تالاب‌های چالدران پر آب شد

رئیس اداره محیط زیست چالدران گفت: به دنبال بارش‌های مناسب بهاری و همچنین ذوب‌شدن برف در مناطق مرتفع این شهرستان، تالاب‌های منطقه پرآب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده رئیس اداره محیط زیست چالدران اظهار کرد: در حال حاضر هرکدام از ۶ تالاب شهرستان چالدران حدود ۵۰ هزار مترمکعب آب دارد که رقم مناسبی است.

علیزاده افزود: علاوه بر بارش‌های مناسب زمستانی و بهاری، لایروبی مسیرهای منتهی به تالاب‌ها به همت بخشداران، دهیاران و جوامع محلی در بهبود شرایط آبی تالاب‌های چالدران موثر بوده است.

او بیان کرد: تالاب‌های ناور، خان گل، قوری گل، پیر احمد، زاویه سفلی و حاشیه سد بارون از جمله تالاب‌هایی است که وضعیت مناسبی در اواسط بهار امسال دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران تصریح کرد: این تالاب‌ها همه ساله پذیرای بیش از ۳۰ گونه انواع پرندگان مهاجر و بومی ‌هستند که امسال نیز با توجه به وضعیت خوب آبی، حضور پرندگان در این منطقه بیشتر خواهد بود.

علیزاده خاطرنشان کرد: تالاب‌های شهرستان چالدران بیش از یک هزار هکتار وسعت دارند و طبیعت بکر آنان،جاذب همه گردشگران است که امیدواریم پس از رفع بحران کرونا، شاهد میزبانی از گردشگران نیز باشیم.

شهرستان چالدران در شمال آذربایجان‌غربی قرار داشته و یکی از مناطق بکر زیست محیطی استان به شمار می‌رود.
منبع : ایرنا
انتهای پیام / ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.