واکنش طعنه‌آمیز بایدن به اجباری شدن آزمایش کرونا برای کارکنان کاخ سفید

رقیب رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰، نسبت به رویه تبعیض‌آمیز دولت در اجباری کردن آزمایش تشخیصی کرونا برای کارکنان کاخ سفید واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اجباری شدن استفاده از ماسک و آزمایش روزانه ابتلا به ویروس کرونا برای کارکنان کاخ سفید واکنش جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به دنبال داشت.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: به نظر می‌رسد که ترامپ و تیم او متوجه شدند که انجام آزمایش (تشخیصی کرونا) چقدر می‌تواند برای ایمنی خودشان حیاتی باشد. پس چرا اصرار دارند که این کار برای مردم آمریکا غیرضروری است.

در پی ابتلای برخی از کارکنان کاخ سفید به ویروس کرونا، از جمله یکی از افراد تیم مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، انجام آزمایش‌های روزانه ابتلا به کرونا برای برخی از کارکنان کاخ سفید اجباری شد. همچنین به کارکنان بخش غربی کاخ سفید دستور داده شده است که هنگام حضور در محل کار خود همواره ماسک داشته باشند.

دونالد ترامپ و مایک پنس تاکنون به دفعات از استفاده از ماسک سر باز زده اند. آن‌ها همچنین با وجود تماس با افرادی که نتیجه تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است، به قرنطینه ۱۴ روزه تن نداده اند.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به هنگام بازدید از یک مرکز تولید ماسک «ان ۹۵» در ایالت آریزونا از استفاده از ماسک خودداری کرد. مایک پنس هم پس از آنکه نتیجه تست کرونای سخنگوی او مثبت اعلام شد حاضر به قرنطینه ۱۴ روزه خود نشد. این در حالی است که معاون رئیس جمهوری آمریکا با سخنگوی خود در تماس نزدیک بوده است.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در نشستی خبری در کاخ سفید ضمن رد نگرانی‌ها از احتمال شیوع نوع جدید ویروس کرونا در کاخ سفید از احتمال کاهش تماس‌های خود با مایک پنس سخن گفت.

رئیس جمهور ۷۳ ساله آمریکا پیش از این گفته بود که از ماسک استفاده نخواهد کرد. ترامپ گفته بود که نمی‌تواند تصور کند که هنگام دیدار با «روسای جمهور، نخست وزیران، پادشاهان، ملکه‌ها و دیکتاتورها» از ماسک استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار