رشد تجارت ایران و آلمان به رغم تحریم‌های آمریکا

خبرگزاری رویترز با استناد به داده‌های اداره آمار فدرال آمریکا از رشد تجارت ایران و آلمان به رغم تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز با استناد به داده‌های اداره آمار فدرال آمریکا نوشت: تجارت ایران و آلمان علیرغم تحریم‌های آمریکا رو به رشد بوده است.

حجم صادرات از آلمان به ایران در سه ماه اول سال جاری میلادی ۱۶.۸ درصد بوده است؛ به عبارت دیگر، حجم معاملات تجاری ایران و آلمان به بیش از ۳۹۴ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که مجموع صادرات دو کشور بین ژانویه و مارس سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

اتاق بازرگانی آلمان و ایران افزایش مبادلات تجاری را علاوه بر دسترسی به امور مالی، تا حدودی به دلیل خرید کالا‌های پزشکی و دارو عنوان کرده است.

مایکل توکاس، عضو هیئت اجرایی اتاق بازرگانی آلمان در این خصوص گفت: مقادیر قابل توجهی در عرصه تجهیزات پزشکی و دارو [توسط ایران] خریداری شده است.

این مقام با اشاره به دلایل ساختاری رشد اقتصادی در ایران و بازگشت بانک‌های ایران به امور مالی صادرات گفت: بانک‌های آلمانی هنوز در عرصه مالی صادرات عقب هستند، اما بانک‌های ایرانی راه را برای خودشان باز کرده اند. آن‌ها پیشتر در مقیاس بزرگی این کار را انجام نداده اند، اما اقدامات گسترده آن‌ها نشان می‌دهد [به رغم تحریم ها] پول برای پروژه‌های بزرگتر وجود دارد.

اگرچه شرایط به دلیل پایین آمدن بهای نفت خوب نیست، اما اتاق بازرگانی آلمان انتظار دارد صادرات به ایران در سال جاری میلادی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر رشد داشته باشد.

تأثیرات تحریم‌های آمریکا اکثر شرکت‌ها را وادار به انتخاب بین بازار آمریکا یا ایران می‌کند. در نتیجه صادرات آلمان به ایران در سال گذشته نصف شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
در واقع اونا سود کردن نه ما
آخرین اخبار