وزیر امور خارجه ونزوئلا: ادعای کمک آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا دروغی بیش نیست

«خورخه آرئاسا» ادعای آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا درباره ممانعت کاراکاس از ورود کمک‌های انسان دوستانه به ونزوئلا را دروغ خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تارنمای شبکه ونزوئلایی تله سور، «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا، اظهارات «جان بارسا» مدیر آژانس «یو اس اید» را مبنی بر این که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا مانع از ورود کمک‌های انسان دوستانه برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا به این کشور می‌شود، دروغ خواند.

جان بارسا مدعی شده بود که آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا موسوم به «یو اس اید» با هدف مقابله با کووید-۱۹، دستکم ۹ میلیون دلار به ونزوئلا کمک فرستاده، اما این کمک از سوی رئیس جمهور این کشور آمریکای لاتینی رد شده است.

آرئاسا اظهارات این مقام یو اس اید را دروغ خواند و اذعان کرد، هر کشور یا سازمانی می‌تواند به صورت مستقیم و بدون محدودیت از طریق سازمان ملل متحد یا صلیب سرخ جهانی به همکاری با ونزوئلا بپردازد.

ونزوئلا از ژانویه ۲۰۱۹ با تحریم‌های اقتصادی شدید آمریکا مواجه است. واشنگتن با هدف از بین بردن دولت قانونی این کشور کلیه دسترسی‌های ونزوئلا را برای تجارت خارجی تحت تحریم قرار داده است. با ورود کرونا به آمریکای لاتین، ونزوئلا هم در معرض بحران شیوع این ویروس قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار