در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد شغل برای بیش از ۵ هزار نفر از مددجویان تهرانی کمیته امداد

معاون اشتغال کمیته امداد استان تهران گفت: در سال ۹۸ نزدیک به ۵ هزار و ۴۵۸ نفر در استان تهران با کمک کمیته امداد شاغل شدند.

حسین فتح آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ۱۰ میلیارد تومان را به کمیته امداد اختصاص داده است که در راستای احیای مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا هزینه خواهد شد.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ نزدیک به ۵ هزار و ۴۵۸ نفر در استان تهران با کمک کمیته امداد شاغل شدند، گفت: در این راستا ۱۱۰ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان سرمایه گذاری شد.

فتح آبادی ادامه داد: برخی برای ایجاد شغل از تسهیلات تبصره ۱۶ استفاده کردند، همچنین تسهیلات روستایی و منابع داخلی کمیته امداد که از بانک مهر استفاده می‌کند به اشتغال مددجویان پرداخت شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه برای عده‌ای نیز در سال ۹۸ کاریابی انجام شد، تصریح کرد: در اوایل اسفند ماه ۹۸ با شیوع بیماری کرونا ۲۸ کارگاه تولیدی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران خط تولید خود را به تولید اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و گان پزشکی تغییر دادند.

او ادامه داد: اقلام بهداشتی تهیه شده توسط مددجویان کمیته امداد سفارشاتی از بسیج ادارات و قرارگاه‌های سازندگی بود، همچنین بسیاری از تولیدات به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل داده شد.

فتح‌آبادی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تولید انبوه ماسک و اقلام پزشکی در کشور کارگاه‌ها که خط تولید خود را تغییر داده بودند به حالت عادی باز گشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.