۲ دستگاه دیالیز برای بیمارستان ولایت دامغان تامین شد

مسئول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا دامغان گفت: ۲ دستگاه دیالیز به همت کمک‌های خیران شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به بیمارستان ولایت این شهر اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا زارع زاده مسئول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا دامغان گفت: براساس توافق و قرارداد قبلی بین قرارگاه مردمی مقابله با کرونا دامغان و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با تامین بودجه از محل کمک‌های مردمی، مبلغ ۵۲۰ میلیون ریال به حساب دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه استان سمنان به منظور خرید یک دستگاه دیالیز واریز شد که طبق توافق، دانشگاه علوم پزشکی استان نیز خرید دستگاه دوم دیالیز را متعهد شد.

او افزود: هم‌اکنون ۲ دستگاه دیالیز به منظور ارایه خدمات درمانی به بیماران خاص به بیمارستان دامغان اهدا شده است.

زارع زاده اضافه کرد: با توجه به نظر کارشناسان مربوطه، ارزش واقعی این ۲ دستگاه در بازار آزاد چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است، اما خرید طبق تعرفه دولتی و با صرف یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال انجام شد.

مسئول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا دامغان گفت: از محل کمک‌های نقدی مردم تاکنون تجهیزات پزشکی همچون تب‌سنج، ماسک، دستکش، اکسیژن سنج، ادوات کپسول هوا و متعلقات آن به ارزش یک میلیارد ریال به بیمارستان اهدا شده است.

او اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی و کاهش تعداد بیماران کرونایی در دامغان، قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا تصمیم گرفت تا طی روز‌های آینده به کار خود پایان دهد و ادامه فعالیت در این زمینه به کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر سپرده می‌شود.

زارع زاده  تصریح کرد: باقیمانده وجه نقد موجود در حساب مشترک قرارگاه نیز صرف خرید اقلام مورد نیاز و ضروری بیمارستان ولایت می‌شود.

مسئول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا دامغان تصریح کرد: پیش از این نیز یک دستگاه ونتیلاتور به ارزش ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال توسط یکی از خیران قرارگاه مردمی خریداری و در اختیار بیمارستان ولایت دامغان قرار گرفت.

طبق گفته ظهر دیروز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۰۹۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶۶۸۵ نفر رسید.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار