واردات بی‌رویه پوشاک خارجی، آفت تولید کنندگان داخلی

امام جمعه یزدگفت: با وارد پوشاک و کفش از خارج تولید‌کنندگان داخل خسارت‌های زیادی متحمل شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد استان یزد با اشاره به اینکه بخش زیادی از این پوشاک الان از کشور‌های مختلف به ویژه چین وارد می‌شود، گفت: امروزه بازار‌های پوشاک و کفش ایران به کشور‌هایی از جمله چین اختصاص یافته و تولید‌کنندگان خسارت‌های زیادی را به این دلیل متحمل شده اند.

او با بیان اینکه اگر بخواهیم این ۳۲۰ میلیون قطعه پوشاک را در داخل کشور تولید کنیم، باید برای میلیون‌ها نفر اشتغال ایجاد کنیم، افزود: به این ترتیب نه تنها حجم بسیار زیادی از واردات و خروج ارز از کشور حذف می‌شود بلکه بسیاری از مشکل اشتغال کشور هم مرتفع می‌شود.

آیت الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه لازم است مسجد محوریتی که در جامعه و محله داشته را مجددا به دست آورد اظهار داشت: در گذشته محله‌ها ارتباط و تعلق خاصی به مساجد داشتند و بسیاری از امور خود را با محوریت مساجد برگزار می‌کردند که الان متاسفانه در اثر عوامل مختلف این محوریت کمرنگ‌تر شده است.

او  تصریح کرد: همین موضوع سبب شده که مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری در جامعه به وجود آید و به ویژه برای دوران پس از شیوع کرونا، باید نسبت به احیای این موضوع اقدام لازم صورت پذیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزدتصریح کرد: اگر بتوانیم در هر محله مسجد را محور برگزار برنامه‌های مختلف و رسیدگی به امور متنوع مردم کنیم، قطعا ارتباط مردم با مساجد هم مجددا افزایش پیدا می‌کند.

ناصری یزدی تصریح کرد: امروز به خوبی در جهان مشخص شده که فرهنگ و تمدن غرب به هیچ عنوان به فکر انسانیت نیست و در کشور‌هایی از جمله آمریکا، تبعیض نژادی و مالی بین افراد به صورت مشخص دیده می‌شود و در آمریکا فقرا رها شده‌اند و در بیمارستان‌ها به بیمارانی که ثروتمند هستند رسیدگی می‌شود در حالی که در ایران بدون هیچ توجهی به وضع مالی افراد و ملیت آنها، پرستاران از جان خود گذشته‌اند و به همه ایثار می‌کنند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه غرب در طول سال‌های گذشته به دنبال ترویج همین فرهنگ نادرست خود در بین مردم ایران بود، تصریح کرد: این فرهنگ در مقابل فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است که مردم ایران دارند و باید تلاش کنیم از فرهنگ اصیل خود برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کنیم.

او تاکید کرد: قطعا اگر ارتباط جوانان و نوجوانان با مساجد مجددا به صورت کامل برگردد، بسیاری از آسیب‌ها و مشکلاتی که امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم برطرف می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد به اقدامات صورت گرفته از سوی کانون‌های مساجد در راستای راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و پوشاک اشاره کرد و گفت: در جلسات مختلف بار‌ها و بار‌ها نسبت به ضرورت ایجاد کارگاه‌های کوچک و خانگی تولید پوشاک به عنوان نجات دهنده صنعت و اقتصاد و رفع معضل بیکاری کشور تاکید کرده‌ام.

وی تصریح کرد: جمعیت کشور الان بیش از ۸۰ میلون نفر است و هر شخص در طول سال حداقل ۴ عدد از انواع لباس و پوشاک استفاده می‌کند، این به معنای نیاز کشور به حداقل بیش از ۳۲۰ میلیون قطعه پوشاک است.

امام جمعه یزد

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار