تلاش آیپک برای جلب حمایت دموکرات‌ها از الحاق کرانه باختری

نهاد صهیونیستی آیپک در بیانیه‌ای، تضعیف رابطه دموکرات‌ها و رژیم صهیونیستی در سایه الحاق کرانه‌ باختری را «اشتباه» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جوئیش تلگراف، نهاد صهیونیستی آیپک در آمریکا خطاب به دموکرات‌های آمریکا، گفته است که از نظر این نهاد تضعیف روابط رژیم صهیونیستی با دموکرات‌های آمریکا در صورت تحقق الحاق کرانه باختری اتفاقی کاملا «اشتباه» است.

این بیانیه اولین واکنش از سوی آیپک در رابطه با طرح بنیامین نتانیاهو در خصوص الحاق بخشی از کرانه باختری در تاریخ اول ژوئیه است.

بر اساس گزارش‌ها، دموکرات‌ها با مفاد طرح ترامپ موسوم به معامله قرن از جمله الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی مخالفند.

در بیانیه آیپک همچنین آمده است: «به گفته برخی کارشناسان، رابطه دموکرات‌ها با اسرائیل در صورت الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی  تضعیف خواهد شد. تضعیف این رابطه مهم می‌تواند یک اشتباه اساسی باشد».

این بیانیه رژیم صهیونیستی را «ستون امنیت منطقه‌ای آمریکا» خوانده است. این بیانیه همچنین به سایر همکاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله تحقیقات علمی اشاره کرده است.

قرار است الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی از تاریخ اول ژوئیه تحت حمایت دولت ترامپ آغاز شود. علی‌رغم ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها و دولت ترامپ بابت این تصمیم، کشورهای اسلامی و حتی کشورهای اروپایی هم مخالف این اقدام هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار