اهدا خون در ایرانشهر به حدود ١٠ واحد در روز رسید

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر با اشاره به کمبود خون در این شهرستان گفت: اهداء خون از حدود ۶٠ واحد در روز به حدود ١٠ واحد یعنی کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اسماعیل میرکازهی رییس سازمان انتقال خون ایرانشهرگفت: همه ساله با شروع ماه مبارک رمضان شاهد کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون هستیم و امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش مراجعه کنندگان نسبت به سال‌های گذشته بیشترشده است.

او افزود: از سه ماه پیش تاکنون که ویروس منحوس کرونا بر کشور سایه افکنده و باعث مشکلات زیادی شده است یکی از مهمترین مشکلات بوجود آمده کاهش اهدای خون در سراسر کشور است چرا که برخی از اهداکنندگان خون از ترس ابتلا به کرونا از اهدای خون امتناع می‌کنند این در حالیست که هنگام مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ مشکلی برای اهدا کنندگان بوجود نمی‌آید.

او بیان کرد: کاهش اهدای خون در ایرانشهر موجب شده در تامین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی این شهرستان با مشکل جدی روبه‌رو شویم.

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر گفت: بیش‌از ٧٠٠ بیمار تالاسمی این شهرستان نیازمند اهدای خون هستند که شرایط سختی دارند و انتظار می‌رود مردم به برکت ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر با اهداء خون خود حیات دوباره به نیازمندان به خون ببخشند.

او بیان کرد: ایرانشهر به جهت تصادفات جاده‌ای، وجود بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی از مناطق پر مصرف خون است، بطوریکه ماهانه حدود ۲ هزار واحد خونی نیاز این شهرستان است.

میرکازهی اظهارداشت: متاسفانه بر اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای خون و در نتیجه کاهش ذخایر خونی، وضعیت زندگی افراد نیازمند به خون در این شهرستان به مخاطره افتاد است.

او با تاکید براینکه اهدای خون می‌تواند زندگی بسیاری از مردم را نجات دهد، گفت: هرواحد خون می‌تواند جان سه نفر را از مرگ قطعی نجات دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار