گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آغاز یک پایان؛

اصلاحات - خاتمی و رفاقت ۲۲ ساله‌ای که تمام شد

شواهد نشان می‌دهد که اصلی‌ترین برنامه اصلاح‌طلبان، کنار گذاشتن رهبر معنوی‌شان است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «من به دوستان اصلاح طلب خودمان می‌گویم، شما که مدام می‌گویید باید جامعه محور باشیم و روی به جامعه بیاوریم و فقط به فکر اینکه در قدرت باشیم، نباشیم، خب این الان جامعه! آقایان و خانم های اصلاح‌طلب، چه طرح و چه همبستگی برای خدمت به این مردم و رفع مشکلات آنها در مسئله کرونا ارائه دادید؟»

این صحبت‌ها نه از زبان یک منتقد جریان اصلاحات و نه از زبان یک عضو سابق و نه حتی از زبان یک عضو عادی این جریان است، بلکه این صحبت‌های رهبر این جریان یا همان رئیس دولت اصلاحات بود که در ادامه کشاکش درگیری‌های این طیف گفته شد.

اصلاحات - خاتمی و رفاقت ۲۲ ساله‌ای که تمام شد

صحبت‌هایی که البته بی جواب نماند و با واکنش مختلفی از سوی فعالان سیاسی اصلاح طلب همراه شد؛ برای مثال غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که انتقادات ماه‌های اخیر او از رویه حاکم در جریان اصلاحات و تاکید او بر لزوم بازنگری در این جریان با واکنش منفی بخشی از فعالان سیاسی اصلاح طلب مواجه شده بود، با به اشتراک گذاشتن این بخش از اظهارات خاتمی در صفحه شخصی خود نوشته است: این هم از رئیس دولت اصلاحات که خودشان هم از دوستان اصلاح طلب بازخواست می‌کنند.

اختلافی که حکایت امروز و دیروز نیست/ به جز خدا هیچکس نمی‌تواند اصلاحات را از درون بپاشد

همچنین روزنامه سازندگی ، نزدیک به جریان اصلاحات نیز در گزارشی با اشاره به بخشی از اظهارات خاتمی که بار دیگر از لزوم آشتی ملی سخن گفته بود، عدم حمایت و ترویج شرکت در انتخابات از سوی خاتمی را مورد نقد قرار داد و نوشت: "سخنان سید محمد خاتمی در باب ضرورت آشتی ملی در حالی بیان می‌شود که دو سه ماه پیش در آستانه انتخابات مجلس و در حالی که سردار شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکاییان ترور شده بود و کشور به مانور همبستگی نیاز داشت، شورای عالی سیاست‌گذاری که مدیریتش با محمدرضا عارف است حاضر به شرکت در انتخابات مجلس نشد. آیا رهبر سیاسی یک جناح که منادی آشتی ملی است می‌تواند چشم بر انتخابات مجلس ببندد و از ضرورت حضور مردم در انتخابات سخن نگوید؟ آیا می‌تواند بر عوامل و افرادی که اصلاحات را به این روز نشاندند و کشاندند چشم ببندد؟ و مثلاً رفتار محمدعلی نجفی شهردار اصلاح‌طلب تهران را در شلیک به قلب همسر جوان خود تقبیح نکند؟ آیا می‌تواند بی‌تفاوت به حزب متبوع خود باشد که درصدد تحریم انتخابات است؟

اختلافی که حکایت امروز و دیروز نیست/ به جز خدا هیچکس نمی‌تواند اصلاحات را از درون بپاشد

تا اینجا شاید این تصور ایجاد شده باشد که علت انتقادات مداوم کرباسچی به رئیس دولت اصلاحات به موضوع شکست در انتخابات مجلس باز می گردد، چرا که  عملکرد به گفته کارشناسان ، عجیب و غریب شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که برای خود نقش محوری در تصمیمات انتخاباتی این جناح قائل اند، موجب شد تعداد بسیار کمی همچنان هوادار او باقی بمانند.

برخی کارشناسان سیاسی معنقدند این شورا نتوانسته اصلاح‌طلبان را به یک ایده و یا فهرست واحد در انتخابات برساند، به همین دلیل بسیاری از اصلاح‌طلبان شکست اصلاحات  را محصول عملکرد این شورا می‌دانند، به‌نوعی که آقای کرباسچی در مناظره‌ای با آقای تاج‌زاده که در ویژه‌نامه نوروزی روزنامه سازندگی منتشر شد، عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند ۹۸ را موجب خوشنودی ترامپ و نتانیاهو می‌خواند.

عبور از خاتمی؛ اسم

 با این حال گفته می‌شود شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، یک مدافع جدی دارد و آن سیدمحمد خاتمی است، به همین دلیل حزب کارگزاران که از مدافعان جدی شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس بود معتقد است همین‌که آقای خاتمی شخصاً در انتخابات شرکت می‌کند و رأی می‌دهد، اما از فهرست اصلاح‌طلبان حمایت نمی‌کند و یا به شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای شرکت مصمم‌تر در انتخابات توصیه‌ای نمی‌کند، نشان می‌دهد او دارای شخصیت سیاسی توانمند نیست که بتواند نقش محوری در اصلاحات داشته باشد. 

اختلافی که حکایت امروز و دیروز نیست 

 حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز وابسته به جریان اصولگرایان  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که اختلافات جریان اصلاحات بر سر چیست بیان کرد: اختلافات بنیادی این‌ها در اصل اختلافات حزب کارگزاران یعنی طرفداران آقای هاشمی رفسنجانی با جریان دوم خرداد یعنی اصلاح طلبان حامی محمد خاتمی است، تاجایی که حتی بخشی از حامیان جریان اصلاحات از آقای هاشمی عبور کردند و حتی او را عالی جناب خاکستری پوش می‌خواندند و این‌ها همه نشان دهنده این است که این دوجریان در درون اصلاح طلبان اگرچه در برخی موارد برای منافع جناحی با هم متحد شدند، اما در ریشه و بنیان با هم کاملا متفاوتند.

او در ادامه گفت : اختلافات به نحوی است  که یک گروه به دنبال تفکرات لیبرالی و تکنوکراتی است و یکی به دنبال این است که با خط امام پیوند بخورد و یگوید که ما مخالف این روش‌های رفوریسم در اصول انقلاب هستیم؛ زیرا معتقدیم که اصول انقلاب ثابت است و در مشی و شیوه اجرایی  اصلاحات (یا رفرمیسم) امکان دارد.

عبور از خاتمی؛ اسم

کارگزاران بر اساس آموزه‌های سنتی خود، همچنان خانواده هاشمی را محور انقلاب، اصلاحات و توسعه ایران می‌داند و به دنبال آن است که یکی از اعضای خاندان هاشمی (مثلا محسن هاشمی) یا یکی از همشهری‌های او (مثل اسحاق جهانگیری) یا در نهایت یکی از نزدیکان او (مثل  علی لاریجانی) را برای نامزدی ۱۴۰۰ معرفی کند. چنانچه سال ۹۲ نیز اصرار کرباسچی بود که روحانی را به جای عارف معرفی کنند. اما احزاب دیگر این شیوه را نمی‌پسندند. به خصوص حزب اتحاد سعی دارد با معرفی طرح سرا به جای شورای عالی، تصمیم گیری را به بدنه بکشاند، تصمیمی که احتمال بسیار زیاد به تحریم انتخابات منجر می‌شود و این مطلوب کارگزاران نیست.

از همین رو نیز  کرباسچی در سالنامه روزنامه سازندگی (که در یک ابتکار بی‌سابقه این‌بار عکس مرحوم هاشمی را نزده بود!) در مناظره با تاجزاده، اصلاح طلبان نزدیک به خاتمی را شماتت کرده بود.

اصلاحات - خاتمی و رفاقت ۲۲ ساله‌ای که تمام شد

هیچ‌کس نمی‌تواند اصلاحات را از درون بپاشد

البته تمامی اینها در حالی است که حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی گفته است: جبهه اصلاحات انقدر منسجم هست که هیچ‌کس نمی‌تواند این جبهه را از درون بپاشد، الا خداوند متعال؛ اگر خدا اراده کند مسئله فرق دارد. وی افزود: در جبهه اصلاحات همه ارکان مشخص است و اختلاف‌نظرهای طلبگی هم در آن وجود دارد. همان‌طور که بین آقای یزدی و آقای آملی لاریجانی بحث طلبگی هست، بین آقای عارف و آقای کرباسچی هم بحث طلبگی هست.

او همچنین  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقادات  غلامحسین کرباسچی به رئیس دولت اصلاحات ادامه داد: نظر کرباسچی هم این بود که اگر انتقادی وجود دارد باید بتوان آن را طرح کرد، وگرنه حرفی از کنار گذاشتن رئیس دولت اصلاحات نیست و انتقادات درون جبهه‌ای باید جدی گرفته شود؛ اما هنوز انتقادی مطرح نشده و آقای کرباسچی صرفا گفت که اگر انتقادی وجود دارد باید بتوان آن را اعلام کرد، وگرنه هنوز انتقادی مطرح نشده و اصل ماجرا این است که همه باید تلاش کنیم که جبهه اصلاحات به عنوان یک بخشی از سیاست در جمهوری اسلامی ایران بتواند سیاست‌ها و راهکار‌های موثرتری را به کار بگیرد، زیرا هدف همه ما این است که جمهوری اسلامی مسیر تکاملی خود را طی کند و مردم شادابی و نشاط بیشتری را تجربه کنند.

اختلافی که حکایت امروز و دیروز نیست/ به جز خدا هیچکس نمی‌تواند اصلاحات را از درون بپاشد

در نهایت باید گفت که داستان اختلافات درونی اصلاح طلبان این روزها مسیر درازی را طی کرده و  در حال رسیدن به جاهای باریک تری است از همین رو جریان درونی اصلاحات هرچه سریع تر باید در جهت حل این اختلافات گام بردارد تا روزی نرسد که به قول صادق زیباکلام متوجه شویم که «اصلاحات مُرد، بخاطر کرونا ختم نگرفتیم» یا به نوشته روزنامه سازندگی اگر وضعیت جناح اصلاح طلب با آشتی ملی و همبستگی نیز بهبود نیابد  لازم است خود را برای جراحی بزرگ و پر خون ریزی آماده کند".

اختلافی که حکایت امروز و دیروز نیست/ به جز خدا هیچکس نمی‌تواند اصلاحات را از درون بپاشد

در اردیبهشت ماه بود که خبری مبنی بر احتمال تشکیل شورای رهبری اصلاحات مطرح و این پیشنهاد به رئیس دولت اصلاحات نیز داده شده که از این پس رهبری جریان اصلاحات بر عهده یک شورای چند نفره باشد.

در آن خبر آمده بود که در پیشنهاد اولیه جریان اصلاحات اسامی افرادی چون سیدمحمد خاتمی، عبدالله نوری، محمدرضا عارف، عبدالواحد موسوی لاری وجود داشته و پیشنهاد دهندگان این طرح اسامی را هنوز نهایی نکرده بودند.

بعد از آن کرباسچی اعلام کرد که آقای سیدمحمد خاتمی مورد احترام همه افراد اصلاح طلبی است اما جریان اصلاحات که فاقد رهبری رسمی و تشکیلاتی است به سازماندهی و رهبر نیاز دارد؛ آیا به واقع آقای خاتمی اصلاحات را رهبری می‌کنند؟ اینکه زمانی در جریان اصلاحات در مسئله یا حوزه دیگری ایشان اظهار نظر نکند و همه به نظر ایشان احترام بگذارند به معنای رهبری نیست. رهبری یعنی ورود به مسائل، مدیریت و ساماندهی آنها."

