ترور جوادی یا سفر به آمریکا / چه سرنوشتی در انتظار «بچه مهندس» است؟

حدس و گمان‌هایی درباره سریال رمضانی بچه مهندس وجود دارد که بیشتر متوجه نقش جوادی است، باید دید سرانجام این داستان به کجا می‌رسد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سریال‌های رمضانی تلویزیون چه خوب و چه بد، امیدوارکننده و ناامیدکننده در حال پیشروی‌اند، اما رقابتِ اصلی میان دو مجموعه تلویزیونی است؛ "زیرخاکی" شبکه یک و "بچه مهندس" شبکه دو. سریال جلیل سامان از همان روز‌های نخست توانست توجه مخاطب را جلب کند و "بچه مهندس" علی غفاری بعد از چند روز روایت قبل و جاافتادن، واردِ کارزار رقابت رمضانی شد. مخاطب این شب‌ها، بیشتر "بچه‌مهندس" و سریال رمضانی شبکه یک را جدی می‌گیرد.

البته نیم‌نگاه ویژه‌ای هم به سریال‌های نوستالژی که آی‌فیلم پخش می‌کند هم دارد. ناگفته نماند "بچه‌مهندس" قدری شناخته‌شده‌تر و امتحان‌پس‌داده‌تر از بقیه سریال‌های رمضانی است، چرا که فصل اول خود را در ایام رمضان روی آنتن برد و در آن سال هم توانست جایگاه قابل قبولی برای خودش دست و پا کند، اما فصل دوم و برخی از حواشی نگذاشت "بچه‌مهندس" مخاطب‌پسند شود. به اعتقاد بسیاری از منتقدین، دوران کودکی و حالا جوانی شخصیت اصلی داستان (جواد جوادی) بهتر با جامعه ارتباط برقرار کرده است. وقتی در رمضان ۹۹ آقای مهندس ۲۵ ساله می‌شود و گروه سازنده در درامی به نخبگان ادای دین می‌کنند.

ترور جوادی یا سفر به آمریکا / چه سرنوشتی در انتظار

این سریال ادامه قصه زندگی جواد جوادی است. در فصل اول، دوران خردسالی وی و در فصل دوم، دوران نوجوانی‌اش روایت شد. اما در فصل سوم، دوره جوانی جوادی و زندگی دانشجویی او به تصویر کشیده شده است. در این فصل، جوادی و دو دوست صمیمی اش قصد شرکت در مسابقه پرواز پهپاد را دارند و در این مسیر با مشکلات و توطئه‌هایی مواجه می‌شوند. برخلاف دو فصل قبل که "بچه‌مهندس" در خدمت ملودرام بود در سومین فصل به سمت اکشن و فضایی تقابلی رفته است.

در قسمت‌های اولیه فصل سوم "بچه مهندس" شاهد درگیری ناخواسته جوادی و گروه دوستانش با نیرو‌های نظامی و امنیتی بودیم. چون پهپاد ساخت آن‌ها وارد محدوده ممنوعه شده بود. این سریال در ادامه وارد فاز دانشگاهی شد و فضای نخبگانی را به تصویر می‌کشد. ماجرا از جایی شدت و جذابیت بیشتری پیدا می‌کند که بین دو گروه دانشجویان در مسابقه پرواز هواپیمای بدون سرنشین رقابتی شکل می‌گیرد که بعد مشخص می‌شود، هواپیمای یکی از گروه‌ها هک و به عمد ساقط شده است.

ترور جوادی یا سفر به آمریکا / چه سرنوشتی در انتظار

برای استاد این دانشجو‌ها چالش‌هایی پیش می‌آید و با ورود یک تیم تروریستی و خرابکاری به کشور، مسائلی را به‌وجود می‌آورد. داستان‌های فصل سوم "بچه‌مهندس" جوادی و دوستانش را وارد شرکتی می‌کند که در آنجا با مفاسد و مسائل تازه‌ای روبرو می‌شوند. علاوه بر تعلیق‌های بجا و ایجاد داستانِ معمایی تو در توی چند وجهی، کمتر زمان هدر می‌رود و هر لحظه شاهد یک حادثه، تقابل یا گره و معمای جدیدیم.

علاوه بر توجه "بچه‌مهندس" به مسائل خانوادگی و اجتماعی و ترسیم فضای دانشگاهی و نخبگانی به فضای تولید و بازنمایی مکان‌های کارگری و مشکلات این قشر تأکید کرده است. در جریان سریال می‌بینیم که نویسنده و کارگردان هم به مهندسین، نخبگان و هم کارگران توجه ویژه کرده‌اند، چون بدون توجه و تقویت نیروی کار امکان توسعه و افزایش تولید وجود ندارد.

ترور جوادی یا سفر به آمریکا / چه سرنوشتی در انتظار

یکی از نقاط عطف سریال در همین‌جاست؛ القای روحیه خودباوری و پرورش استعداد‌های داخلی. بار‌ها در دیالوگ‌های مختلف می‌شنویم که به سراغ دستگاه‌ها و مهندسین آن سوی مرز‌ها برویم، اما "جوادی" و دوستانش نمونه بارز شخصیت‌های داخلی نخبه و کاردانی‌اند که برخی اوقات ترجیح داده می‌شوند. این طعنه بجا و نمایش درست موضوع توجه به جهش تولید، جامعه را به سمت کاهش وابستگی خارجی سوق می‌دهد.

با این اوصاف، نسبت به رمضانی نبودن سریال، فضای نامأنوس امنیتی، جوان شدن به یک باره بازیگرِ نقش جوادی و انتخاب "روزبه حصاری"، روابط غیرمرسوم دانشجویان انتقاد‌هایی وجود دارد. کاربران اجتماعی هم گمانه‌زنی‌هایی نسبت به آینده اتفاقات سریال دارند از ازدواج جوادی و مژگان گرفته تا ترور "بچه مهندس"!

ترور جوادی یا سفر به آمریکا / چه سرنوشتی در انتظار

در جریان گپ و گفت با حسن وارسته نویسنده سریال "بچه‌مهندس" درباره این ابهامات، حاشیه‌ها و پرسش‌ها به گفتگو نشستیم. نویسنده‌ای که از فصل دوم به "بچه مهندس" پیوست و او را با سریال‌هایی مثل "پایتخت" (فصل‌های ۲، ۳ و ۴)، "دودکش" و "چند می‌گیری گریه کنی" می‌شناسیم. وارسته درباره ادامه ماجرا‌های جوادی تأکید کرد که قصه جوانی جواد را بسته‌ایم و پایان جوانی‌اش را خواهیم دید، اما باز هم بنا به درخواست مردم و سازمان صداوسیما می‌توانیم در فصل‌های بعدی جواد را حتی در سال ۱۴۰۰ هم ببینیم.

حکایت نوزاد پسری در شبی بارانی

مشروح این گپ و گفت را بخوانید:

حسن وارسته نویسنده "بچه‌مهندس" به رمز موفقیت فصل اول این سریال تلویزیونی اشاره کرد و گفت: فصل اول "بچه‌مهندس" دسترنج سجاد ابوالحسنی است، قصه کودکان بی‌سرپرست که همیشه جذابیت دارد و همیشه جزو قصه‌های پرچالش و البته جذاب برای تبدیل به رمان سریال و فیلم سینمایی بوده است. مخاطب هم علاقه‌مند ترسیم دنیای کودکانه است؛ کاری به خوب بودن یا نبودن و بیننده داشتن و یا نداشتن این سریال ندارم، همیشه کودکان جادویی در جذب مخاطب دارند. حکایت نوزاد پسری که در یک شب بارانی توسط مادرش به یکی از مسئولین پرورشگاه سپرده می‌شود. هم کنداکتور رمضانی و هم قصه جذاب ابوالحسنی و کارگردانی با طمأنینه علی غفاری مزید بر علت شد تا فصل اول سریال دیده شود.

سوپراستاری به نام "یونا تدین"

وی با اشاره به حضور سه کودک با استعداد و به قولی سوپراستار سریال، تأکید کرد: شاید نقطه عطف فصل اول سریال که بیشتر مورد توجه قرار گرفت حضور سه کودک با استعداد بود. یونا تدین، نیوشا علیپور و آریا نرج آبادی سه بازیگر اصلی این سریال بودند. در این بین "یونا تدین" به سوپراستاری تبدیل شد. فصل ابتدایی این سریال توسط سجاد ابوالحسنی به نگارش درآمد و در ادامه تولید در فصل‌های دو و سه، من به عنوان سرپرست نویسندگان این سریال فعالیت خود را به همراه امیر شاداب آغاز کردم.

چطور حسن وارسته نویسنده سریال شد؟

وارسته در پاسخ به این سؤال که چطور نویسنده "بچه مهندس" شد، تأکید کرد: وقتی به کار دعوت شدم که ۲۵۰ دقیقه تقریباً از "بچه مهندس" ۲ نوشته سجاد ابوالحسنی گذشته بود بنا به دلایلی از جمله پیش آمدن مشکلی برای سجاد ابوالحسنی و تزریق نگاهی تازه، نویسنده "بچه مهندس" شدم. من دیدگاه، سلیقه و زاویه نگاهی به اثر دراماتیک دارم و وقتی وارد دنیای نوجوانان می‌شوم باید به سراغ مقوله‌های روانشناسی بروم. تربیت خانواده و آموزش نوجوانان اصل و محور داستان قرار می‌گیرد. البته که یکی از مباحث آن عشق است که در جوامع اروپایی و آمریکایی متناسب با فرهنگ خودشان به این مقوله نگاه می‌کنند و در جامعه اسلامی شرایط خاص خودش را دارد.

ترور جوادی یا سفر به آمریکا / چه سرنوشتی در انتظار

به من گفتند از دوران عاشقی نوجوانی بگذرم!

وی اشاره کرد: بسیاری به من گفتند از کنار دوران عاشقی نوجوانی بگذرم که به این تم و قالب پرداخته نشده و این اقدام جسورانه است. البته در زندگی همه ما وجود دارد و وقتی صاحب فرزند می‌شویم یادمان می‌رود روزی ما هم این برهه حساس نوجوانی را گذرانده‌ایم. در دوران نوجوانی قصه را به گونه‌ای باید تعریف کنی که بحث بحران هویت، جستجو، ذهن کنجکاو و دغدغه‌های نوجوانانه باید در آن لحاظ شوند.

ترور جوادی یا سفر به آمریکا / چه سرنوشتی در انتظار

حاشیه‌های مرگِ گلچهره و آزردگی مخاطب

نویسنده سریال "بچه‌مهندس" درباره برخی از حواشی فصل دوم، توضیح داد: حاشیه‌هایی سر مرگِ گلچهره (مادر واقعی جوادی- اندیشه فولادوند) و یکسری تراژدی‌هایی که در فصل دوم اتفاق افتاد بر ما وارد شد. وقتی شما قرار است قهرمان‌سازی کنید و جوانی را به عنوان الگوی جوان مقتدر و محکم معرفی کنید باید این آدم از بین آتش گذشته باشد. باید زجر و داغ را ببیند و زمین خورده باشد تا بتواند از جایش بلند شود. این فرمول من نیست این فرمول درام دنیا است. قهرمانان دنیا از دل آتش و مصائب بیرون می‌آیند، داغ و مصیبت می‌بینند و خودخواسته می‌شوند.

دنبال قلاب قصه بودم/ نوجوان با خودش بگوید من چه کسی‌ام؟

وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم آن قسمت مرگِ "گلچهره" را دیدند بسیار آزرده‌شان کرد. اما بر اساس درام باید آن لحظه تزکیه نفس ایجاد کنیم تا قهرمان ساخته شود. تماشاگر در آن صورت باور می‌کند روزی قهرمانی جوادی را ببیند؛ چون گذشته پرمرارت و سختش را دیده است. در فصل دوم نه گلچهره‌ای در قصه سجاد ابوالحسنی داشتیم و نه وثوق دلدار و نه ژاله‌ای. من دنبال قلاب قصه بودم که شاید وجود این شخصیت‌ها نقطه عطف داستان "بچه مهندس" شد. من پیشنهاد دادم کاری کنیم جوادی با مادرش روبرو شود و البته با تردید! به همین خاطر ژاله (سیما تیرانداز) از زندان بیرون می‌آید و به جواد جوادی تلنگر می‌زند که به زندان برود و مادرش را ببیند. اما گلچهره بنا به مصلحت‌هایی به جواد نمی‌گوید من مادرت هستم! این جستجوی هویت برای نوجوان لازم است که با خودش بگوید من چه کسی‌ام و از کجا آمده‌ام؟

دنبال کنترل نوجوانان توسط بزرگتر‌ها بودیم

وی خاطرنشان کرد: این سؤال را از آن مخالفین دارم که ما را متهم به کودک همسری کردند؛ چرا آن فیلم‌های غربی که روابط خاصی از دختر و پسر نوجوان را نشان می‌دهند، اتفاقاً ۱۳ ساله‌ها را به تصویر می‌کشند، چطور آنجا روشنفکر می‌شوند و در اینجا که روانکاوانه حرف می‌زنیم به آن اتهام کودک همسری وارد می‌کنند؟! طیفِ مخالف دیگر ما را به سندِ ۲۰۳۰ محکوم کردند، به دوران نوجوانی خودشان رجوع کرده‌اند که با تغییرات سن و رشد و نمو و ترشح هورمون‌ها، شرایط جدیدی به وجود می‌آید. اینجا باید راه‌حلی پیشنهاد کنیم که نوجوانان به نحو درست و اصولی، کنترل شوند تا تبعات منفی اجتماعی به بار نیاورد. در "بچه‌مهندس"۲ به دنبال کنترل نوجوانان توسط بزرگتر‌ها بودیم که اتفاق افتاد.

قول و قرار جوادی با مژگان

نویسنده سریال "بچه‌مهندس" درباره رسیدن به مفهوم بالاتر عشق در فصل سوم، توضیح داد: عشقی که در فصل دوم ایجاد کردیم برای فصل سوم به آن نیاز داشتیم. زمانی که در ۱۸ سالگی موقع خداحافظی با مژگان، جواد موقع قول و قرار می‌گوید من می‌روم درس می‌خوانم و هدفگذاری‌اش برای همه تلاش‌ها رسیدن به محبوبش است. قرار است در این فصل به مفهوم بالاتری از عشق برسیم؛ البته بیشتر توضیح نمی‌دهم تا قصه‌مان لو نرود.

ترور جوادی یا سفر به آمریکا / چه سرنوشتی در انتظار

پایان قصه جوادی؟

وارسته به حدس و گمانه‌زنی‌های سرنوشت "جوادی" پاسخ داد و گفت: اتفاق خوبی است که مردم کار را دنبال می‌کنند و درباره پایان و نتیجه داستانش گمانه‌زنی می‌کنند. ما هدفمان مانور بر نخبگان و دغدغه‌های جوانان کشور است؛ این سؤال را به وجود آورده‌ایم چرا از نخبه‌های ما در شرکت‌ها، مراکز صنعتی و کارخانه‌ها و ادارات استفاده نمی‌شود؟ این زد و بند‌هایی که باعث می‌شود نیرو‌های کاربلد وارد این مراکز و کارخانه‌ها نشوند را در داستان فصل سوم می‌بینید. فرمول تعلیق و سؤال ایجاد کردن فرمول ساخت سریال است که تماشاگر را پای سریال نگه دارد و ما از این تکنیک استفاده کرده‌ایم.

تماشاگر با خودش بگوید یعنی جوادی جاسوس شده؟!

وی افزود: جوادی عاشق رفتن به آمریکا نیست و تنها دلیلش رسیدن به عشقش "مژگان" است؛ با هم قول و قرار گذاشتند و برای این رسیدن می‌جنگد. تا شرایط اقتصادی و یا موقعیت علمی خوبی به دست بیاورد. جواد جوادی را به چه صورت باید به عنوان فردی نخبه نشان می‌دادیم و در قسمت سوم با شائبه جاسوس بودن مواجه می‌شود. تماشاگر با خودش بگوید یعنی جوادی جاسوس شده؟! در قسمت بعدی جوانی را نشان می‌دهیم که به بلوغ علمی و نخبگی رسیده است. نمایش جوانانی ر دنبال می‌کنیم که خیلی جدی‌شان نمی‌گیرند و به این واسطه فرار مغز‌ها اتفاق می‌افتد یا تلنگری می‌زنیم که این جوان با دانش و کاربلد برای اشتغال و شکوفایی استعدادشان کجا بروند. اگر آن استاد دلسوز دانشگاه (فرهاد قائمیان) به سراغشان نمی‌آمد شاید محکوم به آن فرجامی می‌شدند که اکثر نخبگان می‌شوند.

ترور جوادی یا سفر به آمریکا / چه سرنوشتی در انتظار

سرنوشت بچه مهندس

نویسنده سریال "بچه مهندس" در پاسخ به این سؤال که یکی از حدس و گمان‌ها به ترور جوادی اشاره دارد آیا مخاطب باید منتظر چنین تراژدی‌ای باشد، خاطرنشان کرد: مخاطبین باید منتظر بمانند تا داستان جلو برود و حتماً با شگفتی‌ها، سؤالات و آموزه‌هایی مواجه خواهند شد. این حدس و گمان‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که ما در ایجاد تعلیق موفق عمل کرده‌ایم که مخاطب به سمت گمانه‌زنی می‌رود. البته در ادامه داستان مخاطب می‌بیند که ما نقد و هشداری هم به گروهی از نخبگان داریم که طرح‌هایشان را به کشور‌های اروپایی می‌فرستند و مبالغ هنگفتی هم پیشنهاد می‌کنند مراقب باشند؛ درست است در آن سوی مرز‌ها شما را برای آبادانی کشور و شهر خودشان می‌خواهند و "امایی" وجود دارد که این را در جریان سریال خواهید دید.

چطور "روزبه حصاری" بچه مهندس شد؟

او درباره نقد‌هایی که به بزرگ شدن یک باره "جواد جوادی" اشاره کرد و افزود: بسیاری نقد کردند که به یک باره "روزبه حصاری" بازیگر نقش جوادی شد، چون حضور مانی رحمانی در جایگاه جوان ۲۵ ساله برای مخاطب باورپذیر نبود. الان می‌بینیم تماشاگر پذیرفته است. البته در همه جای جهان اتفاق می‌افتد یک باره تغییر بازیگر وجود دارد.

خطای قهرمان داستان مخاطب را شگفت‌زده می‌کند

وارسته درباره خطای قهرمان در قصه، توضیح داد: خطای قهرمان را در فصل سوم خواهیم داشت که مخاطب را شگفت‌زده خواهد کرد. قهرمان گاهی خطایی می‌کند که باعث تغییر سرنوشتش می‌شود. همان‌طور که جوادی در مواجهه با مادرش در زندان اجازه نمی‌دهد گلچهره به او بگوید من مادرتم! آنقدر بد رفتار می‌کند که این وصال اتفاق نمی‌افتد. آن خطا را جوادی مرتکب شد چه بسا با مادرش ارتباط پیدا می‌کرد، سرنوشتش تغییر می‌کرد. جوادی تغییر می‌کرد و همان خطای قهرمان است که درام ایجاد می‌کند و تماشاگر این خرده خطا‌ها را دنبال می‌کند.

ترور جوادی یا سفر به آمریکا / چه سرنوشتی در انتظار

وقتی همه بازیگران را بیشتر از نویسندگان تحویل می‌گیرند

وی در خصوص سریال‌های قدیمی تلویزیون و توجه به مناسبتی‌سازی، گفت: صدق و صفا و توجه به عمق اتفاقات، در گذشته بیشتر بود. دو شبکه بیشتر وجود نداشت و آنقدر ذائقه‌ها به سمت اینترنت و vod و فضای مجازی نرفته بود و مردم دیگر آن عمق قدیم را ندارند. الان ویترین برایشان مهم است و این درد را بازیگران دارند. تا زمانی که اکثرشان در پروژه‌اند و با نویسندگان خو گرفته‌اند چاکرم و قربانت بروم‌شان قطع نمی‌شود همین که پروژه تمام می‌شود برخی‌هایشان به گونه‌ای پست می‌گذارند که انگار این شخصیت را خودشان خلق کرده‌اند. البته در این راستا از تهیه‌کننده و کارگردان تجلیل می‌کنند تا کار بعدی‌شان گارانتی شود. این اتفاق در مراسم‌های تقدیر سریال هم بار‌ها افتاده است که فلان مدیر شبکه، سازمان و یا مدیران فرهنگی کشور بازیگر خاصی را کنارشان می‌نشینند و او را در آغوش می‌گیرند. اما نویسنده‌ای که دنیایی را خلق کرده و همان دنیای ساختگی تبدیل به این سریال شده در ردیف‌های آخر می‌نشیند. وقتی عکاسان هم عکس می‌گیرند بیشتر بازیگران مورد توجه‌اند انگار یادشان رفته چه کسی خلق کرده است.

سریال جدید با محمدحسین لطیفی

او در پایان درباره سریال جدید با محمدحسین لطیفی گفت: مذاکرات ابتدایی کرده‌ایم تا سریال طنزی به نام "پله پله" را با امیرعباس پیام برای شبکه دو بنویسیم و ساخته شود. این سریال را نعمت چگینی تهیه‌کنندگی و محمدحسین لطیفی کارگردانی خواهد کرد.

علی غفاری کارگردانی و سعید سعدی تهیه کنندگی این سریال را به عهده دارند. دو فصل قبل این سریال در سال گذشته از شبکه دو سیما پخش شد. فصل اول این سریال در رمضان ۹۷ و فصل دو نیز در دی ماه ۹۷ روی آنتن رفت. پرویز پورحسینی، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، بهناز جعفری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی‌پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی‌فر، حمید شریف‌زاده از بازیگرانی‌اند که هم در فصل یک و هم در فصل دو حضور داشتند که در کنار آن‌ها بازیگران دیگری هم به این کار پیوستند.

پیش از این سیما تیرانداز، علی اوسیوند، نسرین نکیسا، مهران نائل، صحرا اسداللهی، فرج الله گل‌سفیدی و سیامک اشعریون هم به این سریال اضافه شده بودند و مانی رحمانی نقش نوجوانی جواد و یونا تدین نقش کودکی جواد را بازی می‌کردند. همچنین فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری و روزبه حصاری از بازیگران جدید فصل سوم این سریال تلویزیونی‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من خوب بود که مژگان رو انقدر بی معرفت نمیکردند و در اخر هم جواد به مژگان میرسید اینجوری به نظرم بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه صابری
۱۶:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بازیگر جواد بچه مهندس چهار محمد رضا رهبریی خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد خانی
۲۱:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
فصل سه مزخرف بود سه قسمت پایانی گند زدن به سه فصل عشق جوادو مژگانو خراب کردن با قسمت اخر چرتشون
Iran (Islamic Republic of)
پانیذ
۱۴:۱۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
جواد عزیزم سلام جواد جوادی من خیلی دوست دارم خیلی عاشقتم میخام از نزدیک ببینمت تو یک عادمی هستی که همه رو ب خدت وابسته میکنی خیلی جذابی من ترو دوست دارم امیدوارم از نزدیک ببینمت جواد مهربونم جواد عزیزم منتظر دیدنت هستم خداحافظ رفیق عزیزم خداحافظ جواد جوادی من جواد پانیذ
Iran (Islamic Republic of)
فائزه آرش
۰۹:۳۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
من پشیمان شدم نمی خواهم بازیگر شوم
Iran (Islamic Republic of)
فائزه آرش
۰۹:۴۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
آقا روز به حصاری من ۱۱ سالمه وبرا این کار خوبم
Iran (Islamic Republic of)
فائزه آرش
۱۳:۰۱ ۰۷ دی ۱۳۹۹
سلام آقای روزبه حصاری من میخواهم بازیگر سریال بچه مهندس ۴ ولی کسی مرا نمی‌شناسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
آقا روز به حصاری من دوست دارم بازی کرد شوم ولی کسی مرا انتخاب نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
s
۱۷:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
فیلمنامه عالی
بازیگران مخصوصا آقای حصاری عالی
کارگردانی عالی
خلاصه نگم براتون که بهتر از این سریال پیدا نمیشه ممنون از همه عوامل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سریال خوبی بود ولی آخرش بدتمام شد باید مژگان وجواد بهم میرسیدند عالی بود ولی اگر قراره فصل 4ساخته بشه باید مژگان برگرده وپشیمون بشه وباجوادازدواج کنه وفیلم نامه طوری تنظیم بشه که مرضیه توی همین کارش به یه طریقی کشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
واقعا سریال جذابی بود اگه فصل ۴هم ساخته بشه عععااالللیییهههه
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۸:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
آقای حصاری خیلی فیلم اون خوب بود امیدوارم که فصل 4راهم پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۶:۰۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنم فضل 4 بچه مهندس رو پخش کنید کی رو دوست دارید خدا را دوست دارید پخش کنید دلم را ناراحت نکنید خاهش میکنم حسن وارسته نویسنده خواهش میکنیم پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
کاشکی زودتر فصل چهارم هم پخش بشه
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۶:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
درست میکن پخش میکنن من میدونمپ
Iran (Islamic Republic of)
@
۲۳:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
اقای حصاری واقعا خسته نباشید میگم بهتون گل کاشتید امیدوارم هرچه زودتر فصل۴هم پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۸:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
آقای حصاری عالییی هست من که خیلی سریال رو دوست دارم میخواهم خواهش کنم که اگر فصل بعدی هم در کاره آقای حصاری رو بیارن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من سریال خوبیه، از آقای حصاری تشکر می کنم به خاطر بازی خوبشون ومن مطئنم پایان سریال خوب وجذاب خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
Araz
۱۲:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام. من به تمام نظرات شما احترام میزارم و همه نظر خودشونو دارن. ولی آخه چرا اینقد فیلمو بد میکنین؟؟؟؟ چرا نمیزارین قسمت های فیلم جلو بره بعد قضاوت کنین. من تمام سه فصل رو دوست داشتم و مطمعنم آخر فیلم جوری میشه که همه دوست دارن
Iran (Islamic Republic of)
ز . ع
۱۰:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سریال خوبی هست
و از نظر من مرضیه بهتر از مژگان چون که مرضیه بسیار مودب و با شخصیت و در حرف زدنش هم تیکه نمیندازه
این نظر من بود برای ازدواجش
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۰۵:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
فیلم بچه مهندس عالی بودش.
Iran (Islamic Republic of)
سکوت
۲۳:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
جواد با یه عشق یه طرفه روبرو هست الان هم مژگان پدرش راضی هستن بخاطر هوش جواد هست بلکه اصلا مژگان جواد دوست نداره
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۲۲:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام بچه مهندس ۳ عالی بود خواهش میکنم ۴ را هم بسازید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
کاشکی جواد ترور نشه
Iran (Islamic Republic of)
F.M
۱۲:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
و همچنین از آقای روزبه حصاری تشکر میکنم با بازی خوبشون
Iran (Islamic Republic of)
F.M
۱۲:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من این سریال رو خیلی دوست دارم و همه قسمت هاش رو دنبال کردم و از تمام عواملی که برای ساخت این فیلم زحمت کشیدند ممنونم
من میگم جواد نه با مرضیه ازدواج میکنه نه با مژگان و به درسش ادامه می ده و ایران می مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خیلی ممنون از سریال بچه مهندس ۳
و تشکر از اقای روزبه حصاری و نویسنده این سریال جذاب
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۶:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
کلا معلومه که مژگان جواد رو نمبخواد پس حتما جواد با مرضیه ازدواج میکنه ازدواج هم بکنه خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من این فیلم قشنگیه من سعی می‌کنم فیلم رو دنبال کنم تا اینکه فیلمی رو که هنوز ندیدم رو قضاوت کنم .

دست. تمام عوامل این سریال درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
السا
۰۰:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام
یه چیزی بگم نخندین. منخیلی ناراحت شدم و از عصبانیت گریه کردم و دیگه این سریال رو نگاه نمی کنم. من واقعا خیلی دوست داشتم جواد و مژگان عاشقانه به هم برسن. کاش مهتاب جامی بازم نقش مژگان رو بازی می کرد. کاش شخصیت مژگان رو یه دختر زیبا و خوب و درس خونده می کردن. کاش تلاش نمی کردن مرضیه رو بین اونا قرار بدن

من از شخصیتهایی مثل مرضیه متنفرم. اما کارگردان تلاش می کنه به زور اونو محبوب جلوه بده.
کاش این سریال یه سریال عاطفی و عاشقانه بود و توهم ترور و توطئه دشمن و نخبه کشی قاطی اون نمی کردن. خسرت به دل موندیم تو ایران یه سریال خوب ببینیم که ختم بخیر بشه و بزور نخوان یه ذختر مذهبی رو محبوب جلوه کنن و عشق چندین ساله یه پسر رو فدای محبوب سازی این دختر چندش کنن

خیلی از کارگردان و نویسنده سریال ناراحت شدم
Sweden
سارا شادی
۰۵:۲۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
۳ فصله جواد کل زندگیش شده مومو مومو
United States of America
دلارام
۲۰:۳۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من سریال بچه مهندس وخیلی دوست دارم وواقعا سریال جذابی است وامید وارم در این سریال اقای حصاری یعنی جواد با خانم جوادی یعنی مرضیه ازدواج کند امید وارم همین طور باشد سریال واقعا دلنشینی است وبه دل مخاطبان مینشیند بابت پخش فصل سوم هم ازتون تشکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
عالی اگه میشه فصل چهارم را بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
خیلی چرته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۲۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام خیلی فیلم قشنگیه
۱=مژگان که صد در صد میاد ایران حدیث چهره پرداز بازیگرشه.
۲ = من میگم پدر مژگان با کارخانه وصال کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
عالییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
فیلم خیلی جذابی هست اگه بره جلوتر جذابترم میشه کاش میشد همه قسمتا
شو دانلود کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
از اپارات دانلود کن
Iran (Islamic Republic of)
ز
۱۱:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خیلی عالی چرا حرف بی ربط می زنید قابل پیش بینی هم که باشد عالی
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۱:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
اولش فکر میکردم خیلی جذاب نیست ولی ولی پیش خودم گفتم بذار یه محک انجام بدم ولی از اون جایی که دیدم یه سرش به عاشقی ختم میشه و آدم حالش جا میاد یه ساعتش برام یه دقیقه تموم میشد
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۱۴:۳۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام خیلی فیلم خوبی هست کاش جواد با مرضیه ازدواج کننه و بهد مژگان بیاد و بعد وای چقدر فیلم بحالی مشه جوادی فضل دو م عالیییییییییییییی بود و فصل سوم
Iran (Islamic Republic of)
وصال
۱۴:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
بسيار فيلم جذابى هستش
من اقاى روزبه حصارى رو خيلى دوست دارم و حتى اهنگ ايشون رو هميشه گوش ميدم
Netherlands
یه بنده خدا
۱۶:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
فیلم های ایرانی همشون اخرشون یه جور تموم میشه الان براتون کل این داستان رو در دو سه خط میگم احتمالا مامان مژگان و خود مژگان تو یه حادثه ای مردن چون بابای مژگان تو تیتراژ سیاه پوشیده و از اونجایی که جواد و مرضیه همکار و هم دانشگاهی هستن ازدواج میکنند و مسعود هم با تینا ازدواج میکنه و به خارج هم نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۰:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
ایا جواد جوادی به امریکا میرود‌ .
Iran (Islamic Republic of)
دریا حصاری
۱۶:۰۵ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام خسته نباشی روزبه حصاری برادر من است ودراخر عاشق مرضیه میشود دختر دکتر توفیقی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۲۱:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی قشنگه
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۰:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه جواد با مرضیه ازدواج کنه چی میشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
دریا حصاری
۱۶:۱۱ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام من خواهر اقای روزبه حصاری هستم وازدواج کردنند
وعروس یشان به هم خورد و نتوانستند با هم عروسی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این چیز هایی که دیدیم اگه جوادی نره مقدم رو بگیره باید تعجب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سریال خیلی خوبیه.دم اقای حصاری گرم خیلی خوب بازی کرده
Iran (Islamic Republic of)
دلوین
۱۴:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا این سریال هیچوقت شادی توش نبوده همیشه غم بوده پس بقیش هم غمه یا جواد به مژگان میرسه و مژگان ازدواج کرده یا جواد رو ترور میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنون از آقای سعید سعیدی و علی غفاری
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۱۲:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنون از آقای سعید سعیدی و علی غفاری ، از روزبه حصری ،از سعید کریمی ،از محمود خسرومنش ممنون از تمامی کسانی که در این راه به اینها کمک کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۲:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این سریال بسیار خوب و پر طرفدار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بعضیا گفتن اگر جواد در ایران‌بمونه و با مقدم ازدواج کنه خیلی تکراری و قابل پیش بینی!!!!

یعنی جواد به مژگان برسه خیلی معمایی و غیر قابل پیش بینیه؟
Iran (Islamic Republic of)
کورش قیصری نیا
۱۱:۲۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی در یک فیلمنامه ای شخصیت داستان را از بدو تولد باید از هفت خوان رد بشود و هرر خوان سخت تر و دشوارتر از خوان قبلی است ، یقینا همانند فردوسی که یک رستم و قهرمان ملی را به تصویر کشید ، اینک عبور از هفت خوان فقط کار یک قهرمان ملی میتواند باشد . سرنوشت جواد جوادی هر چه که باشد نهایتا به قهرمان ملی شدن ختم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
سامیار
۰۹:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
واااای بهترین سریال که خیییلی دوسش دارم .
France
Mrkhan
۰۵:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
توی تیزر سریالم دیدم شده افشین نخعی دیده میشه یعنی همون پدر مژگان
اما اصلا‌ اسمی از بهاره رهنما نیست
افشین نخعی هم توی تیزر سیاه پوشیده
من احساس میکنم جوادی این فصل ازدواج نمیکنه
و قسمت آخر با ازدواج مسعود تابش و تینا وصال تموم میشه
احسان امانی و فرید قبادی و سینا ماهرم میگیرن
تیموش هم متحول میشه
جد،ا مسعود چرا اینقد ادا درمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوبه ولی واقعا زیادی دارن طولانیش میکنن
خستمون کردن
Iran (Islamic Republic of)
گیسو
۰۱:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا چرا سریال سرباز اینجوریه؟احساس میکنم به شعورم توهین میشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنظرم به مژگان برسه مسخرس ، مقدم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۴:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
نخیر این همه داره جواد برای رسیدن به مژگان تلاش میکنه بعد هم بهش نیست که خیلی مزخرف میشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
عععععععععااااااااااللللللللیییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۲:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سریال عالیه دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا همش‌فکر های عجیب‌میکنین؟؟ حتی خود بازیگر گفته که شما در قسمت های اینده غافلگیر میشین... چطوری و از کجا اینقد درمورد ماجرا داستان پیش‌بینی‌‌میکنین؟؟!
باید تا اخر ماجرا رو ببینین..همیشه باید نکات منفی بگین و هیچ توجهی به نکات مثبت سریال نمیکنین چرا که میخواد تلاش و نخبه بودن دانشجوهای مارو نشون بده ولی بعضیا درکشون واقعا پایینه...
من‌اصلا خوشم‌نمیاد که بره با مژگان ازدواج کنه‌چون اون اصلا لیاقت جواد رو نداره و اصلا بهش فکر نمیکنه‌و معلوم‌نیست کجاست..
اصلا بخواد با همون دختر توفیقی ازدواج کنه هم خیلی بهش میاد..چونکه هم خود جواد و هم مرضیه دانشجوهای نابغه ای در این زمینه هستن و خیلی هم بهم‌میان..انگار باید ی اتفاقی بیوفته تا شما بگین ووووااااای چ فیلم‌هیجانی زیبایی
Iran (Islamic Republic of)
~♡
۲۰:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دوستان از نظر من اونایی که میگن جوادی با دختر دکتر توفیقی ازدواج میکنه اشتباه میگن چون از نظر من یک آدم عاقل مثل جوادی نمیاد با کسی که با سرنوشتش بازی کرده و باعث هک شدن پرندشون شده از دواج کنه چون این غیر عادلانه هست و یک آدم عاقل مثل جوادی همچین کاری رو نمی کنه البته شاید بگید که خب دختر دکتر توفیقی این کار رو نکرده من هم حرفتان رو قبول دارم ولی خب اون که تو گروه کاوش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا شما انقدر حرص نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوبه خودت جواب خودتو دادی... ادم عاقل وقتی بدون کسی بی گناهه و بدون گناه مورد اتهام قرار گرفته بیشتر توجهش بهش جلب میشه نه اینکه مثله بچه ها لج کنه بهش... اون چیزی شما ازش دم زدیم بچه بازی و لجبازی و بی منطقیه نه عقل...

اینکه یه چیزی دوست دارین دلیل نمیشه دلایل عجیب براش بتراشیم!
United States of America
امیر
۱۹:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
حتی اگه جواد اخرش ازدواج نکنه بهتر از اینه که با مقدم ازدواج کنه چون اینجوری قصه غنی میشه و دست نویسنده برای ادامه ماجرای زندگی جواد بازه اما اگه با مقدم ازدواج کنه یه جورایی غنای قصه از بین میره و یک قصه تقریبا معمول که تو بیشتر فیلمها هست اتفاق میوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هنوز منتظر دهه سی سالگی جوابم هستین ولش کنید بابا تا سریال داغون نشه دست برنمی دارین... تا قشنگه رهاش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ولش کنید تا قشنگه انقدر از ادامه دادنش بگید تا یه فصل ابکی تحویل بدن مثل پایتخت آبروریزی بشه!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
این سریال یه جورایی خیال پردازیه!
سه تا دانشگاه هنوز دانشگاهشون تموم نشده میان توی یه شرکتی که از هر دستگاهی سر در میارن!
مکانیک خودرو هم بلدن!
اونی که میره دانشگاه وقتی درسش تموم شد تازه باید دست کم 5 سال تجربه کسب بکنه تا واقعا بش بهش گفت مهندس . تازه این نیس که از همه چی سر در بیاره.
برای ساخت این فیلما بد نیست با چهار تا متخصص هم مشورت کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچی پیدا نکردن ، تو هر قسمتی یه سکانس از خواب بیدار شدن دارن .........
Indonesia
زهرا سیناییا ن
۱۷:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
نه خیر خیلی فیلم خوبیه جواد هوش زیادی داره
که میتونه این کارهارو انجام بده کوات کوبترش
از همه ی تورشته ی هوا فضا برتره
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
شما به این توجه نکردی که توی دنیا آدمای نابغه ای هم هستن!
این سه تا بچه هم نابغه اند و هر کاری میتونن بکنن
اینکه چیز عجیبی نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من جوابیه مژگان نمیرسه وبامرضیه مقدم ازدواج می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ارزش دیدن رو داره واقعا سریال خوبی هست. حداقل در مقایسه با سریال بی معنی و مضحک سرباز
Germany
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اخرش جوادی با هیچکی ازدواج نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی سریال خوبیه مخصوصا ایندفعه عالیه عالی دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترور به درد این سریال نمیخوره کاملا هم مشخصه. بخصوص دیشب طرف با چاقو رفت سمت دکتر توفیقی بعد یهو راهشو کج کرد رفت محافظشم اصلا نفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
تمام ترورها محافظشون اصلا نفهمیدن که ترور شدن پس دلیل محکم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۰:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آره خیلی پلان بدی بود جلوی محافظ به دفعه راهشو کج کرد ومحافظ متوجه نشد
United States of America
مهدی
۰۳:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
فکر میکنم بیشتر کارگردان میخواست به مخاطب بفهمونه که تیم ترور با این دقت برنامشونوعوض میکنند...خیلی راحت و عادی ِِ....البته خیلی تصنعی از آب در اومد اون سکانس و همچنین سکانس آی سی یو که میگفت اگه نتونم دستامو تکون بدم چی!!!!!بیشتر توجه به احساسات شده تا به عقلانیت موضوعی فیلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اصلا چه لزومی داره قاطی هر سریال ایرانی یه قتل و جنایت هم باشه؟ تو هر سریال با هر مضمونی باشه اینا باید حداقل یه قتل هم داشته باشن. مرگهای طبیعی و کلی اعصاب خرد کردن و عزا و ماتم هم که جز لاینفک سریالهای ایرانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
کامران تفتی به درد این نقشش نمیخوره اصلا مدل کت و شلوارش بیشتر شبیه مدلینگه تا مامور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
این سریال رو هم خراب کردید. اخرشم با اون خانم مقدم ازدواج میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعیت اینه که همچین فانتزی ای یعنی رسیدن جواد به مژگان کعه با عقاید و فرهنگ متفاوتی بزرگ شده دور از ذهنه.. و شبیه قصه های سیندرلایی ...
به جای قصه همیشه دنبال رسیدن نرسیدن باید بود؟ اگر انقد قصه پیش بینی شده پیش بره که دیگه ارزشی برای دنبال کردن نداره
Japan
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
امنیتی کردن فضای فیلم اصلا ایده جالبی نبود. بهتره برای نشان دادن توان نیروهای امنیتی کشور فیلم هایی مثل گاندو یا هوش سیاه ساخته بشه که هیجان انگیز تر هم هست. زندگی جواد جوادی به اندازه کافی جذابیت داشت. چیزی که متاسفانه در فصل دوم و سوم این سریال به چشم می خورد و موجب آزردن مخاطب می شود نصیحت هایی است که فیلم در غالب داستان به مخاطب می کند. در فصل دو هر چه می گوید آخر به عشق نوجوانی و در فصل سه به نفوذ بیگانه و جاسوسی ختم می شود. ا انگار تمام هفت هشت سال نوجوانی جواد فقط به عاشقی گذشت و تمام جوانی جواد هم به جاسوس بازی که آن هم از عواقب همان عاشقی است می گذرد. ولی در قسمت اول هر قسمت یک درس جدید به مخاطب می داد . حتی الان هم به درس های مامان صدیقه فلاش بک زده می شود.
Iran (Islamic Republic of)
یایمی
۱۵:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه آخرش با دختر دکتر ازدواج کنه خیلی خیلی مزخرفه
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۳:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دمت گرم واقعا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرچه از دل برآیدلاجرم بردل نشیند
بچه مهندس ازاولش خوب،دلی،صادقانه ودلسوزانه شروع شدوبه قول معروف خشت اول بنای این سریال رادرست گذاشتند. همه ی فصلهای بچه مهندس خوب وعالیست ولب بچه مهندس درفصل اول به نظربنده شاهکاراست به خثوص با بازی بسیارعالی یوناتدین ایشان ازهمه ی بازیگران درهرسه فصل بچه مهندس زیاتربازی کردند.وبعدازایشان خانم سانازسعیدی اگردرست گفته باشم نقش مامان صدیقه .من همراه مامان صدیقه برای جواد نگران میشدم ازشادی اش ذوق میکردم بابیماری اش مریض میشدم و...... وقتی که مامان صدیقه درآنبولانس جلوی چشم جوادجان دادباورکنید قلبم رعشه گرفت واین رعشه تمام بدنم راگرفت .ایرادی به بچه مهندس نیست اگرهم کسی ایرادی بگیرد
ازروی غرض است نه حقیقت چون هرسه فصل بچه مهندس درعین پرمخاطبی وداشتن داستان قوی متین هم بودوشاید باورنکنیدمن بابچه مهندس درفصل اول زندگی کردم طوری که
متناسب باحالتهای سریال حال من خوب یا بدمیشدواین چیزی نیست جزاول نیت پاک وبعدقلم توانای نویسندگان بچه مهندس
به امیدزندگی پربرکت وعاقبتی بسیارخیربرای این عزیزلن
هموطن کرمانی شما.زینب م
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای وارسته راست میگن من چون خودم دارم یه رمان مانند می نویسم درک میکنم نویسنده با چه زحمتی یه فیلمنامه رو مینویسه اونوقت هیچ صحبتی ازش نمیشه.به نظر من اگه نگیم اصلیترین کار رو ولی حداقل یکی از کارهای اصلی رو نویسنده میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید نیروهای امنیتی کشور رو خیلی مقتدرتر به تصویر میکشید،این تصور نباید ایجاد بشه که هر نخبه علمی که تو کشور بخواد به کشور خودش خدمت کنه ممکنه ترور بشه و اگه قصد ترورش رو داشته باشند یا شهیدش میکنن ویا بهش صدمه میزنن،باید نشون داده بشه در کنار نخبگان علمی،نخبگان امنیتی و اطلاعاتی هم حضور دارند که با قدرت هر نوع تهدیدی رو شناسایی و خنثی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
کمی تخریب اوناییکه رفتن یا تصمیم به رفتن دارن نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر کسی از موندن تعریف کرد یعنی تخریب اونایی رفتن؟

