در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمک ۲۰۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان به کمیته امداد

معاون اداری- مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره کمک‌های نهاد‌های حمایتی مختلف به کمیته امداد توضیحاتی داد.

مجید باجلان معاون اداری- مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و نهاد‌های تابعه آن تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده است.

باجلان با بیان اینکه از این میزان ۱۰ میلیارد تومان برای خانواده‌های مددجویانی که در جریان کرونا فوت کردند اختصاص داده شده است، تصریح کرد: بعد از شناسایی و استخراج آمار تعداد فوتی‌ها، معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد این مبالغ را در اختیار خانواده‌های متوفیان قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه به طور اخص بانک سینا ۵ میلیارد تومان از کمک‌های خود را برای ما ارسال کرده است، گفت: بنیاد علوی نیز کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار و مادران سرپرست خانوار را در دستور کار خود قرار داده است.

باجلان گفت: بنیاد مستضعفان در اسفندماه برای تهیه مواد بهداشتی ۴۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده است.

معاون اداری- مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: بنیاد مستضعفان ۳۰ میلیارد تومان به تمام استان‌های کشور و ۱۰ میلیارد تومان به استان تهران برای افرادی که به صورت موردی به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، کمک کرده است.

باجلان ادامه داد: این مبلغ کمتر از ۲۴ ساعت به استان‌ها ارسال شده است و استان‌ها به افرادی که به صورت موردی مراجعه کنند (خانواده یک نفره ۱۵۰ هزار تومان، خانواده‌های ۴ نفره و بیشتر چیزی حدود ۵۰۰ هزار تومان) کمک می‌کنند.

معاون اداری- مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بنیاد مستضعفان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار وام قرض الحسنه به کمیته امداد اختصاص داده است که از طریق صندوق امداد ولایت به نیازمندان پرداخت خواهد شد، گفت: از این اعتبار ۵۰ میلیارد تومان نیز به خانواده کمیته امداد تخصیص داده شده است.

او ادامه داد: تمام وجوهاتی که بنیاد مستضعفان به کمیته امداد کمک کرده ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به مناطق هدف ارسال شده است. همچنین از این نهاد اعتبارات ویژه استانی نیز اختصاص داده شده است که کمک رسانی‌ها با هماهنگی مدیران کمیته امداد با استانداری‌ها انجام می‌شود.

باجلان با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اسفند ماه در قالب اهدای بسته‌های بهداشتی کمک‌هایی را به کمیته امداد کرده است، تصریح کرد: تاکنون ۲۰ هزار بسته بهداشتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل داده شده است و ما آن‌ها را به استان‌ها ارسال کردیم، همچنین این ستاد ۱۵ میلیارد تومان نیز به صورت نقدی کمک کرده است.


بیشتربخوانید:  اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به صندوق امداد ولایت 

بیشتربخوانید: پرداخت وام ۵۰۰ میلیون تومانی به کارآفرینان برای اشتغالزایی مددجویان 

بیشتربخوانید: کمک بسیج اساتید به شغل‌های خانگی آسیب دیده ناشی از کرونا 

بیشتربخوانید: ایجاد شغل برای بیش از ۵ هزار نفر از مددجویان تهرانی کمیته امداد 

بیشتربخوانید: ۱۵۲۹ کودک تحت حمایت آرزویشان برآورده شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار