درخواست لیبی از شورای امنیت برای مجازات حفتر و حامیانش

محمد الطاهر سیاله، وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی از شورای امنیت خواست خلیفه حفتر و حامیان او را به دلیل حملات موشکی به سفارتخانه‌های ترکیه و ایتالیا در طرابلس، مجازات کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت وفاق ملی لیبی روز سه‌شنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست خلیفه حفتر و حامیان او را به دلیل حملات موشکی روز پنجشنبه به سفارتخانه‌های ترکیه و اقامتگاه سفیر ایتالیا در طرابلس، پایتخت این کشور مجازات کند.

محمد الطاهر سیاله، وزیر امور خارجه لیبی با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت نوشت: «حمله به مقر هیئت‌های دیپلماتیک نقض آشکار منشور سازمان ملل و دو توافقنامه وین درباره روابط دیپلماتیک است.»


بیشتر بخوانید: محکومیت عملیات خلیفه حفتر از سوی قطر

وزارت خارجه ترکیه: حملات خلیفه حفتر به نیرو‌هایمان را تلافی می‌کنیم


وی افزود: «ما شورای امنیت را در برابر مسئولیت تاریخی خود در انجام وظایف برای حفظ صلح و امنیت بین المللی، محکومیت تجاوز آشکار حفتر و مجازات مجریان و حامیان این حمله قرار می‌دهیم.»

در حالی که خلیفه حفتر پیشنهاد آتش‌بس را در ماه رمضان مطرح کرده بود، خود این پیشنهاد را زیر پا گذاشت و پنچ‌شنبه گذشته حملاتی هوایی را به فرودگاه معتقیقه و اطراف سفارت ترکیه و ایتالیا ترتیب داد.

دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرده که این حمله را تلافی خواهد کرد. ترکیه هم گفته که اگر حملات به سفارت ادامه پیدا کند، مراکز ارتش ملی لیبی را مورد هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار