لزوم همکاری شهروندان با نیرو‌های شبکه بهداشت در امر بیماریابی

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران گفت: انتظار می‌رود شهروندان با توجه به شیوع ویروس کرونا، همکاری لازم را با مراکز درمانی و بهداشتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ منصوری سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران گفت: در بحث بیماریابی تمام مراکز و نیرو‌های شبکه بهداشت در سطح شهرستان آمادگی کامل را دارند و انتظار می‌رود شهروندان در این شرایط حساس همکاری لازم با مراکز درمانی و بهداشتی داشته باشند.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، همه همکاران ما در بهداشت و درمان شهرستان به صورت شبانه روزی پای کار بودند و در این راستا نیز ادارات همکاری بسیار خوبی با شبکه بهداشت داشتند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران افزود: اگر شخص یا اشخاصی از شهروندان مشکوک به بیماری در ارتباط هستند حتما باید برای نمونه گیری به مراکز درمانی و بهداشتی محل زندگی خود در شهرستان مراجعه کنند تا از انتقال ویروس به دیگر اعضای خانواده جلوگیری شود.

او ادامه داد: بدون شک افرادی که مبتلا و یا در قرنطینه خانگی هستند نباید در مکان‌های عمومی تردد کنند و اگر این افراد بخواهند بدون توجه به بیماری خود در مکان‌های عمومی تردد کنند و سلامت مردم جامعه با انتشار ویروس به خطر بیندازند از طریق مراجع قضایی موضوع پیگیری و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

منصوری مطرح کرد: متاسفانه این روز‌ها مردم شهرستان بدون توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی امورات روزمره خود را دنبال می‌کنند که این عدم توجه به موازین بهداشتی خود زنگ خطری برای گسترش این ویروس در سطح شهرستان دهلران است و شهروندان باید توجه جدی به بحث بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

او بیان کرد: در راستای ارتقاء سلامت شهروندان و در ادامه تشدید بازرسی‌های سرزده از مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی تاریخ گذشته۴۵۴کیلوگرم در سطح شهرستان جمع آوری گردید.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.