مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۱۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان کار مهارت آموزی کارآموزان را بر عهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در جلسه شورای مهارت گفت: ۱۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان قزوین، به مهارت آموزی کارآموزان می‌پردازند و ۵۵ کارگاه ثابت نیز در استان وظیفه آموزش کارآموزان را بر عهده دارند.

مددی با بیان اینکه ۶۵ مربی رسمی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همکاری می‌کنند، افزود: کار ساماندهی آموزشگاه‌های غیرمجاز آغاز شده است و به عنوان نمونه، برای عقد قرارداد با کانون معلولان توانا به تفاهم رسیدیم.

او اضافه کرد: امسال ظرفیت دولتی در آموزش فنی و حرفه‌ای به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد تا آموزشگاه‌های آزاد بتوانند فعالیت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در آزمون‌های هماهنگ قالیبافی و صنایع دستی نیز ۷۴ درصد از کارآموزان استان، نمره قبولی کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: سرانه آموزشی در استان ۱۰/۴ متر است که در نظر داریم این عدد را به سرانه کشوری و یا حتی بیشتر از آن یعنی به ۱۳ متر برسانیم.

مددی گفت: استان قزوین، فاقد کارگاه آموزشی کشاورزی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همچنین به دلیل وجود ظرفیت‌های خوب در استان، بر توجه ویژه به آموزش هتل داری و گردشگری تأکید کرد.

مددی تأکید کرد: مراکز فنی و حرفه ای، علاوه بر رویکرد آموزشی، باید کارآفرین هم باشند.

وارثی، مدیرکل بهزیستی استان هم گفت: عمده رشته‌هایی که کارآمدی ضعیفی دارند و یا اثرگذار نیستند به بخش خصوصی واگذار شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان به هزینه‌های آموزش جامعه معلولان استان اشاره کرد و پرداخت این هزینه‌ها از محل یارانه‌ها خواستار شد.

او افزود: از فضای مجازی محروم هستیم و ورود به این بخش می‌تواند ما را بسیار توانمند کند.

حق گویان، مدیر کل امداد  استان همگفت: در این نهاد ، از ۶۰ هزار نفر مددجوی تحت پوشش نزدیک به ۲۰ هزار نفر توانایی کار کردن و مهارت آموزی را دارند.

اوافزود: اولویت ما مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال در آن مناطق است.

حق گویان خاطرنشان کرد: با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در نظر داریم ۵ هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

اوافزود: سال گذشته بیش از ۳ هزار شغل جدید ایجاد شد که با آموزش و حمایت‌های مالی، به پایداری می‌رسند.

مدیر کل امداد امام استان گفت: بیش از ۴۰ درصد طرح‌های اشتغالزایی در کمیته امداد، مربوط به دامداری و کشاورزی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.