آموزش الفبای بورس در یک نگاه/ چگونه سرمایه گذاری در بورس را آغاز کنیم؟

درک مباحث بورسی می‌تواند به شخص سرمایه گذار برای بهره مندی از فرصت‌های پیش رو کمک شایانی کند.

رضا عباسی مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: آموزش در هر بازاری مورد نیاز است چراکه مسئولیت ضرر و زیان و سود حاصل از سرمایه گذاری با شخص سهامدار است؛ بنابراین هر میزان شخص سرمایه گذار نسبت به فرایند آموزش اقدام کند می تواند بازدهی و اثربخشی بهینه‌ای بدست آورد.
 
آموزش الفبای بورس در یک نگاه/ چگونه سرمایه گذاری در بورس را آغاز کنیم؟

او افزود: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، جریان نقدینگی به طرز بی سابقه‌ای و البته با حمایت‌های مسئولین به سمت بازار سرمایه که جایگاه اصلی آن است روانه شده  ؛ لذا درک مباحث بورسی می‌تواند به شخص سرمایه گذار برای بهره مندی از فرصت‌های پیش رو کمک شایانی کند.
 

 عباسی با اشاره به اینکه بطور کلی دو نوع سرمایه گذاری در بورس وجود دارد بیان کرد: در روش مستقیم شخص سرمایه گذار خود مستقیما اقدام به سرمایه گذاری می‌کند که در واقع در حال حاضر مشکلات زیادی بابت  آگاهی نداشتن از فنون بازار برای شخص در این خصوص وجود دارد؛ و روش غیر مستقیم که سرمایه گذاری توسط شرکت‌های سبدگردانی و صندوق‌های سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: پس از تعیین روش سرمایه گذاری می توان وارد مرحله انتخاب و استراتژی سرمایه گذاری شد که تعیین کننده دید و نگاه کوتاه مدت، میان مدت و یا بلندمدت سرمایه گذار است.
 
این مدرس دانشگاه تاکید کرد: پس از آن نوبت روش هاست که باید شخص سرمایه گذار تحلیل تکنیکال که بررسی چارت است و سپس دوره فیلتر نویسی و در نهایت تحلیل بنیادی را فراگیرد.

عباسی اظهار کرد: بطور کلی هر فردی نیاز به کد بورسی یا کد معاملاتی از کارگزاری‌های مجاز که تعداد آن در کشور ۱۰۸ موسسه است دارد.
 
آموزش الفبای بورس در یک نگاه/ چگونه سرمایه گذاری در بورس را آغاز کنیم؟

او افزود: کارگزار نهاد واسطه‌ای بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر است، سرمایه گذار فردی که قصد سرمایه گذاری دارد و سرمایه پذیر آن شرکتی است که در بورس پذیرش شده و سرمایه گذار قصد خرید سهم آن شرکت را دارد.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: پس از مراجعه به دفاتر کارگزاری یا دفاتر پیشخوان فرم‌هایی ارائه می‌شود که نیاز به تکمیل دارد و در واقع قراردادی فی مابین سرمایه گذار و موسسه کارگزاری است و پس از انعقاد این قرارداد کد بورسی ویژه شخص صادر می‌شود.

عباسی بیان کرد: کد بورسی درواقع مانند کد ملی است با این تفاوت که کد بورسی متشکل از سه حرف اول نام خانوادگی شخص و ۵ رقم تصادفی است که با  این کد بورسی فرد می‌تواند نسبت به انجام معامله اقدام کند.
 

انواع روش خرید و فروش در بازر بورس

 
او با بیان اینکه بعد از اخذ کد بورسی چهار نوع روش خرید و فروش وجود دارد، تصریح کرد: روش اول؛ روش حضوری یعنی فرد با مراجعه به دفاتر کارگزاری و تکمیل فرم‌های مربوطه آن را به موسسه ارائه و درخواست انجام معامله دارد، همچنین روش دوم روش خرید فروش کال سنتر و یا تلفنی است.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: روش سوم روش خرید فروش آفلاین است و در نهایت روش چهارم روش معاملات برخط و آنلاین بوده که در لحظه قابل خرید و فروش است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.