آمریکا: عدم تمایل فلسطین به مذاکره، تصمیم درباره الحاق کرانه باختری را آسان می‌کند

یک مقام رسمی آمریکایی طی مصاحبه‌ای مدعی شد که عدم تمایل فلسطین به مذاکره، تصمیم‌ درباره کرانه باختری را آسان‌ می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل،  یک مقام ارشد آمریکایی طی گفت‌وگو با کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تاریخ ۱ ژوئیه، تاریخ مناسبی برای آغاز الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی نیست.

این مقام آمریکایی که پیش از سفر وزیر خارجه به آمریکا به رژیم صهیونیستی در این‌باره سخن گفته، این را هم گفت که نامناسب بودن این تاریخ به مقامات صهیونیستی اعلام شده است.

این مقام آمریکایی افزود: «دولت ترامپ برای آغاز روند الحاق کرانه باختری کاملا آماده نیست، چراکه به طور گسترده با شیوع ویروس کرونا در کشور مواجه است».


بیشتر بخوانید: آمریکا: عدم تمایل فلسطین به مذاکره، تصمیم درباره الحاق کرانه باختری را آسان می‌کند


وی همچنین هشدار داد که: «اگر فلسطینی‌ها در مذاکرات صلح با اسرائیل مشارکت نداشته باشند، پیامد‌های منفی و نامشخصی گریبان‌گیر آن‌ها خواهد شد».

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: «اگر فلسطینی‌ها همچنان به عدم ورود به مذاکره اصرار بورزند، عواقب منفی‌ای برای آن‌ها به همراه خواهد داشت و تصمیم گیری در مورد الحاق کرانه باختری به اسرائیل آسان خواهد شد».

همزمان با زمزمه‌های آغاز فرآیند الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی سران کشورهای اسلامی و حتی اتحادیه اروپا واکنش تندی نشان داده و این اقدام را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار