انجمن آینه‌های ناگهان در قاب مجازی جای گرفت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: دومین انجمن "آینه‌های ناگهان" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند با حضور سعیده موسوی زاده شاعر و نویسنده کودک و نوجوان بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: دومین انجمن "آینه‌های ناگهان" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند با حضور سعیده موسوی زاده شاعر و نویسنده کودک و نوجوان بصورت مجازی برگزار شد.

او افزود: سعیده موسوی زاده شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در دومین انجمن مجازی آینه‌های ناگهان کانون پرورش فکری شهرستان گتوند، نوجوانان شرکت‌کننده را با «تشبیه در شعر» آشنا کرد و در آغاز این انجمن با ارائه مثال‌هایی متعدد از تفاوت‌های بین جملات معمولی و شاعرانه وارد مبحث تشبیه در شعر شد.

کیانی اظهار داشت: این شاعره و نویسنده بر کشف‌های جدید، ارتباطات نو بین پدیده‌ها، کلمات و معنای پشت آن‌ها، تازگی تشبیهات که موجبخیال انگیز‌تر شدن شعر می‌شود، تاکید کرد، همچنین در بخش دیگری از این کارگاه مجازی، مباحث وزن، ریتم و موسیقی در شعر و زبان آن را تشریح نمود.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، میهمان ویژه دومین انجمن مجازی آینه‌های ناگهان کانون گتوند در بخش دوم این نشست پس از خوانش آثار توسط اعضا نوجوان به نقد و بررسی آن‌ها پرداخت و به سؤالات نوجوانان پیرامون موضوع این جلسه پاسخ داد.

براساس این گزارش؛ موسوی زاده در پاسخ به سؤال اعضا برای چاپ اشعارشان، نشریات و مجلات کودک و نوجوان همچون دوچرخه و رشد دانش‌آموز را به بچه‌ها پیشنهاد کرد.

دومین انجمن مجازی آینه‌های ناگهان مرکز فرهنگی هنری کانون گتوند با حضور سارا خوشبخت کارشناس فرهنگی و رویا پروین کارشناس ادبی کانون استان خوزستان، مرضیه حسین زاده مسئول کانون گتوند و اعضا نوجوان انجمن ادبی آینه‌های ناگهان گتوند برگزار شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.