مشکل کمبود آب در چهار منطقه سردشت برطرف می‌شود

رئیس اداره آب و فاضلاب سردشت گفت: اجرای فاز اول خط انتقال آب به چهار منطقه مرتفع این شهر در حال تکمیل بوده و مشکل کمبود آب این مناطق برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،طاهر احمدیان رئیس اداره آب و فاضلاب سردشت اظهار داشت: مناطق «سه‌راهی ژاژوکه»، «مجبورآباد»، «بهارستان» و «سه راهی مارغان» مرتفع‌تر از کد ارتفاعی مخازن موجود شهر بوده و با توجه به افزایش تعداد ساختمان‌های احداثی در این مناطق مشکل افت فشار و کمبود آب در آن‌ها هر روز بیشتر می‌شود.

او  افزود: با توجه به ساخت یک مخزن جدید هزار متر مکعبی مساکن مهر که مرتفع‌تر از مخازن موجود شهر بوده و در سال ۱۳۹۸ افتتاح شده، تامین آب این مناطق در دستور کار امور آب‌وفاضلاب این شهرستان قرار گرفت.

احمدیان بیان کرد: این طرح انتقال آب در قالب سه فاز بوده که فاز نخست آن روز گذشته به اتمام رسید و همزمان شست‌وشو و تست خط هم انجام شد.

رئیس اداره آب‌وفاضلاب سردشت گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرای عملیات فاز اول حدود پنج میلیارد ریال بوده و با اتمام آن، اهالی «سه راهی ژاژوکه» نیز حدود ۵۰۰ میلیون ریال در قالب حفاری کانال کمک و مشارکت کردند.

 احمدیان  اضافه کرد: در یک ماه آینده احداث حوضچه‌ها و وصل شبکه انجام می‌شود تا فاز اول هم مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مشکل چند ساله اهالی مستقر در این مناطق از شهر سردشت رفع شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب سردشت جمعیت برخوردار در فاز اول را حدود یک‌هزار نفر عنوان کرد و افزود: از نکات قابل توجه و با اهمیت اجرای فاز اول، اجرای عملیات عمرانی به صورت امانی و مشارکتی بود.

احمدیان گفت: فاز دوم طرح نیز تا انتهای «بلوار شلماش» و «سه‌راهی کولسه» بوده که نقشه آن تایید شده که پس از تامین اعتبار، اجرایی می‌شود.

او اضافه کرد: در فاز سوم این طرح، تامین آب شرب روستا‌های محور «باسک کولسه» مطرح بوده که بازنگری طرح و تهیه نقشه در دست بررسی و اقدام است که در صورت تخصیص اعتبارات عمرانی به زودی عملیاتی می‌شود.

او در رابطه با میزان برخورداری جمعیت شهری سردشت از پوشش شبکه آب شهری گفت: بر اساس طرح هادی موجود، ۱۰۰ درصد جمعیت داخل محدوده خدمات قانونی شهری در حال حاضر زیرپوشش شبکه آب هستند.

رئیس اداره آب و فاضلاب سردشت با اشاره به مشکلات منطقه «شیوه ابراهیم» این شهر گفت: برای رفع مشکل این منطقه نیز احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی از محل اعتبارات عمرانی در دست اجرا بوده و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل احداث فونداسیون و دیواره‌های مخزن و تهیه لوله‌های خط رفت است.

احمدیان اظهار کرد: متاسفانه به علت تخصیص نیافتن اعتبارات عمرانی اجرای آن متوقف شده که در صورت تخصیص و تامین اعتبار در سال جاری عملیات اجرایی آن از سرگرفته می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۸۵ درصد جمعیت شهر سردشت نیز زیرپوشش شبکه فاضلاب است، گفت: این شهر هم‌اکنون دارای ۱۷ هزار و ۳۰۰ فقره انشعاب آب و ۱۴ هزار و ۷۰۰ فقره انشعاب فاضلاب است.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.