هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری در آینده نظام است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تجهیزات موردنیاز برای ضدعفونی را در اختیار نواحی آموزش و پرورش قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تجهیزات موردنیاز برای ضدعفونی را در اختیار نواحی آموزش و پرورش قرار دهند.

او با اشاره به نقش تأثیرگذار معلمان در افزایش فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان افزود: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری در آینده نظام جمهوری اسلامی است.

مردانی اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش وظیفه دارد مشکلات حیطه آموزش را احصا و برای حل مشکلات بر اساس امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برنامه ریزی کند، لازم است نظرات نمایندگان اولیا نیز در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود.

او با اشاره به بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه ستاد کرونا ادامه داد: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به بازگشایی مدارس به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است.

مردانی با بیان اینکه مدارس تنها برای رفع اشکال باز است گفت: در حال حاضر بسیاری از ناقلان کرونا ویروس بدون علامت هستند، بنابراین تب سنجی راه‌حل تشخیصی مناسبی برای کرونا نیست، بنابراین باید نسبت به شناسایی دانش‌آموزان ناقل ویروس کرونا اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

او با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک و دستکس برای دانش آموزان و کادر آموزشی الزامی است افزود: دانشگاه علوم پزشکی در صورت توان نسبت به تهیه اقلام بهداشتی آموزش و پرورش را یاری کند، همچنین تهویه کلاس‌ها مدنظر قرار بگیرد.

مردانی اضافه کرد: مرکز بهداشت آب ژاول موردنیاز برای گندزدایی مدارس را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد، همچنین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تجهیزات موردنیاز برای ضدعفونی را در اختیار نواحی آموزش و پرورش قرار دهند.

او در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش‌اموزان به صورت حضوری هم گفت: ورزش و جوانان فضا‌های ورزشی بزرگ خود را برای برگزاری امتحانات در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد، همچنین در ایام برگزاری امتحانات فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت بسیار بالایی اجرا شود.

مردانی با اشاره به مدنظر قرار دادن مباحث ترافیکی هم‌زمان با بازگشایی مدارس توسط نیروی انتظامی گفت: مباحث ترافیکی پیرامون مدارس مدنظر باشد.

اوبا بیان اینکه مرکز بهداشت باید بر رعایت موارد اعلامی در چک لیست مدارس نظارت کند تأکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آموزش و پرورش را احصا و برای حل آن‌ها تصمیم‌گیری کنند، اگر مشکلی نیاز به مصوبه ستاد استانی داشت این مسائل به شورای آموزش و پرورش استان ارجاع داده شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.