ثبت هزارو ۸۹۷ مبتلا به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی هزار و ۸۹۷ نفر از هم استانی‌ها به کروناویروس از ابتدا تا پیش از ظهر امروز سه شنبه بیست وسوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

ثبت هزارو ۸۹۷ مبتلا به کرونا در کردستانفرزین رضاعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد هزارو ۸۹۷ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است.

 رضاعی گفت: شهرستان‌های سنندج ۵۳۵ نفر، سقز ۴۰۵ نفر، بانه ۲۲۶ نفر، قروه ۱۵۸ نفر، دیواندره ۱۴۳ نفر، مریوان ۱۱۳ نفر، بیجار ۱۰۹ نفر، کامیاران ۹۶ نفر، دهگلان ۸۶ نفر و سروآباد ۲۶ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

او ابراز داشت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۵ هزارو ۹۸۰ نمونه است که از این تعداد هزارو ۸۹۷ مورد مثبت، ۳ هزارو ۸۷۶ مورد منفی و ۲۰۷ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه افزود: متاسفانه ۱۳۵ نفر از هم استانی‌های عزیزمان (۳۵ نفر در سقز، ۳۰ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۹ نفر در بانه، نه نفر در کامیاران، نه نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و دو نفر در دهگلان) به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن گردیده‌اند.

او با اعلام ۱۰۵۸ بیمار بهبود یافته و اشاره به اهمیت مرحله‌ی اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.