همین اظهارت غلامحسین کرباسچی چند روز بعد از زبان «صادق زیبا کلام» تئوریسین جریان اصلاحات شنیده شد. او در گفت‌وگویی یکی از معایب جریان اصلاحات را رهبری آن دانسته و گفته بود:  "ما ۲۲ سال است رهبری نداشته‌ایم. ما یک شخصیت وجیه المله که نمی‌توانیم رهبری کنیم. زبان من مو درآورد که گفتم باید یک جو ۱۵ نفره را که در آن دموکراسی باشد به عنوان رهبر اصلاحات مشخص کنیم. "

آنچه که مثل روز روشن است،‌ این است که پروژه عبور از خاتمی در جریان اصلاحات کلید خورده و شاید به زودی خبر کنار گذاشتن رهبر معنوی اصلاح‌طلبان به دست خودشان را بشنویم،‌ اتفاقی که شاید زود اتفاق بیفتد و شاید دیرٰ‌اما اتفاق می افتد؛ زمان همه چیز را مشخص می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
رئیس جمهور فقط سید محمدخاتمی
خدا بهش سلامتی بده
خاتمی کسی است که میتونه این کشور را از این وضعیت نجات بده
بنظر بنده اون 8 سالی که آقای خاتمی رئیس جمهور بود مردم یه نفس راحت میکشیدند و یکم تو رفاه بودند.
من یک کارمند اداره دولتی هستم . یادمه اون موقع که آقای خاتمی رئیس جمهور بود در سال 77 حقوق بنده 50الی 60 هزار تومن بود. خدا عمرش بده یک ضرب 40 تا 50 درصد گذاشت رو حقوق کارمندا . اون سال حقوق بنده رسید به بالای 100 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
خداییش یکی از اینا که میگه اصلاح طلب لیبرال
بدون اینکه به گوگل سر بزنه بیاد بگه لیبرال چیه

