حمله نیروهای خلیفه حفتر به یک بیمارستان و منطقه مسکونی در مرکز طرابلس

بیمارستان مرکزی طرابلس و منطقه مسکونی «طریق السور» هدف حمله نیروهای خلیفه حفتر قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبه‌نظامیان تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» بیمارستان مرکزی طرابلس و منطقه مسکونی «طریق السور» در مرکز طرابلس، پایتخت لیبی را بمباران کردند.

شبه‌نظامیان خلیفه حفتر که از سوی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر گذشته به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد.

کشور‌های مختلفی بنا به منافع خود در اوضاع این کشور آفریقای شمالی دخالت دارند. در ۱۹ ژانویه، برلین میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره برقراری صلح در لیبی بود که کشور‌های روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و همچنین چندین کشور دیگر در آن حضور داشتند. دستاورد مهم این کنفرانس درخواست شرکت‌کنندگان آن برای برقراری آتش‌بس و الزام کشور‌ها به دخالت نکردن در امور لیبی بود. اما این تلاش‌ها تا این لحظه بی‌نتیجه مانده است و درگیری‌ها و جنگ همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار