عاملان حمله به معترضان را مورد پیگرد قرار می‌دهیم

نخست وزیر جدید عراق در دیدار با سفرای کشور‌های اتحادیه اروپا از مورد پیگرد قرار دادن عاملان حمله به معترضان عراقی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ناس نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق امروز دوشنبه در دیدار با سفرای کشور‌های اتحادیه اروپا، از پیگرد عاملان حمله به معترضان عراقی خبر داد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق امروز در جریان استقبال از سفرای اتحادیه اروپا در دفترش در کاخ دولتی این کشور گفت: اتحادیه اروپا دوست و شریک ماست و امیدواریم این کشور‌ها به حمایت خود از عراق در مبارزه با داعش ادامه دهند؛ به خصوص بخاطر شرایط اقتصادی که عراق در اثر کرونا و نیز کاهش جهانی بهای نفت با آن روبروست.

وی همچنین با دعوت از شرکت‌های اروپایی برای کار و سرمایه گذاری در عراق گفت: ما امیدواریم کشور‌های اروپایی به عراق کمک کنند تا این کشور بتواند اقتصادش را بسازد.

نخست وزیر جدید عراق همچنین با بیان اینکه قول خواهد داد تا بتواند بر موانعی که در پیش رویش قرار دارد، غلبه کند، گفت: ما به آنچه به ملت مان در زمینه احترام به حقوق بشر و حق تظاهرات مسالمت آمیز و نیز حمایت از معترضان و پیگرد عاملان حمله به آن‌ها و همچنین انجام عملیات اصلاحی و نیز برگزاری انتخاباتی پاک و شفاف وعده داده بودیم، پایبند هستیم.

سفرای اتحادیه اروپا نیز با بیان تبریک در خصوص تشکیل دولت عراق و موفق شدن دولت در کسب رأی اعتماد پارلمان، اعلام کردند از حاکمیت عراق حمایت می‌کنند و اروپا به ثبات عراق توجه داشته و به حمایت از تلاش‌های این کشور علیه داعش و نیز همکاری به منظور مقابله با بحران اقتصادی و بهداشتی پایبند است.

سفرای اتحادیه اروپا همچنین از برنامه دولت برای انجام اصلاحات و نیز گفتگو و ارتباط با جامعه جهانی ابراز خشنودی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۳:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای کاظمی بیشتر نگاهشون به خارج از عراقه
آخرین اخبار