خدا از خانوادت نگذره اگه تقلب کنی بعد بیای اینجا جواب درست بنویسی

منتظرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
هر چه میکشیم از تفکر اصلاحات است. 8 سال روحانی. 8 سال خاتمی. 8 سال مرحوم رفسنجانی. این 24 سال. دروره ریاست جمهوری رهبری هم آقای موسوی نخست وزر بود اون زمان نخست وزیر کارها رو انجام میداد اون هم 8 سال این 32 سال. این وسط از عمر حدود 42 ساله انقلاب 10 سال امور اجرایی دست اصلاح طلبها نبوده. هرچی خرابکاری است مال تفکر اصلاح طلبیه.
از رو هم نمیرن.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
هر چی بدبختی تو این مملکته زیر سر همین دوتا حزبه اصولگرا و اصلاح طلبه
جفتشون به اندازه پدر مردم رو دراوردن
به والله که کاندیدای ریاست جمهوری هر چی گمنام تر ناشناخته تر کمتر سیاسی موفق تره و بیشتر به درد مردم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ایران بزرگ اطاعت از رهبری
۱۷:۰۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام من از باشگاه خبرنگاران جوان گلایه دارم من میخوام بدونم این صادق زیبا کلام رو برای چی بولتش میکنید من آدم بی تربیتی نیستم ولی این آدم کجایش تحلیلگره شما عکس این آدم که سر تا پاش همش ذلت خود تحقیری داره کسیکه میگه امریکا اگه حمله کنه یک تیره چراغ برق سالم نمی مونه این آدم به نظرتان تحلیلگر حساب میاد به حساب خودشم استاد دانشگاه همین آدما هستن امریکا بزرگ میکنن منکه دیپلم دارم ولی اتفاقات منطقه رو میبینم میفهمم ایران قدرت نظامیش خیلی قویه واقعیه مال امریکا فیک کدام جنگ رو پیروز شده تاحالا شما به من بگید تا من بدونم همش حرفه قدرت نظامیش وفیک بعد این زیباکلام این حرفا رو میزنه اینو کجایه دلم بزارم که این تحلیلگر بابا جمع کنید جون هرکی دوست دارید این آدما رو تبلیغ نکنید همش حرفه مفت میزنن ممنونم ببخشید ناراحتم این این آدم خودفروخته رو نشون میدید برای کلاس خودتون میاد پایین خدانگهدار
Iran (Islamic Republic of)
کی
۱۶:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
یکی از دردهای مملکت اینه که هم اصولگرای فاسد داریم هم اصلاحطلب.
زمانی کشور پیشرفت می کند که از میان خود مردم عادی، انسان های پاک باشعور آگاه باسواد تحصیل کرده و درک کننده درد مردم روی کار بیایند که کاملا بی طرف جناحی باشد و طرف مردم باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
ما جز گرانی بدبختی چیزی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
به روحانی بگید نمی‌تونیم نفس بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
اشنزار
۱۶:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلبان توان اداره کشور راندارند،فقط حزب بازی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
همه سیاسیون احزاب مختلف اعم از چپ ، راست ، میانه رو و ..... اول برن بر اساس اصول شریعت اسلامی خودشون رو اصلاح کنند اگه موفق شدند انشا الله بعد به فکر انجام اصلاحات در جامعه باشند. یا ایها الذین آمنو لم تفولون ما لا تفعلون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
آخر اگر قرار باشد برای مردم کاری بشود نیاز به گروه و دبدبه و تشکیلات نیست اگر منظور خدمت باشد مسوولیت در هر مسوولیتی که باشد با یک کیف ساده سوار تاکسی میشود و بدون اسکورت و امکانات آنچنانی سر کارش می‌رود و خود را با یک صدقه به خدا میسپارد البته اگر اعتقاد قلبی به خدا داشته باشد و مثل همه مردم حقوق معمول و قانونی خود را از عابر بانک سر کوچه در یافت می‌کند و سر راه چند تا سنگک و پنیر میخرد تا بی دغدغه بخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خواهشا دیگه به نظر سلبریتیا ‌کاری نداشته باشین و اهمیت ندین اونا پول میگیرن تبلیغ می کنن و آخر هم مردم هستن که تاوان پس میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
هرچی می کشیم از این سلبریتیای آفتاب پرسته
Iran (Islamic Republic of)
مجیداعتمادی
۱۰:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
هر وقت اصلاح طلبان دولت را تمام و کمال بدست گرفتن چنان عمل کردند که مردم را مایوس کردند که نماد آن عدم حضور نیمی از جمعیت در انتخابات است
Iran (Islamic Republic of)
وفایی
۰۵:۴۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
اختلاف نظر سازندگیهابا سایراصلاح طلبان به اختلاف ریشه ای دولت خاتمی با دولت هاشمی برمیگردد .آنجاکه شخص هاشمی را عالیجناب سرخپوش نامیدند و پرونده تخلفات کرباسچی در شهرداری تهران را دستاویزی برای مقابله با هاشمی قرار دادند.
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۰:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام شعار انقلاب ما نه شرغی نه غربی بود . اکنون نیز شعار انقلابیون نه اصلاح نه اصول بلکه شعار معظم و له انقلابی بودن مهم است لذا شعار مرگ بر تفکر سرمایه داری غرب و فئودال ، مرگ بر استکبار و حامیانش مرگ بر اختلاسگر و رانت خوار و فتنه گر مرگ بر خیانتکاران به خون شهدای انقلاب مرگ بر صهیونیست داخلی و خارجی باید بجای جناح بازی مورد توجه قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۱۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
عکسشم نشون میدادی گناه کبیره نمی کردی ها، این نظرات، این لایک ها همش باد هوا ی، مشکل جای دیگست، مردم اگر خواسته باشند، وشرکت کنند یک اصول گرا رای نمیاره، مشکل از کسایی که ادای اصلاحات رو در میارن ولی اصلاحاتی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلبان کار کن نیستن
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۲۳:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
یک مدیر باید از پرسنل خود بازخواست کند ؟
هر چند مسئولین از انتقاد متنفر و گریزانند ولی یک عامل برای بررسی خروجی عملکردست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ما که از اصلاحات بغییر از زیاد شدن مشکلات چیزی ندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مگه اصلاح طلبان اصلا معنویتی دارند که رهبر معنوی داشته باشند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
تو دیگه خیلی بی سوادی
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۲:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات در جمهوری اسلامی،، یعنی کانالی برای وصل شدن به اسلام آمریکاییست
هرچی اختلاسگر و خیانتکار به خط مشی انقلاب وجود داره،،، از دل همین اصلاح طلبها در اومده،،،، اینها واقعا گندشو در اوردن
Germany
ایلیا
۱۰:۴۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
یه موقع خواب نمونی ..دادا بلند شو برو بکارت برس که بیرونونت نندازن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات مساوی چپاول بیت المال=آقازادگی=رانت=خیانت وغارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مشکل کشور فاسد بودن همه احزاب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مشکل ایران اینکه دلسوز نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات چه کرد برای این مردم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
همون کاری که اصولگرا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات از درون پاشیده ازبرون هم مردم فاتحه شان را خواندن انشالله یکی یکی به یار رفتشان ملحق شند تا مردم نفسی بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خداحافظ اصلاحات سلام نو اصولگرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
الان هم خیلی ها رای پس میگیرن و عذر خواهی میکنن ... فقط اینو بدونین هاشمی خاتمی موسوی و روحانی عین هم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
به فکر مرم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلب تندرو ،کندرو. پل روگذر زیرگذر همه همه یکیند فقط سرملت خوب شیره میمالند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلب و اصولگرا هر دو لبه یک چاقوی تیز و برنده هستند که سر قشر ضعیف رو ببرند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ثمرات اصلاحات تو این سال ها افزایش فساد اختلاس و چپاول بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
هیچی به هیچی
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا غیایی شاملو
۲۲:۴۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
کاملأ با نظر جنابعالی موافقم و در تکمیل صحبت شما باید چند تا ثمره دیگر این جریان اصلاحات رو اضافه کنم، اردوکشی خیابانی، درست کردن شورش و بلوا، دروغ، فریب، رانت، از بین بردن حس اعتماد به نفس ملی، زیر پا گذاشتن منفعت کشور و ملت برای رسیدن به منفعت طلبی شخصی و کلی آثار مخرب دیگر که در یک کامنت نمیگنجد، یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۸:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مشکل مردم ایران اینه ک همه خودشونو تو سیاست نخبه میدونن ولی هیشکی نیست و نداشتیم و نخواهیم داشت ک توی حل معضلات و مشکلات مردم نخبه باشه و چاره ای واسه مردم پیدا کنه و بفکر معیشت مردم باشه حالا فرقی نداره کدوم جناح باشه اصول یا اصلاح ک فعلا نداریم این مرد عمل رو
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۷:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات مساوی چپاول بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
داخل کشور ما همه احزاب از یه جنس هستن/ پشت پرده همه سفره شون پهن هست و فقط دارن با اسم مردم رو فیلم می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این اصلاح طلبها هستند که 99درصد فسادوخیانت وجنایت علیه مردم ایران کردندوتقاص بدی پس میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
به گربه میگن شاهدت کیه میگه دمم اصلاحاتیها دائمادرحال شاهدآوردن براخرابکاریهاشون هستن هرکدام که توکارهاش گندکاری کرده میاندازن وسط یه روزکرباسچی یروزمحسن هاشمی خط ده اونا هم خاتمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اون موقع که خاتمی داشت در انتخابات از روحانی طرفداری می کرد باید می فهمیدین هردو از یک جنسن
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۹:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
میدونستیم متاسفانه رای کم آوردیم به لطف تبلیغات روشنگر این سلبریتی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۷:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
کاش عکس سیدبزرگواررانشون میدادیدیک عرض ادب وارادتی ازدورخدمتشان میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
" Sarbaze ,, Fadaeye ,, Rahbaram
۱۷:۱۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
غلامحسین کرباسچی در زمانی که شهردار تهران بود ، یکی از بزرگترین اختلاس‌گران زمان خودش بود که قوه قضائیه در آن دوره به سادگی از کنار این جرم غلامحسین کرباسچی عبور کرد .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۷:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات خیلی وقته که مرده منتها با مترسکش چند سال خیلی ها رو گول زد. اصلاحات وقتی مرد که گفتند ما امام حسین ( ع) رو هم استیضاح میکنیم، اصلاحات وقتی مرد که گفت دین باید به گوشه برود . امیدوارم لیبرالیسم و کاپیتالیسم هم در این مملکت دفن شود تا پیشرفت کنیم و به ثریا برسیم. تا تفکر لیبرالی در این مملکت باشد همین آشه و همین کاسه. همونطور که تفکر انقلابی با دست خالی انرژی هسته ای که یه زمانی حق مسلمون بود رو به اونجا رسوند ، سلول‌های بنیادی رو به اینجا رسوند، علم نانو رو به اینجا رسوند، قدرت نظامی رو به اینجا رسوند و... قطعا در اقتصاد نیز موفق خواهد بود #ایران_قوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام بر خاتمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تو دیگه کی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خداحافظ خاتمی
خداحافظ روحانی هم یه چند وقت دیگه
خداحافظ اصلاح طلبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات تاابدمرد
Iran (Islamic Republic of)
ممد خاتمی
۰۸:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
علیک وسلام چطوری
Iran (Islamic Republic of)
قلا دامو
۱۶:۴۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خانواده هاشمی دیگه ریاست جمهوری براشون زیاده توروخدا نگید.اینا برن اون همه ثروتی و که جمع کردن بشینن بخورن تا بمیرن.طمعشون هم تمومی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
آدم حریص
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۶:۴۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خب شماها الان شرایط رو درست کنید، مجلس اصولگرا، قوه قضائیه اصولگرا، روحانیم ک میگه نه اصلاح طلبم نه اصولگرا فوقش ی سال دیگه ام میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلبه روساش هم اصلا طلب تازه خط بگیرشونم اصلاح طلبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چی میگی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
داداش کل روسای مملکت هم اصولگرا باشن هر وقت مار نمیکنن بهشون میگن اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
قلا دامو
۱۶:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
من فقط نمی فهمم این کرباسچی دزد این.وسط چی میگه.مگه این دزدی نکرده بود و محکوم شد؟! پس چطور هنوز فعالیت داره؟؟معمولا دزدها دیگه نباید اصلا روشون بشه خودشونو نشون بدن منتها تو کشور ما مسئول دزد احترام داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این کرباسچی همونیه که از هر کدوم از اعضای شورای شهر فعلی تهران حداقل دو میلیارد تومن گرفت تا اسمشونو بیاره تو لیست امید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
جدیدان تو دوره ترشد چند واحد بنام مختلصین هست جرایان اصلاحات تمامان بانمره بیست از این وتحد ها عبور کردن ....
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اگر ترامپ زیر میز بر جام نمی زد الان تمام افراد حزب اصلاحات و حزب کارگزاران تمام منابع نفتی گازی ایران را پیش فروش کرده بودن وباپولش در آمریکا و اروپا برای خودشان هتل وکازینو خریده بودن وبا پول مالیات ودر آمدهای غیر نفتی ملت ایران را در فلاکت مطلق نگه داشته بودن وبا در آمد غیرنفتی وما لیا ت تما م دلسوزان به کشور و ملت ایران را با اوکی اروپا وامریکا برچسب زده بودن واز چرخه سیاسی کشور خارج کرده بودن و در آمد و منابع سرزمین ایران را به عنوان ارث پدری سند زده بودن و بین خودشان تقسیم کرده بودن مانند ال سعود در عربستان ولی خدا وند با ملت ایران ولایت فقیه و انسان های با ایمان است نه با یه سری دزد که به اسم اصلاحات وکارگزاران به فکر چپاول بیت المال هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