بعد هم اونایی تو این مملکت درس خوندن استعدادهاست دیده شد بعد رفتن و تشویق کنیم؟ باریکلا رفتین از مملکت...
Azerbaijan
moosa
۱۳:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
یادش بخیر سریالای ماه رمضون که رضا عطاران و سعید آقاخانی میساختن. سریالایی مثل خانه به دوش و متهم گریخت. ای کاش دوباره این دو کارگردان سریالایی مثل همین سریالا بسازن.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۳:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
معلوم است نه ترور نه رفتن به آمریکا بلکه ماندن در ایران و همکاری با دکتر توفیقی و ازدواج با دختر دکتر توفیقی تابلو تر از این فیلم ندیده بودم ماجرای داستان تکراری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سرجدتون اخرش همین که این اقا یا خانوم که فرمودن نشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
به مژگان برسه غیر قابل پیش بینی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
فیلم مصنوعی است. مثلا توی قسمت دیشب اون که میخواست دکتر توفیقی را ترور کنه به عنوان کارگر پارکینگ با یک دستگاه و چاقو داشت میرفت سمت دکتر بعد تا محافظش اومد چاقو را قایم کرد و از دومتری دکتر سرش را زیر انداخت رفت اونطرف. دکتر و محافظش هم اصلا بهش شک نکردن. طبیعیش اینه که توی اینجور مواقع کارگر باید بیاد سمت دکتر و بگه چی شده کمک نمیخوای نه اینکه سرش را بندازه زیر و راهش رو کج کنه و هیچکس هم بهش شک نکنه که تو کارگر اینجا چکار میکنی.
ادامه داستان هم مشخصه که جواد میره جای اون پسره که قراره فلج بشه و روی محصولات ایرانی کمک دکتر کار میکنه و خارج هم نمیره. احتمالا با دختر دکتر هم ازدواج کنه. داستانش بسیار بسیار ساده و قابل پیش بینیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من هم با شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۲:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خيلي فيلم قشنگيه كاش فصل چهارش رو هم بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اره خیلی قشنگه خدا کنه تا فصل ۱۰ و ۱۱ اینا ادامه بدن و این فیلمو بسازن
ایشالا
خیلی خیلی قشنگه
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۲:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنون از همه عزیزان،
دست مریزاد به نویسنده و کارگردان و بازیگران،
ما همچنان با داستان پیش میرویم و آن را باور داریم،
انشاالله همیشه موفق باشید،
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۲:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا اینا دیگه چه سریال هایی هستند سریال بودن سریال های قدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچکدوم خانواده مژگان سرشون به سنگ میخوره و بر میگردن ایران و جوادی هم در کشور خودش می مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
لحن دیالوگ های بچه مهندس خیلی تند و پرخاشگرانه ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
این داستان نباید به صحنه های خشونت وترور می رسید ولی به نظر می رسه که اهدافی باعث ادغام این داستان به ترور دانشمندان ایران شده، بینندگان انتظار این پیچیدگی رادراین سریال نداشتند!! ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۱:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقاً من این فیلم رو خیلی دوست دارم،اما از جنایی و پلیسی متنفرم نمی‌دونم چرا هر فیلمی رو ک بخوان جالب نشون بدن میرن سراغ پلیسی و جنایی درحالی ک با اینکار مخاطبین خودشون رو ازدست میدم..:(