موافقم هموطن عزیز
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۹:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خداییش خدا رحم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
برجام‌روزاول توسط اوباما زاده‌داعش نقض شد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلبان تنها ابزار مردم فریبی یک باند ثروتمند و قدرتمند در کشور هستند. باندی که یک روز خود را انقلابی و یک روز خواهان اصلاح و تدبیر خوانده. اما تنها به دنبال استثمار مردم بیچاره هست. سر این کلاف سردرگرم هم به دولت دهه هفتاد می رسد. هرجا اسمی از کارگزاران و هاشمی دیدید لطفا فرار کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلب تاابد مرده خیالتان راحت مردم یک قرون دیگه قبولشون ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلبان تنها ابزار مردم فریبی یک باند ثروتمند و قدرتمند در کشور هستند. باندی که یک روز خود را انقلابی و یک روز خواهان اصلاح و تدبیر خوانده. اما تنها به دنبال استثمار مردم بیچاره هست. سر این کلاف سردرگرم هم به دولت دهه هفتاد و تیم مرحوم مغروق می رسد. هرجا اسمی از کارگزاران و هاشمی دیدید لطفا فرار کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چهره های محبوب به ترتیب
احمدی نژاد
رییسی
خاتمی
سلیمانی
بقیه ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چهره های محبوب به ترتیب :
سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز.
بعدش با فاصله زیاد
ابراهیم رئیسی
محمدباقر قالیباف
و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
م ازبروجرد
۱۸:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
فقط سردار سلیمانی...چون برای خدا کارکرد وسرباز واقعی امام زمان بود وراههای حرمین شریفین کربلا وسوریه رو امن کرد..درود خدا برروح بالامقام سردار دلها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این آمار رو از کدوم ناکجا آباد آوردی.مرد فقط سلیمانی.رییسی و قالیباف و نیروهای انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چهره های محبوب :
آقای خامنه ای
سردار سلیمانی
آقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۹:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
نکنه یادتون رفته قاسم سلیمانی گفت اگر میخواهید عاقبت بخیر شوید پشت رهبر بمانید
چهره محبوب:
سید علی خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
آدم های خوبی که میشناسم:
رهبر عزیزم اقای خامنه
آقای رئیسی
سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
صد حیف و هزار ان حیف از خونهای جوانان و بزرگانی مثل بهشتی و رجایی و حاج قاسم سلیمانی و.... که بعضی ها دارن پایمالشان میکنن!!!!ولی واقعا تا گی بعضی از مردم ساده لوح فریب این سیاسی کاریها و گند کاریها را خواهند خورد و کی بیدار میشویم؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مردم یادتون باشه به روسای این دولت رای ندین میشه همین آش و کاسه از ما گفتن بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
نگران نیاش ما مردم دیگر به هیچ کس رای نمی دهیم چه برسه به این و اون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مردم فقط نگاه میکنن ماهواره چی میشه وقتی بی بی سی میگه به روحانی رای بدین میان رای میدن دیگه چه انتظاری داری؟
این دفه بی بی سی میگه به لاریجانی رای بدین.
Iran (Islamic Republic of)
حجت.ج
۱۵:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم اگه جریان اصلاحات با مدیریت خاتمی اداره میشد به بیراهه نمیرفت وخاتمی بجای تلاش برای نگه داشتن این جریان در مسیر درست متاسفانه همراه انها به حاشیه کشیده شد و من مطمئنم خاتمی میدونه که دوستانش تعمدی جریان را منحرف کردند والان در تلاش برای باز گرداندن جریان است که با اقبال هم فکرانش مواجه نشد لذا در دوراهی مانده نه ریسک جدایی از جریان را میپزید نه توان اصلاح جریان را دارد باید منتظر بود ببینیم ایا این سید بزرگوار مجدد به اشتباهات گذشته ادامه میدهد یا به مسیری که زمانی دران خیلی موفق بود بر میگرده/ به هر صورت خدا عاقبت همه را ختم بخیر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا متاسفم هشت سال خاتمی ...‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
همه اصلاح طلبان مزدور نوکر غرب و فتنه گر ملعونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ماهی را هروقت از آب بگیری میمیرههههههه. علی برکت الله!!!!!فقط یادتون نره در هر انتخاباتی شعار دموکراسی(آزادی بی بندوباری در هرکاری) یادتون نره که خوب جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اگه سال ۸۸ به موسوی را می دادین بدبختی از همون سال شروع شده بود. این اشتباه رو مردم سال ۹۲ و ۹۶ انجام دادن اینم عواقبش. کسی گوش نداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تو این ۷ سال به اندازه اصحاب کهف تغییرات به ضرر مردم دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلبا هزار برابر بدتر از اصول گراها هستن
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۵:۴۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
از اصلاحات که ابی برای مردم گرم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
احمدی نژاد نه اصول گراست و نه اصلاح طلب. هرچی بود از همه بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۵:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اشکال اصلاحات فبل از اینکه این مسائل باشد مسائل مهمتر دیگری است که اصلاح طلبان با علم به آنها ، نمی خواهند به روی خود بیاورند و آن عدم صداقت با خودشان، خدایشان و مردم و امام جامعه است . آنها همیشه با نفاق کامل عمل کرده اند و اگر حمایتها از از آنها نبود خیلی زودتر از منافقین کفن پوسانده بودند. ببینی مثلا کارگزاران زمان هاشمی با عنوان راست حکومت کردند و بلافاصله در زمان خاتمی با ماسک چپ سکاندار اجراییات کشور بودند و قس علیهذا.. .
Switzerland
سید فروزان
۱۵:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
جوک زیاد شنیده بودیم اما داوطلب کردن محسن هاشمی برای انتخابات ۱۴۰۰ را به عنوان کوک قرن باید ثبت کنیم ، همین را کم داشتیم این شخص بشود رییس جمهور ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
هنوز حالا می خواهیم در نبود لاریجانی ها یه نفس راحت بکشیم
واز بیاییم برای ریاست جمهوری رای بدیم به لاریجانی .... محا ل ممکن است که یه اشتباه را دوباره تکرار کنیم .
وقتشه که اقای لاریجانی استراحت کنه شاید فرصت داشته باشه خودش را مورد محاسبه وارزیابی قرار بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
من بیکارم بابام بیکاره داداش بزرگم بیکاره یکی به ما کار بده شغل بده لعنتیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
انتخابات نزدیک شده همه دارن میگن مردم والا اصلاحات خیلی وقته که خون مردمو توشیشیه کرده
Iran (Islamic Republic of)
مولانا جلال الدین
۱۵:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
جان گرگان و سگان هر یک جداست

متحد جانهای شیران خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
حتما اقای خاتمی از حمایت از اقای روحانی پشیمان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
بعید است .
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا پشیمون باشه خودشم از جنس اونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مگر ما از دولت اقای خاتمی چه دیدیم که ایشان پشیمات باشند یا نه ،بهتر است یادی از خون های الوده در زمان ایشان که وارد ایران شد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ناشناس 15:56
یه کم مظالعه کنید خون های الوده در زمان جنگ وارد ایران شددهه 80میلادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اتمام دوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
من که به هیچ کدوم از گزینه های مطرح شده در این صفحه به عنوان ریاست جمهوری رای نخواهم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
الجمدلله اینجماعت خودخواه پرادعای غربگرا رسوا و روسیاه شدند.نفاق بالاخره رو میشه
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
درسته ولی درحد لیاقت و خیانتهایشان مجازات نشدن !!!!در تمام دنیا خیانت به کشور بزرگترین و سختترین مجازاتها را همراه دارد. اما خیلی از این آقایان علیرغم اثبات خیانتهایشان همچنان آزادانه درحال ادامه خیانت هستند و توله هایشان در جاهای مختلف داد می زنن که ما دموکراسی نداریم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلبها به خودشان هم رحم نکرده ونمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام چه لزومی داره این بحث در این کانال نشر داده بشه این همه خبر ضروری برای نشر خبری را نشر بدید که برای همه آحاد ملت سود داشته باشه استقلال خودکفایی عزت و سربلنی و گسستن وابستگیهای به خارج و زندگی آبرو مندانه برای همه فرزندان ملت
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
عزیز دل مشکل تو عزیز اینکه فکر می کنی دولت دهم با اصولگرایان بوده و اصولگرایا دولت دهم را سر کار اوردند نخیر!!!به گفته هم اصولگرایان هم اصلاح طلبان که هر دو دو طرف یک شمشیرند احمدی نژآد به یکباره تمام برنامه های اصولگرا و اصلاح طلب را به هم ریخت .چون فقط خودش از خودش تبلیغ کرد و رای اورد و از هیچ جناحی کمک نگرفت.الان که در این بحث به اصلاح طلب حمله شده جنابعالی برای خنثی کردن این حمله به احمدینژاد حمله می کنی .اصلا این بحث ربطی به اون نداره عزیز دل.انشالله موفق باشی و تو هم مشکل استخدامیت حل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
از داشته هات حرف بزن
تو احمق رفتی به حسن روحانی رای دادی و اگر پشیمان نشدی داری دزدی میکنی
خیلیها اینو میدنن از وقتی که حسن روحانی اومده آمار قاچاقچی ها و شوتی ها و دزدی رفته بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
شما می خوای هر کسی هرکاری میخواد بکنه به ملت خیانت کنه کسی هم چیزی نگه غیر اینه
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۴:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این آقا هم فازش معلومه چیه،
رنگ عوض نکن،
جناب ملون،
فقط انقلابی به درد جامعه میخوره،
نه چپ و نه راست،
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
جریان غرب گدا (اصلاح طلب) ضربه ایی که به کشور و اقتصاد کشور زده و در ادامه میزند کرونا و هزاران ویروس بدتر از کرونا نمیتواند به کشور بزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
جریان غرب گدا (اصلاح طلب) ضربه ایی که به کشور و اقتصاد کشور زده و در ادامه میزند کرونا و هزاران ویروس بدتر از کرونا نمیتواند به کشور بزند، پس خدا لعنت کند به این گروه خائن ، ضد کشور ، ضد دین و ضد ازادگی.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاحات=دزدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خدا لعنتشون کنه. درسته که این آقا الان رییس جمهور نیست ولی درواقع مشاور روحانی هست به همین دلیل مردم تو این وضع و اوضاع اسفباری هستن
Iran (Islamic Republic of)
عاشقا سردار پرند
۱۴:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۴:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
نه خاتمی ،نه کرباسچی ، ونه باقی اصلاح طلبان ،هیچکدام تابحال بدرد مردم نخورده اند، اینان فقط و فقط بفکر سروری مردم هستند نه خدمت به مردم ،،همشون سراپا یک کرباسند
Iran (Islamic Republic of)
سعید حضوری
۱۳:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
لیبرالهای غبرگرا لعنت خدا و لعنت مومنین بر شما ویروسهای انگل مملکت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خدا جماعت اصلاحات همشونو لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
نه اصلاح طلب میخاییم نه اصولگرا...ما دولتی میخاهیم که فساد توش کم باشه...حامی زنان باشه..عدالت محور باشه...درد فقرا روبفهمه...مشکل بیکاری وگرانی رو کم کنه...به استانهای محروم برسه...قانون محور باشه...حق کارگران را استیفاکنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
درودبرشما
Canada
چ
۱۳:۴۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تمام بدبختی مملکت از همین طیف به اصطلاح اصلاح طلب هست.
انشالله برای همیشه تمام شوند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خدا رو صد هزارمرتبه شکر که دست این جماعت 100 رنگ رو هرروز بیش از روز قبل رو میکنه...البته این قصه سر دراز دارد و بعدها هم راجب فلانی و فلانی و فلانی بیشتر خواهیم خواند و دانست ان شالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
برادرجهانگیری به جرم فساد مال ..خوردن حق مردم ..وتولید کشور باید اعدام شود...اونم چند بار
Iran (Islamic Republic of)
زلرع
۱۴:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اینان اصلاح طلب نیستند ،انحصار طلب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
می گفتن جهانگیری می خواد کاندید ریاست جمهوری بشه آخه من موندم با این همه سابقه درخشان کی به این رای میده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
چندبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خاتمی مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خاتمی از مرده بدتر شده مهره سوخته اصلاحاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
پشت پرده کاراشو انجام میده
-
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چین با این همه جمعیت فکرنکنم به اندازه ما حزب و گروه داشته باشه ........ خدا به دادمون برسه
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تو به این احزاب فقط برای انتخابات مبگی حزب؟
Iran (Islamic Republic of)
سراج
۱۳:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام - مگر خود آقای خاتمی برای مردم چکار کرد؟ فقط حرف "گفتگوی تمدنها" بود که مردم را عصبی کرده بود. در ضمن تعطیلی کارحانه ها از دوره ایشون شروع شد. مثل کارخانه های نساجی مازندران در قایمشهر.
Turkey
محمدجواد
۱۳:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
با شعار : آزادی آزادی اومدن روی کار !
همه چیز رو به افتضاح کشوندند !
آزادی رو تعریف و تعبیرش رو بهم زدن و به بی بندو باری بی بندو باری تبدیل کردند !!!
بعدش گفتن میدونید چیه شما نمیزارید ما با غرب تعامل داشته باشم ! بریم دور میز باهاشون یه خنده ای کنیم و چای بخوریم ! بعدش شد قراردادهای ننگین تر از قراردادهای ترکمن چای !

و حالا هم کل ملت در بدترین وضعیتی قرار دارند که هیچ آزادی در هیچ زمینه ای ندارند !

ما آزادی اقتصادی، آزادی کار و اشتغال ، آزادی تعامل با دیگر کشورها، آزادی رفاه و آرامش در جامعه و خیلی از آزادی های دیگر رو نداریم !

فقط این دسته اومدن با مطرح کردن آزادی پوشش خانوم ها و جوانان سو استفاده کردند رو بزرگش کردند و همه ملت هم خانم ها و آقایون مملکت رو در به در و بی چاره کردند تا جای که ملت باید چشم انتظار یارانه معیشتی و سوخت و وام 1 میلیونی 2 میلیونی باشند !!!

وشک نداریم عده ای دیگر در یک لوای جدید و ماسک جدید در سیاست کثیف به دنیال ضربه زدن به خون شهیدان ما،مملک عزیز ما، رهبر ما و به مردمان کشورمان هستند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
الان چندین ساله که به مغز مردم کردن که آزادی یعنی بی بندوباری ،فساد، فحشا، مصرف الکل و مواد و... و به هدفشان رسیدن. الان ۷۰ درصد جوانها از بین رفتن و هیچ نهادی ازجمله پلیس و قوه قضاییه و ... به بهانه دموکراسی اقدامی نمی کنند و هرکس هرکاری دلش میخواد میکنه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
من خودم اصلاح طلبم ولی آزادی این نیست که بی بندوباری رو ترویج بدیم....
-
helen
۱۳:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تف به شرافت اون خائن هایی کگه بانام اصلاح واصول گرایی فقط وفقط خیانت کردند ولی دراین میان کسانی بودند بینام ونشان بدون رسانه وبوق کرنا درکنارمردم بودند با مردم خندیدند وگریستند اونا منادیان اصلی این انقلاب ووارثان خون شهدا هستند وتاروز قیامت درود خدا وآل الله برخودشان وخانواده هایشان
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقر شیبانی
۱۲:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این جریانات و تحزبگرایی ها دردی از دین و دردی از دنیا و دردی از اخرت دوا نمیکند .برای خدا خدمت باید کرد و از او اجر خواست و حب دنیوی نباید داشت.همه بندگان خدایند پس برای رفاه همه باید تلاش کرد و دست از کشمکش برداشت .انسان عاقل و خردورز از مراء و جدال می پرهیزد چون دنیا را رفتنی می داند .معیار علم و دانش و ایمان و وارستگی است.هر کس به این و ان وابسته است و دنبال یک موقعیت خوب از این بابت است اجر و ثواب الهی را جست و جو نکند .ان ربک لبالمرصاد.کمینگاه خدا حق و نزدیک است.
تا فتنه و آشوب قراری گیرد
عاقل برود گوشه کناری گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصول گرا و اصلاح طلب هر دو مثل همند.هیچ فرقی با هم ندارند.چون مردم هردو طیف را ازمودند وهر دو مردود شدند و در سمت هایی که داشتند نتوانستند تحولی در زندگی مردم ایجاد کنند.نیاز به نیروهای وفادار به انقلاب و متعهدو دلسوز و مدیون به خون شهدا و پیرو عملی به راه امام راحل را داریم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصول گرا و اصلاح طلب هر دو مثل همند.هیچ فرقی با هم ندارند.چون مردم هردو طیف را ازمودند وهر دو مردود شدند و در سمت هایی که داشتند نتوانستند تحولی در زندگی مردم ایجاد کنند.نیاز به نیروهای وفادار به انقلاب و متعهدو دلسوز و مدیون به خون شهدا و پیرو عملی به راه امام راحل را داریم.
Iran (Islamic Republic of)
عدالتخواه وجانباز
۱۲:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این اتفاق به کوری چشم دشمنان نخواهد افتاد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
درود بر سپاه و لعنت بر اصلاح‌طلبان و اصول گرايان
Norway
علی پوراحمد
۱۲:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اولین کاری که این اقایان باید انجام دهند به روز رسانی نام و تفکر و جایگاه طیفشان است . به نظر من و خیلی از مردم گفتن اصلاحات و اصلاحاتی به این افراد ظلمی است که به واژه و معنی اصلاحات میرود . اینها در حال حاضر اصلاحاتی و یا اصلاح طلب نیستند چون هیچ کدام از کارهایشان بویی از اصلاح نمیدهد . شاید صلاح ان هم صلاح کار خودشان و هر چیزی که منفعتشان را تضمین کند و در حقیقت میتوان این حضرات را منفعت طلب نامید . بله منفعت طلب نه اصلاح طلب .
Iran (Islamic Republic of)
جلیل الرضا
۱۲:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اول لعنت به اصلاح طلبان بعد اصول گرایان درود بر انقلابی های پای کار
-
رضا بیک محمدلو
۱۲:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
نفرین ولعنت الهی برمدعیان دروغین اصلاح طلب که بیشترمشکلات ناشی ازعملکردغلط ومواضع غیرانقلابی این خائنین است واین خائنین ازخدابی خبربرخی ازمردم وبرخی ازجوانان رانسبت به اسلام وانقلاب بدبین کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
فقط بخورید و بچاپید و اختلاس کنید نوش جونتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
فقط باید انقلابی بود اصلاح طلب و اصول گرا همش چرته
Norway
علی پوراحمد
۱۲:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این اقایان که خودشان را اصلاح طلب مینامند حداقل باید راستگو باشند ..در اعمال و رفتار این حضرات ،اصلاحات هیچ جایی ندارد پس چرا خود را اصلاحاتی مینامند . اول باید نام طیف خود را با صداقت به روز رسانی کنند بعد بروند دنبال موارد دیگر . در تفکر این گروه مردم فقط کسانی هستند که از این اقایان حمایت میکنند و وضع مالی ان چنانی دارند . و قانون هم چیزی جز انچه این افراد دوست دارند نیست و هر چیزی که به نفع این افراد نیست باید حذف شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
لعنت خدا و خلق خدا به همه ی خائنین و مختلسین و مفسدین و ظالمین در حق همه مردم و بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
لعنت خدا و خلق خدا به همه ی خائنین و مختلسین و مفسدین و ظالمین در حق همه مردم و بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۱:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
از اینهمه باند بازی آیا سود و نتیجه ای برای این ملت و کشور و مردم داشت!!!!؟؟؟؟
چرا عمر خودتان و ما را به بیهوده کی تلف میکنید.
هدف باید آبادی و آزادی و سربلندی اسلام و ایران باشد.
این باند بازیها و جناح بندی ها ،چیزی جز ضرر ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اصلاح طلب و اصولگرا بلدن مردم رو بدبخت کنن
۱۲
آخرین اخبار